Foto bij 001

Jochem Winterwerp:


‘Een pizza magarita is klaar’ wordt er vanachter geroepen. Ik loop naar de balie en pak de pizza. Ik lees op het briefje waar ik heen moet en stap op mijn scooter. Het regent pijpenstelen. Waarom moet dan ook net nu mijn rijbewijs afgepakt zijn omdat ik te snel reed? Na 10 minuten kom ik eindelijk bij het huis aan. Het is een leuk klein oud huisje. Ik pak de pizza uit de scooter en loop via het pad naar de voordeur. Ik bel aan. Ik hoor wat gerommel en dan gaat de deur open. ‘Jochem Winterwerp dat ik jou ooit nog zou zien’ zegt de jongen die nog steeds in de deuropening staat. ‘Daar heb je gelijk in en dat is ook zeker een schande. Maar nadat Hinne met de band besloot te stoppen ben ik depri geworden. Mijn leven draaide gewoon om de band dat weet jij dat weet iedereen. Vooral Hinne ik dacht dat zijn leven ook om de band draaide maar blijkbaar had ik het mis. De lul koos voor zijn vriendin.’ ‘Kom even binnen jok’ zegt de jongen met zwarte stekels. Ik volg hem naar binnen waar hij meteen met de pizza richting de keuken loopt. Op de bank zit een meisje van een jaar of 25 tv te kijken. Ik besluit me voor te stellen aan het meisje. ‘Hoi ik ben jochem en jij bent?’ ik steek mijn hand uit en ze pakt mijn hand aan. ‘Ik weet dat je Jochem bent de ex gitarist van only seven left. Jammer dat jullie uit elkaar zijn. Maar hoi ik ben Ruby een goede vriendin van Laurens.’ Stelt het meisje zich voor. Ik bekijk haar goed ergens komt ze me wel bekend van voor maar waar ken ik haar van? ‘Ruby ik weet zeker dat ik je ergens van ken maar kan er gewoon even niet opkomen waarvan help me eens’ ‘Dat kan kloppen ik ben een van de beste vriendinnen van Sara.’ Ik kijk haar aan en roep naar de keuken ‘Laurens ik moet gaan doei’ Ik maak al aanstalten om naar de deur te lopen maar Ruby houdt me tegen. ‘Serieus Jochem meen je dit nou? Je gaat omdat ik een vriendin van Sara ben? Ik weet dat jij en je broertje Hinne al twee jaar geen contact meer hebben maar jochem luister! Het is niet de schuld van Sara! Ik zal je even vertellen waarom hij stopte aangezien jij het nog steeds niet weet. Je bent oom Jochem. Sara was zwanger en Hinne koos om voor zijn gezin te zorgen hij wilde er voor hun zijn. Hij wilde dat Sara haar school af kon maken ze was ook pas 17 toen ze zwanger werd. Hinne is toen ergens gaan werken. Je moet me niet vragen waar echt niet maar hij wilde dat hun kindje een toekomst had met een vader en een moeder die er altijd zouden zijn. Het enige wat jij deed was kwaad weglopen en iedereen achter je laten. Je moeder, je broer en je beste vrienden. En blijkbaar woon je nu in Dordrecht want anders zou je hier geen pizza komen brengen is het niet?’ Ik staar haar met grote ogen aan. Mijn ogen worden langszaam gevuld met tranen. En voor ik het weet stromen ze over mijn wangen. Ruby komt op me af lopen en geeft me een knuffel. ‘Zoek ze eens op ik weet dat hij je mist en het kindje kan toch niet opgroeien zonder zijn oom?’ fluistert Ruby in mijn oor. Ik knik en maak me los uit de knuffel ‘Bedankt Ruby’ Ik loop naar Laurens die nog steeds in de keuken is met z’n pizza ‘Ik ga naar huis maat ik beloof dat ik snel weer een keer langs kom’ Laurens knikt en geeft me een knuffel. Ik weet zeker dat het goed komt heb er maar vertrouwen in!’ Ik knik en loop naar de voordeur. Ik laat hem achter me dicht vallen en loop naar mijn scooter. Daar gaan we dan opweg naar huis.

Reageer (3)

  • Capsicle

    Oeh, hinne wordt papa ;D
    En mag ik je een tip geven? (donnot kill me, just a tip)
    Het leest miss wat fijner als je elke keer nadat iemand iets gezegd heeft een enter doet, dus dan zeg maar zoiets:

    'Hoi, ik ben jochem en jij bent?’ Ik steek mijn hand uit en ze pakt mijn hand aan.
    ‘Ik weet dat je Jochem bent de ex gitarist van Only Seven Left. Jammer dat jullie uit elkaar zijn. Maar,hoi, ik ben Ruby, een goede vriendin van Laurens,' stelt het meisje zich voor. Ik bekijk haar goed ergens komt ze me wel bekend van voor maar waar ken ik haar van?
    ‘Ruby ik weet zeker dat ik je ergens van ken maar kan er gewoon even niet opkomen waarvan help me eens’


    (however, ik heb de rest nog niet gelezen ^^ Dus ik ga even verder lezen weer :))
    (En alsj e wilt wil ik ook best voor je betáreaden ^^)

    1 decennium geleden
  • AirJess

    wowwowwow WAT :O HINNE IS PAPA! OMG PAPA HINNE! IK WIL HINNE ALS PAPA
    hij zou echt een awsome papa zijn

    abo erbij!

    1 decennium geleden
  • Estelle001

    Auwh heel mooi!
    Mss heeft Roderick nu niet meer met zora maar met iemand anders en zoek je nog iemand voor die rol? Kies mij! Haha
    En ja ik ken de jongens goed, ze zijn een beetje vrienden van me, net zoals jelte en Jesse van valerius.
    Niet dat dat er iets toe doet maar goed, ik vind dit een leuk verhaal en ik ben blij dat je een berichtje in mijn gastenboek zette, ondanks dat ik dat niet graag heb.
    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen