Foto bij 4.

Lief dagboek,
Vandaag was al ietsje beter dan gisteren. Mijn moeder was vanacht niet thuisgekomen. Ze ligt vast ergens te slapen aan een bar. Maar niet dat dat erg was, integendeel, ik kon me op mijn gemak klaarmaken en sloot daarna mijn deur die ik op slot draaide. In de badkamer had ik ontdekt dat ik een enorme zuigplek had door Taylor. Ik zou hem kunnen verbergen met een sjaal, maar zo ben ik niet. En dus zou iedereen zien De sleutel van mijn deur stopte ik in mijn bh en toen liep ik van de trap. Het viel mee dat mijn moeder veel tijd doorbracht op haar kamer, waardoor het huis altijd opgeruimt leek. Ik smeerde snel een boteram, stak mijn oortjes in en vertrok toen naar school. Het was twintig minutjes stappen, maar ik wou niet met de fiets. Melody stond al aan de poort. De lessen van vandaag waren saai. Gewoon echt saai, ik kan er niets beter over zeggen. Na al die saaie lessen stapten we op ons gemak naar het nablijflokaal. Er waren al mensen, en het bleek dat het die twee jongens zijn die nieuw waren. "Dit gaat leuk worden" fluisterde Melody mijn kant op. Ik lachte, ik wist niet goed wat ik van ze moest denken. De ene leek mij een wanna be emo, ik denk dat zijn naam Jack is. En de andere lijkt me gewoon een wanna be cool dude, Ik denk Alex. Meneer Duckie kwam binnen en vertelde ons dat elk afzonderlijk de jongens moesten rondleiden. Hoewel je kon het eerder lijden noemen, want zo voelde het op dit moment. En morgen zou ik de school mogen kuisen. Ik zuchtte en liep al weg, die Jack zou me wel achterna komen. "Zo dusse, ik ben Jack." Ik stopt met lopen, zodat hij bijna tegen me aan liep. Ik keek hem een lange tijd aan, waarna ik doodgewoon "Estée" antwoorde. Die gast moest niet denk en dat hij wat kon proberen bij me. En zo gebeurden het wat samen, maar wel zwijgend naast elkaar liepen. "Je liefje heeft er ook zijn werk van gemaakt" Ik keek hem strak, maar vragend aan. "je zuigplek" verklaarde hij. "Eén ik heb geen lief en twéé het gaat je eigenlijk geen reet aan." Even keek hij me verbaasd aan, om daarna in de ach te schieten. "Je hebt pit, hou ik wel van." "Fijn voor je. Rondleiding eindigt hier, vertrek nu maar." Serieus hij dacht dat ik dat zei om te lachen? Oh nee dus, het gaat hem echt gewoon niets aan. "Hea, zo bedoelde ik het niet hoor, het was maar om te lachen, jesus." "Wel ik vond het niet zo grappig." "Ok, dat weet ik nu, maar word niet boos." "Dat was ik al, door meneer Duckie" Hij schoot in de lach. "Wat?" vroeg ik hem lachend. "Geen idee, ik zou gewoon zeggen dat hij meer op een varken lijkt." Nu schoot ik in de lach. "Wel dan noemt hij vanaf nu meneer Duckiepig." antwoorde ik. In de verte zagen we Melody en Alex aankomen. Beide met een ontzettend zuur gezicht. "Wow daar is precies een bom ontploft." fluisterde ik naar Jack. Hij grinnikte. "Wel ik zie je morgen" Ik knikte, waarna hij samen met Alex weg liep. Die keek me even aan, maar een glimlach kon er niet af. Meteen kreeg ik verslag van Melody, waaruit ik kon opmaken dat het daar niet zo goed was gegaan. "Ik zie je morgen" zei ik waarna ik een instemmend ontving en een knuffel. Snel liep ik naar huis, maakte ik een boterham of twee en liep toen naar mijn kamer. Uit de kamer daar rechtover hoorde ik gesnurk komen. Waaruit ik kon opmaken dat mijn moeder zich zodanig zat had gedronken dat ze nu al sliep. Ik installeerde me in mijn kamer en nam mijn laptop. Op facebook had ik een vriendschapsverzoek van Jack Barakat. Ik aarzelde niet en accepteerde het waarna ik even door zijn foto's keek. Op de een af andere manier voelde ik me wel goed bij Jack. Hij zou zo een beste vriend van me kunnen zijn. Meteen kreeg ik een berichtje van Melody. zozo, al vriendjes met Barakat? Melody kennende bedoelde ze dit spottend, en dus reageerde ik er niet op. Dit was iets waar zij dan weer niets mee te maken had. Ik sloot hem dan ook bijna meteen weer af, en schrijf nu hier alles op. Alleen jij weet echt alles van me. Straks ga ik nog een film kijken, en dan maar slapen, want morgen moet ik school kuisen, wens me dus maar succes.

<3 Estelle

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen