001
Eindelijk waren we in het hotel in Turkije aangekomen, na een kut vlucht die veel te lang duurde en een bus rit van 2 uur.
Ik keek even om me heen.
Het was best groot.
Maar leek niet veel jeugd rond te lopen.
Fijn dat werd dan een vriendloze vakantie.
Nadat we met een golfkarretje naar onze bungalow werden gebracht waar mijn broer en ik een huisje deelde kwamen we er achter dat onze ouders aan het andere kant van het hotel zaten.
Ik plofte op bed "een ouders vrije vakantie" mijn broer plofte op het andere bed en begon te lachen. "gelukkig ja" nadat we nog even hadden gelachen en een onverstaanbaar Turks programma hadden gekeken gingen we slapen aangezien het half 3 ‘s nachts was.
Ik liep naar het zwembad en zag alleen maar kinderen tot een jaar of 6, 7 en bejaarden.
Oke dit meende dus serieus dat ik de hele vakantie me met mijn broer moest vermaken.
Fijn, dacht ik bij mezelf.
Niet dat ik het slecht kon vinden met mijn broer maar om nu 3 weken alleen met hem door te brengen vond ik wel veel gevraagd.
Nadat we hadden gegeten plofte ik op een bedje bij het zwembad in slaap.
Ik hielt het niet uit in die hitten wie bedacht het nu ook om met 40 graden naar Turkije te gaan.
Mijn moeder had volgens mij een steekje los of zo.
Toen ik wakker werd zag ik dat mijn broer weg was.
Toen ik aan mijn ouders - die ondertussen bij ons waren komen liggen - vroeg waar hij was antwoorde mijn vader droog.
"in de sauna met wat mensen" ik keek hem aan terwijl ik een wenkbrauw optrok.
Mensen? Dat betekende dus dat er wel mensen van onze leeftijd waren.
Toch begon ik te twijfelen, mijn broer was 4 jaar ouder.
Misschien had hij wel vrienden gemaakt die ouder waren dan hem.
Als dat zo was zat ik deze vakantie al helemaal alleen.
Ik besloot een duik in het zwembad te nemen om de hitte even van me af te spoelen.
Toen ik weer boven water kwam, zag ik mijn broer met een groep van 12 jongens en 3 meisjes naar buiten komen. "hey Lucas" zei ik toen ik aan de rand van het zwembad dobberde.
"hey zusje" zei hij.
"guys this is my little sister Anique" stelde Lucas me voor.
"hey I’m Alex" stelde een jongen zichzelf voor hij stak een hand naar me uit zodat hij me uit het zwembad kon trekken.
"hi Alex what are you guys gonna do?"
Vroeg ik nadat hij me uit t water had getild
"hi Anique im Valentin, we are going to the see" stelde de jongen achter Alex zich voor.
Hij leek wel op Alex alleen veel minder gespierd maar nog steeds een sixpack.
"are you going with us?" Vroeg Alex.
Nadat ik me had afgedroogd en mijn lens opnieuw had ingezet - die was eruit gegaan tijdens het duiken - zag ik weer helder.
Even verdronk ik in de diep zee blauwe ogen van Alex.
"yoehoe Anique?" Vroeg mijn broer me toen hij voor m’n ogen zwaaide
"ga je mee?" Ik voelde dat ik begon te blozen, even staarde ik naar de grond in de hoop dat het snel zou weg trekken.
"uhm yes I’m going with you" zei ik nadat ik mezelf had herpakt.
Oh kom op Anique krijg eens ballen zoals je altijd hebt en ga met die jongens mee.
Er zijn nog geen reacties.