Aan het einde van de dag was ik behoorlijk tevreden over het resultaat tot nu toe. Morgen zou ik nog even met Jaymi en Josh apart werken om de solo stukjes nog beter te maken en daarna hoopte ik dat het geheel goed zou klinken want het groepsoptreden moest ook nog gerepeteerd worden morgen. Eenmaal in het hotel aangekomen merkte ik dat ik behoorlijk moe was. Ik besloot om maar meteen naar mijn kamer te gaan en wat rust te gaan nemen aangezien het anders niet goed met me zou gaan. Door de ziekte die ik op dit moment had was het belangrijk dat ik voldoende rust nam, zolang ik dat deed was er niks aan de hand. Na wat ontspanning pakte ik het liedje voor het groepsoptreden erbij en maakte een verdeling. Toen ik net een paar minuten klaar was werd er op mijn deur geklopt. "Hee heb je misschien zin om vanavond een avondje met ons te chillen zodat wij jou wat beter leren kennen en jij ons?" vroeg Jaymi die voor mijn deur stond met JJ naast hem. Ik dacht even na en stemde toen in. Het was wel een goed idee en als ik te moe werd ging is gewoon weer terug naar mijn eigen kamer. Ik pakte mijn telefoon en volgde de jongens toen naar hun kamer. Eenmaal binnen was het weer hetzelfde kippenhok als dat het 's middags was alleen stond ik er nu anders in, niet als hun vocal coach. Josh was de enige in de groep die behoorlijk rustig was, wat ik eigenlijk helemaal niet bij hem vond passen. "Ben jij altijd zo rustig Josh?" besloot ik op een gegeven moment maar gewoon te vragen. "Nee hij is altijd de drukste, is er wat aan de hand Josh?" gaf JJ antwoord op mijn vraag en stelde meteen een vraag aan Josh. "Nee er is niks, ben gewoon een beetje moe denk ik" antwoordde hij en er werd verder ook niet meer op in gegaan. Hij was de rest van de avond ook behoorlijk stil. Het was wel ontzettend gezellig. Ik was blij dat ik dit gedaan had want dit gaf me inderdaad echt een beter beeld van de jongens. Ik vond het ook wel belangrijk om als 'vrienden' met ze om te gaan. Ze waren toch ook wel van mijn leeftijd en ik stond graag overal gewoon tussenin in plaats van erboven. Ik betrapte mezelf er wel op dat mijn aandacht telkens weer op Josh gericht was ook al zei hij bijna niks, misschien juist wel daarom, misschien wel omdat hij mij telkens aankeek, er was iets wat mijn aandacht trok maar wat daar was ik nog niet uit.

Het was gelukkig niet heel laat geworden gisteravond want vandaag stonden de repetities alweer vroeg op het programma. Ik had wat gewijzigd in het programma en begon met het groepsnummer. Toen die er na een tijdje in zat gaf ik iedereen de ruimte om aan zijn of haar persoonlijke nummer te gaan werken en mocht er tijd over zijn dan konden ze het groepsnummer nogmaals herhalen. Nadat de jongens een korte pauze hadden gehad gingen JJ, George en Josh kleding passen voor de show zodat ik even 1 op 1 met Jaymi kon werken. "Kun je je vinden in de tekst?" vroeg ik hem maar meteen. Hij schrok er een beetje van volgens mij want ik kon zien dat hij naar woorden aan het zoeken was. "In het begin iets minder als in de rest van het liedje en waarschijnlijk niet op de manier zoals het liedje bedoeld is, maar ik voel er wel een connectie mee" was zijn antwoord. "Een liedje is nooit op een bepaalde manier bedoeld. Iedereen heeft er vaak een andere emotie of gedachten bij maar het gaat er over dat je er een bepaalde emotie bij hebt, ongeacht welke, zodat je iets hebt om over te brengen" zei ik waardoor er een kleine glimlach op zijn gezicht verscheen. "Wil je erover praten?" vroeg ik hem toen ik hem zag twijfelen om nog iets te zeggen. "Misschien had je het al wel gemerkt maar ik ben gay" zei hij toen. "Vooral het refrein doet me erg denken aan de tijd dat ik het vertelde aan mensen want wat het liedje daar beschrijft, dat voelde ik toen. Het maakte me niet uit want de mensen zeiden of dachten, ik was verliefd op en die persoon liet me inzien dat het goed was om te zijn wie ik ben en dat ik me niet achter iets anders moest verschuilen". Een glimlach verscheen op mijn gezicht. "Ik vind het fijn dat je me dit verteld en het is echt goed dat je er zo open over bent. Wat betreft het liefje, ben niet bang dat het geen goede invulling van de tekst is, denk aan wat ik net gezegd heb en ik denk zelfs dat het een perfecte invulling is" zei ik waarna ik de muziek aanzette. Ik was blij dat ik even een gesprek met hem was aangegaan want je kon gewoon voelen dat er nu veel meer emotie in zijn zang zat. Ik gaf hem dan ook een klein applaus toen hij klaar was. Hij had sowieso de beste stem van de groep en kon nog ontzettend veel leren. Ik gaf hem nog wat kleine tips mee en vroeg hem toen om Josh te sturen. Ook hem vroeg ik even te gaan zitten en vroeg hem vrij snel hetzelfde als wat ik aan Jaymi had gevraagd. "Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb er een beetje een dubbel gevoel over" was zijn antwoord. "Kun je me uitleggen waarom je er een dubbel gevoel over hebt?" vroeg ik hem toen. Hij keek me even bedenkelijk aan maar begon toen toch te praten.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen