Cinekid
x
Pff weer een 4 voor Scheikunde en een 2 voor Duits. Het gaat steeds slechter. Ik draai de sleutel in het slot en maak de voordeur open, er ligt een brief op tafel:
Bedankt voor u bestelling, de kaartjes moet u zelf uitprinten en meenemen naar Cinekid, daar krijgt u, uw pas van Cinekid om in het Medialab te komen.
Ik droom? Mainstreet treed op bij Cinekid in het Medialab gebeuren, heeft mijn moeder nou kaartjes besteld?
Ik hoor mijn moeder thuis komen en ik ren naar beneden.
"Mam! Ga ik naar Mainstreet? Die kaartjes van Cinekid en yeaaaaah!" Gil ik half.
"Rustig haha, ja je mag naar Mainstreet, ik heb kaartjes besteld en je mag een vriendin meenemen, maar als niemand meekan zal ik wel mee moeten." Zegt mijn moeder.
"Ah dankje, dankje, dankje!" En ik geef nog een snelle zoen op haar wang.
De dagen tot Cinekid tel ik af, nog een dag en dan is het zover, dan ga ik naar Cinekid met Mandy.
Ik moet nog helemaal uitzoeken wat ik aan moet en welke schoenen, oh ik heb er zo'n zin in. Er stond namelijk ook dat er een singeersessie was en dat je op de foto kunt! Dus dan moet ik er wel goed uitzien.
Ik bel Mandy op en vraag of ze nog even snel meekan naar de stad.
'Dit shirtje is leuk!' Zegt Mandy als we in de h&m staan.
'OMG ja die moet ik hebben, hoeveel kost ie?' Vraag ik.
'19.95.' Antwoord Mandy.
'Yes, ik heb nog genoeg.' Ik pak het shirtje en loop naar de kassa.
'Hee, is dat niet Daan ?' Zegt Mandy.
We rennen naar buiten als we afgerekend hebben en lopen achter de jongen aan.
'Rennen Mandy!' Roep ik als we bijna bij de jongen zijn.
'Daan!' Roept Mandy.
Niemand kijkt om.
Ik ren en tegelijkertijd heb ik mijn hoofd gedraaid naar Mandy die nog een stuk achter me rent.
Plots stopt de jongen met rennen en bots ik tegen hem op.
Ik val op de grond en voel dat ik helemaal rood word.
'Sorry!' Zeg ik.
'Geef niks.' Zegt de jongen, en geeft me een hand om me te helpen om op te staan.
'Jesse is de naam.' Zegt de jongen.
'Sophie.' Zeg ik.
Reageer (1)
SUPERLEUK!
1 decennium geledenMaar ga je nog door?
Hoop het wel!
xxx