Drie
Ik snap het als er nu een beetje verwarring is.
Speciaal voor jullie beloof ik dat er vanavond of morgen vroeg nog een hoofdstuk komt!
Met een zucht sla ik de wekker uit. Ik heb absoluut geen zin om op te staan het is pas 6 uur in de morgen. Ik heb vandaag de ochtendgroep op het kinderdagverblijf. Met een zucht sla ik de warme deken van me af wat me meteen kippenvel bezorgt over mijn hele lichaam. Ik open de kledingkast en na een tijdje erna gestaard te hebben pak ik een setje kleding. Ik slof naar de badkamer waar ik me omkleed en verder klaar maak. Als ik klaar ben loop ik naar de kamer waar Lux ligt te slapen. Zachtjes maak ik de deur open en loop naar het bedje. Lux ligt nog heerlijk te slapen dus ik besluit haar nog even te laten liggen. Ik loop naar beneden waar ik een ontbijtje voor mezelf maak en een flesje voor Lux in de magnetron zet. Intussen het flesje warm aan het worden is loop ik weer naar boven waar ik Lux voorzichtig uit bed haal. Met Lux op mijn arm loop ik naar beneden. Ik pak het flesje uit de magnetron en geef het aan haar. Als ze klaar is neem ik haar mee naar boven waar ik haar een leuk setje kleding aan doe. Als ik helemaal klaar ben loop ik weer met Lux naar beneden waar we onze jas aan doen en vertrekken naar het kinderdagverblijf.
‘Jenna Loes wilt je spreken.’ Zegt Naomi die wat bitchie aan komt lopen. ‘Oke zei ze ook waarom?’ Naomi schudt haar hoofd maar in haar ogen kan ik zien dat ze het wel weet. Met lood in mijn schoenen loop ik richting het kantoor waar Loes altijd zit. Loes is de “grote” baas van het kinderdagverblijf. Ik klop op haar deur niet veel later wordt er geroepen ‘binnen.’ Ik loop naar binnen en neem plaats op de stoel tegenover haar. ‘Je wilde me spreken?’ ‘Dat is helemaal waar. Ik heb slecht nieuws voor je. Je proeftijd is afgelopen. In de laatste vergadering hebben we het over je werkzaamheden hier gehad. Iedereen vindt dat je je werk erg goed uitvoert. Maar zo als je weet hebben we jou en Naomi tegelijk aangenomen en zouden we naar twee kijken wie van jullie hier zou kunnen blijven werken en wie niet. Ik moet jammer genoeg mededelen dat Naomi hier mag blijven en jij dus niet. Je doet je werk echt uitstekend maar Naomi doet het gewoon beter en heeft meer tijd.’ Ik knik begrijpend. ‘Dat is jammer en om eerlijk te zijn begrijp ik het niet helemaal. Naomi snauwt mij en andere de hele tijd af. Ze laat iedereen de vieze klusjes voor haar opknappen. Hoe moet dat als ze nu alleen op een groep staat? Laat ze alle kinderen in hun poepbroek rondlopen? Wordt de wc niet meer gepoetst? Ach het zal ook wel allemaal dat is mijn probleem niet maar dat van jou.’ Ik sta op en loop naar de deur. ‘Dag Loes veel plezier met Naomi.’ Zeg ik op een boze toon net voor ik de deur dicht maak. Hoe kan ze? Niemand mag Naomi. Iedereen ergert zich kapot aan haar. Met een ruk trek ik mijn jasje van de kapstok. ‘Nou Naomi ik weet niet wat je hebt gedaan maar je hebt je zin hoor.’ Schreeuw ik naar als ik zie dat ze me met een grote lach op het gezicht aankijkt. Met een klap gooi ik de deur van het kinderdagverblijf achter me dicht. Ik pak mijn telefoon en sms Jenna kun je even naar mij komen? Mijn lieftallige collega heeft ervoor gezorgd dat mijn contract niet verlengd wordt -.- x. Binnen een aantal minuten sta ik voor mijn appartement. Dan is het nu wachten tot Jenna hier is. Als ik al een kwartier televisie zit te kijken gaat eindelijk de bel. Ik druk op het knopje zodat de deur automatisch open gaat. ‘Eindelijk je bent er dat duurde lang’ roep ik naar beneden als ik de deur open heb gemaakt. Maar tot mijn schrik is het niet Jenna die naar boven komt lopen maar Zayn. ‘Zayn?’ ‘Ja dat ben ik sorry dat het zo lang duurde de jongens snapte niet dat ik moest gaan dus toen heb ik even snel een smoes verzonnen.’ ‘Wacht waarom ben je hier ik verwachtte Jenna mijn beste vriendin.’ ‘Nou ik kreeg een smsje van je.’ Zayn haalt zijn mobiel uit zijn broekzak en laat me het smsje zien. ‘O ja dat was niet voor jou bedoelt dat moest naar Jenna. Ik ga jou niet lastig vallen met dit je kunt wel weer gaan.’ ‘Nee nee Laura dat gaat even niet gebeuren nu vertel me eens even waarom ontslaan ze zo’n geweldige oppas?’ ‘Zayn echt dat hoef ik je niet te vertellen ik ken je niet eens goed. Wie weet ben jij wel vrienden met Naomi echt Zayn ik ga het je niet vertellen.’ ‘Oke wie Naomi? Ik ken serieus een Naomi en die mag ik absoluut niet ze daten ooit met een goede vriend van me maar heeft toen recht voor zijn neus met een ander staan kussen. Of eigenlijk niet alleen kussen ze zat met haar handen in de broek van een andere gast terwijl ze gewoon uit was met Liam.’ Ik kijk Zayn ongelovig aan. ‘Naomi Justice’ nadat ik de woorden uitgesproken heb zie ik Zayns ogen groot worden. ‘De bitch’ roept hij boos en trekt me dan in een knuffel. Als hij me weer los laat maak ik de deur helemaal open en laat hem binnen.
Er zijn nog geen reacties.