Foto bij 17.

De jongens zaten met zijn allen in de woonkamer in de bunker, wachtend tot Isabel terug zou zijn.
Louis had die middag eindelijk weer eens zijn kamer opgeruimd en zat uitgeput op de bank.
Niall wilde net iets te eten halen toen een luid geknars vanuit het luik opklonk. De jongens keken geschrokken naar de bron van het geluid.
Liam stond op om te gaan kijken, maar bleef stokstijf stil staan toen Isabels stem uit de TV sprak.
‘Het luik is verzegeld wegens code oranje. Tijdens het verblijf in de bunker is absolute stilte noodzaak. Doe niets tot jullie een nieuwe boodschap vernemen. Doe het licht uit en blijf bij elkaar.’
De jongens voelden allemaal de angstige steek in hun hart, de adrenaline die door hun bloed gierde en de zenuwen die in hun maag huishielden.
‘Wat zou code oranje betekenen?’ Vroeg Harry nerveus.
‘Ik heb geen idee, maar het is niet goed. Wat als ze ontdekt is geworden? Of als ze gevolgd wordt? Of als de mannen van Alexander Garkov ons weten te vinden en het huis binnen dringen?’ Vroeg Louis bang.
‘Ik denk niet dat ze hier zijn. Dan zou code rood meer toepasselijk zijn.’ Merkte Liam op.
Harry klapte twee keer met zijn handen om het licht uit te doen en automatisch gingen ze dichter bij elkaar zitten.
Er verstreek een uur voordat de jongens weer opschrokken van een gekraak achter de trainingsruimte.
Louis gilde het uit toen een gedaante de ruimte binnenstapte. Hoewel de jongens zeker wisten dat er geen deur was op die plek was, was er nu een hele gang zichtbaar.
‘Rustig maar, ik ben het.’ Zei Isabels zachte stem.
Ze toetste een nieuwe code in op haar telefoon en de deur sloot automatisch.
De plek waar zojuist nog een gang zat was nu weer een stuk dood normale muur met schilderij.
Isabels haren zaten in de war en ze ademde zwaar, alsof ze net een heel stuk had gerend.
‘Wat is er gebeurd? Wat is code oranje? Waar was je?’ Louis stevende op haar af en trok haar mee naar de bank.
‘Lang verhaal. Ik word waarschijnlijk gevolgd. Ik weet niet hoe ik ontdekt ben, maar na het boodschappen doen werd ik gevolgd door twee mannen. Ik activeerde code oranje uit voorzorg. Ik heb de mannen uiteindelijk afgeschud, maar ik ben bezorgd.’
De jongens keken met ieder woord dat ze hoorden angstiger en ze wisselden ongeruste blikken uit.
‘Waar kom je dan nu vandaan? Ik wist niet dat daar een gang was.’ Zei Zayn.
‘Vluchtroute. Ik durf het huis niet normaal te betreden voor het geval dat. Ik heb de auto achtergelaten, dus ik moet nieuwe boodschappen doen.’
‘Je gaat niet meer naar buiten als die mannen je herkend hebben!’ Zei Louis streng.
‘Willen jullie verhongeren dan?’ Beet Isabel hem toe.
Louis keek gekwetst weg terwijl Niall driftig met zijn hoofd schudde.
‘Ik ga jullie spullen halen, het lijkt me verstandig als we de komende tijd hier beneden blijven.’ Zei Isabel zacht.
‘Wij helpen wel.’ Zeiden de jongens.


de aftrap naar het einde!:(

Reageer (11)

  • Meiiore

    Wow.







    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • TheSecret

    Wooow geweldig!!
    Snel veder zal niet vaak reageren de laatste tijd sorryyy
    xx

    1 decennium geleden
  • Rakish

    jij deed deze smiley: :(
    ik vind die smiley niet leuk
    ook niet leuk dat het verhaal bijna is afgelopen
    maar ik heb zo'n gevoel dat het een slecht einde is door die smiley......
    snel verder? (flower)

    1 decennium geleden
  • AngelicPower

    snel verder!!(Y)

    1 decennium geleden
  • 1Dwolf

    omg zielig
    ik vind dat isabel en louis samen moeten komen :D:D
    ze zijn zooooooooooo schattig samen
    en eleanor is in dit verhaal een beetje een bitch
    maar ik het echt vind ik haar super aardig :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen