Hoofdstuk12 Iris Elizabeth
"We gaan een opdracht doen, die een mogelijke luxevoorziening voor jou kan aanschaffen.", zegt Jap en ik voel een aanraking van Nils en mijn hele lichaam glinstert en ik ben geloof ik zo rood als een tomaat. Jap geeft iedereen een blaadje en ik kijk het door. Dit was zo'n schatzoektocht, echt te grappig.
De eerste 5 km waren makkelijk en liepen we met zijn achten gewoon bij elkaar en toen stonden Nils en ik ineens bij het strand. Ha, we hadden gewoon een stuk afgeslagen. Hier ergens moest die schat zijn. Ik bestudeer het blaadje en dan staat er een zin. 'Daar waar de zon gaat, blinkt goud.'
Nils en Ik snapten er niks van en toen kwamen Meriam en Rein. "Zozo, wie spelen er hier nou vals?", zegt Meriam en ze kijkt ons aan. "We spelen slim,", zeg ik en lach. Dan snap ik de sentence en ik ren naar de heuvel om die over te sliden. "Muahaha, ik weet het", gil ik en sommige mensen die op het strand liggen kijken op als ze mij met achter me, Meriam, Rein en Nils langs zien rennen. Ik ren de duinen in en dan zie ik Jap staan. "Hai", zeg ik en Jap begint te klappen. "Het Team van Iris&Nils hebben dus gewonnen.", zegt Jap als Nils ook ineens over een duin heen komt. Ik lach en highfive Nils.
Het duurde nog zeker een uur voordat Eline&Owen terugwaren. Fien en Daan die waren iets later als ons gekomen en met zijn zessen lagen we op het strand toen Eline en Owen aankwamen. "Ik zei je dat we die straat niet doormoesten.", zei Owen en toen plofte Eline naast mij. "En was het gezellig?", vraag ik en ze lacht en ik ga rechtop zitten en spring omhoog. "Wie gaat er mee de zee in? ", zeg ik dan en ren naar de zee.
Er zijn nog geen reacties.