Tips voor het maken van een cover.
(Gemaakt met standaard bewerkingsprogramma)
(Gemaakt met standaard bewerkingsprogramma)
(Bewerkt met standaard bewerkingsprogramma)
(Bewerkt met standaard bewerkingsprogramma)
(Bewerkt met standaard bewerkingsprogramma)
(Bewerkt met standaard bewerkingsprogramma)
(Bewerkt met www.picmonkey.com)
(Bewerkt met www.picmonkey.com)
(Bewerkt met www.picmonkey.com)
(Bewerkt met www.picmonkey.com)
(Bewerkt met www.picmonkey.com
(Bewerkt met standaard bewerkingsprogramma & Pics Art)
Zo krijg je een beetje een indruk wat je allemaal kunt doen met welk bewerkingsprogramma. Het is mogelijk te photoshoppen zonder het programma Adobe Photoshop te hoeven downloaden (wat geld kost), zoals je kunt zien. Als je Windows 7 hebt, staat er al een standaard bewerkingsprogramma op je laptop. en dit programma heb ik gebruikt om de meeste foto's mee te bewerken, omdat dit vrijwel het simpelste bewerkingsprogramma is dat ik ken. Ik weet niet hoe het zit met als je een andere windows hebt, of je dan ook dit programma erop hebt. Dit zul je zelf moeten proberen. Om naar dit programma te gaan als je windows 7 hebt, klik je met de rechtermuisknop op de afbeelding en kies je bewerken. Mu kun je aan de slag. Om te photoshoppen snijd je de eerste foto bij, en de ander knip je en plak je in die foto. De witte plekken bedek je met de kleuren van de andere foto. Zoals je bij de vijfde en zesde foto kunt zien. Is het niet op te lossen door er met één kleur overheen te gaan? Zorg dan dat je de afbeelding twee keer hebt en knip dan telkens de stukjes die je nodig hebt van de andere foto, en plak ze in de gephotoshopte foto. Dit vereist precisie en is niet gemakkelijk. Photoshoppen is zonder het juiste programma nu eenmaal niet handig te doen. Www.picsmonkey.com is, vind ik, best een handige site. Met deze site kun je allemaal uiterlijke kenmerken aanpassen. Je kunt een andere huidskleur geven, oogkleur veranderen, tanden witter maker, etc. Zoiets kun je allemaal met picsmonkey doen. Pics Art is een app voor een tablet. Het is handig om de tinten van de foto's aan te passen. Je kunt cliparts en stickers plakken. Maskers over de foto's heen leggen. Dit is vind ik zelf het mooiste programma om foto's mee te bewerken. Ikzelf doe altijd eerst de foto's met het standaard bewerkingsprogramma in elkaar zetten, en later met Pics Art de slordige stukjes wegwerken door er met verschillende tinten overheen te gaan. Voor bloedspetters met het standaard bewerkingsprogramma, neem je de waterkwast en de kleur rood die je wilt. Eigenlijk zul je deze programma's zelf uit moeten testen, want ik weet niet zo goed hoe ik uit moet leggen hoe je ermee om moet gaan. Als je vragen hebt kun je ze hieronder stellen. Misschien dat iemand van jullie betere tips/programma's heeft? Vast wel, want ik ben niet echt een heel erge held met covers maken. Als je zelf geen zin hebt om hier zoveel tijd in te gaan steken, kun je eens rondkijken bij het forum, onder het subforum creativiteit. Verschillende mensen bieden zich er namelijk voor aan om deze te maken. Succes ermee en wees creatief!
EDIT: Ik denk dat www.picmonkey.com toch de beste manier is om foto's mee te bewerken. Je kunt hier namelijk ook mee fotoshoppen, veel beter zelfs. Je gaat dan naar stickers, dus dat icoontje met dat hartje en zo, en dan klik je op 'your own'. Vervolgens kun je met de erazer alle overbodige stukken wegwerken. Heel gemakkelijk dus! Succes ermee!
Reageer (4)
Ik gebruik altijd picmonkey en persoonlijk vind ik wel dat ik zelf goede covers heb.x
1 decennium geledengoede tips!
1 decennium geledenHopelijk kan je snel meer plaatsen!
ehm, hoe heet dat standaard bewerkingsprogramma eigenlijk?
1 decennium geledenGeweldige tip. :'D
1 decennium geleden