Daniel wordt opgehaald door zijn goede vriend Nick. Ze gaan naar hun stamkroeg om Daniel's verjaardag te vieren. Maar eerst iets eten. Echter heeft Nick een verrassing voor Daniel.

Daniel werkt nog een paar mails af en doet dan de laptop weg. Met de afstandsbediening zapt hij een paar zenders voorbij.
Hij kijkt een stukje van een film, wanneer er ineens hard op de deur wordt gebonkt. Daniel schrikt ervan en roept: “What the hell!”
Van achter de voordeur hoort hij: “Open up! This is the party-police!”
Daniel glimlacht, wanneer hij de stem van Nick hoort. Nick zit ook in de vriendengroep en is in de meeste opzichten bijna hetzelfde als Daniel. Lichtelijk gek op feesten, meisjes en af en toe maf doen. Beide hebben samen op school gezeten en gingen toen ook bijna dagelijks met elkaar om.
Daniel loopt naar de deur en doet hem met een glimlach open. Nick staat voor de deur met een fles Johnny Walker Blue Label in zijn hand, Daniel’s lievelingswhisky.
“Happy birthday mate!” zegt Nick en de twee omhelzen elkaar even.
Daniel laat zijn goede vriend binnen en neemt het cadeau in ontvangst.
“Thanks a lot bud, I will put it to good use,” zegt Daniel en kijkt een beetje verbaasd, wanneer Nick niet verder de kamer in loopt en zijn jas ook aanlaat.
“What is going on?” vraagt Daniel met een vragende blik.
Nick zet een brede glimlach op en zegt: “It’s your 25th mate. I made diner arrangements.”
Daniel glimlacht ook en antwoordt nuchter: “Okay, do I got time to change?”
Nick knikt: “You got 10 minutes.”
Daniel zucht even en zegt dat hij zo klaar is. Hij zet de fles whisky op tafel en loopt dan naar zijn slaapkamer. Hij doet een schoon overhemd en een andere broek aan. Even snel zijn haren voor de spiegel in de badkamer goed doen, een luchtje op en dan schiet hij snel in zijn schoenen. Als hij de badkamer uitkomt zet hij meteen drie snelle passen de kamer in, alsof hij zich super snel heeft gehaast. Hijgend zegt hij dan: “A... all ready, sir.”
Nick schudt zijn hoofd en zegt dat hij zich niet hoeft uit te sloven voor hem. Daniel schiet meteen in de lach en doet zijn jas aan. Dan lopen de twee naar buiten.
Beneden lopen de twee naar buiten en Daniel fluit op zijn vingers voor een taxi.

Een kleine tien minuten later komen ze aan bij een restaurant in China Town. Beide houden enorm van de Chinese keuken en in dit restaurant eten beide jongens vaak. Nick loopt vooruit op Daniel en gaat als eerste naar binnen. Zodra Daniel door de opening komt, schrikt hij zich rot. Bijna al zijn vrienden staan binnen en roepen tegelijkertijd: “Suprise!”
Daniel glimlacht en kijkt dan naar Nick. Die schiet in de lach en meteen slaat Daniel zachtjes met zijn vuist tegen zijn schouder.
“Why did I fall for that cheap trick?” vraagt Daniel lachend.
Nick glimlacht en bekend: “I only took advantage of your vulnerability.”
Daniel glimlacht dan ook en de twee omhelzen elkaar even.
“Happy birthday mate,” zegt Nick en de twee laten elkaar los.
Daniel loopt op de menigte af en krijgt van iedereen felicitaties. De hele bende is zo goed als compleet. Er zijn goede vrienden, een deel van het voetbalteam en zelfs collega’s van Daniel zijn erbij. Daniel geniet van de aandacht. Hij vindt het fijn om erkent te worden, maar ook om door al zijn vrienden zo onthaald te worden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen