Ik werd wakker door mijn wekker die afging. Het was 7 uur.Vandaag was een speciaale dag, de grote auditie's voor de dans wedstrijd. Ik was best zenuwachtig, vooral omdat ik vandaag pas mijn danspartner toegewezen kreeg. Ik starte de comuter op en opende twitter en facebook. Metteen kreeg ik een bericht van Marisa. 'heey, ben je klaar voor de dans auditie?' 'Zeker!' 'Je gaat het echt super goed doen, dat weet ik nu al!' 'haha dankje, je gaat toch wel mee kijken hea?' 'Jaa tuurlijk!' 'mooi zo!' ik lachte even. Ik moest me snel gaan klaarmaken voor school. Na 20 minutjes was ik klaar. Ik ging naar beneden en at wat. 'Ben je zenuwachtig?' vroeg mijn moeder. 'beetje.. nu nog niet echt..' antwoorde ik. Na 5 minuten was ik klaar. Ik pakte mijn tas en sms'te Marisa dat ik eraan kwam. Het was ongeveer een kwartiertje fietsen voor ik bij haar aankwam. Ze stond al buiten te wachten. 'Heeyy!' riep ze en pakte haar fiets. 'Hahaha haay!' antwoorde ik. Samen reden we naar school. Marisa zette this is our party op en begon mee te zingen. De heleweg zongen we mee. 'THIS IS OUR PARTY NOBODY HAS TO KNOW' Zo ging het de hele tijd door. We schaamde ons er totaal niet voor, waarom zouden we ons moeten schamen om fan van Ralf te zijn? Dat is gewoon het mooiste wat er is. En het leukste was nog dat hij bij ons in de klas zat. We kwamen aan bij school en zette onze fiets weg.Rustig lieppen we naar binnen. niet veel later ging de bel. De eerste les was Schijkunde. Ik had echt een hekel aan dat vak. Gelukkig had ik een geweldige plek, naast Marisa, zoals bijna bij elke les. 'Rafaella..' zei Marisa plotsteling en tikte me aan. 'ja?' vroeg ik en keek haar vragend aan. 'ik.. ik denk dat ik verliefd ben..' zei ze en werd rood. 'Op wie dan?' Ik keek haar nieuwschierig aan. Ze keek langs me heen en wees naar Ralf. Met een lach keek ik haar aan. 'Dat meen je niet.' lachte ik en pokte hoor in dr zij.
De lessen waren snel voorbij gegaan. Nu was het tijd voor de auditie. Samen met Maris liep ik richting de danszaal. Er waren zoveel mensen. Ik melde me en kreeg mijn nummer. Ik was de 5e, dat maakte me nog nerveuzer. 'Ik ga alvast zitten oke?' Zei Marisa. 'Ja.. is goed..' rustig liep ze weg. Plotseling zag ik dat Ralf ook auditie ging doen. Hij draaide zich om naar mij en kwam naar me toe. 'Hey' Zei hij vrolijk. 'heey.'antwoorde ik. 'Nerveus?' vroeg hij. 'Nogal..' 'Hoeft niet.. je bent echt een goede danseres, je gaat zeker door.' Zei hij en keek me best lief aan. 'Dankje..' zei ik. Ik probeerde hem niet recht in zn ogen aan te kijken. 'NUMMER 5' Hoorde ik opeens. Het was mijn beurd, nu ging het gebeuren. 'Succes.' Zei Ralf en gaf me een klopje op m'n schouder. Ik liep het podium op en niet veel later starte de muziek. Deze 2 minutten waren best winig om mezef te kunnen bewijzen dus ik gaf alles wat ik had.
Het nummer was afgelopen. 'Erg goed, dit was een van de beste auditie's die ik heb gezien. We zullen zeker iets laten horen'. 'Dankuwel!' tevreden liep ik het podium af. 'Echt super goed gedaan, ik wist wel dat je het kon.' zei hij en gaf me een high five. 'haha dankje, nu jij nog' 'hahaha denk je dat ik het niet kan?' 'Tuurlijk wel, het zou me tegen vallen al jij niet door gaat.' zei ik en knipoogde naar hem. Na minuten praten met Ralf was het zijn beurt. Ik stond helemaal
versteld van Ralfs dans. Hij was zo goed, hij is een grote concurent voor mij, dat wist ik nu al.
Hij was klaar, hij hab precies het zelfde comentaar gekregen als mij. Ralf was de laatste, nu nog even wachten op de uitslag. 'Ik hoop dat jij mijn danspartner word.' Zei Ralf plots. 'Hoezo?' 'Je bent echt super goed.. en je bent ook een heel aardig meisje.' '..ow..' zei ik zonder hem aan te kijken. Plots klonk een van de jury leden. 'Jongens en meisjes, De winaar en winaares is bekent. Zo als julie weten mag dit koppel onze school gaan vertegenwoordigen op de grote dance battle volgende maand in Amsterdam. Nou goed, het meisje dat dat gaat doen is.. Rafaella van Dijk!' Ik kon het niet geloven! Ik was door! 'Zie je wel, ik zij het.' Zei Ralf plots en legde zijn hand op mijn schouder. 'En de jongen die dat gaat doen is... Ralf Mackenbach.'

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen