O12.
Shit. Shit shit. Nu denkt ze natuurlijk dat ik haar heb verraden. Nee, ik moet ze wegsturen. Anders zou ik me voor eeuwig schuldig voelen. Ik kijk even omhoog en probeer medelijden te tonen en verander dan zo snel mogelijk in wolf. Wat doen jullie hier? zend ik in gedachten naar de andere wolven. Op zoek zijn naar jou natuurlijk. En zo te ruiken hebben we ook een vampier in de buurt, dus we komen ook meteen even iemand afmaken. hoor ik Jake lachend zeggen. Er is hier geen vampier meer, ik was hier heen gegaan om diegene te zoeken maar hij of zij is al weg. Er is niets te zoeken hier. En laat mij met rust, ik kom wel weer terug. Ik probeer daarna zo snel weer terug te veranderen zodat ze niet aan mijn gedachten kunnen zien dat ik loog. Ik ben inmiddels al een stukje van Rose vandaan, dus als ze nu naar mij komen en niet verder zullen gaan is ze veilig. En ja hoor, daar zijn ze al. Immens grote wolven die voor me staan. Jake, de leider van ons roedel, veranderd ook in mens zodat we kunnen praten. "Jake, luister." Zeg ik. "Ik ben die bloedzuiger achterna gegaan, ik rook ook iets maar ze is ergens verder weg. Haar geur hangt waarschijnlijk gewoon nog hier. Er is niets aan de hand. Kunnen jullie me nu alsjeblieft weer met rust laten?" Ik smeek hem en hoop dat hij luisterd. Hij kijkt me argwanend aan maar zo te zien geloofd hij me wel. "Oke.." Zegt hij dan aarzelend. "Als jij mij voorliegt he.." "Nee, nee. Natuurlijk niet. Waarom zou ik een vampier beschermen?" Ik probeer zo luchtig mogelijk over te komen, maar ik weet niet of het werkt. Zo te zien wel, want uiteindelijk knikt Jake naar me en zegt dan tegen de rest "Let's go!" Hij verandert in wolf en rent dan met de rest van het roedel weer weg. Ik zucht opgelucht en loop rustig terug naar de plek waar ik Rose voor het laatst heb gezien in de boom.
Er zijn nog geen reacties.