Oneshot back
Ook allemaal even haar verhalen lezen want ze schrijft gewoon briljant goed. <3
Somebody wants you
Somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can’t breathe
Without you it’s lonely
Somebody hopes that one day you will see
That somebody’s me
Niall
Zuchtend keek ik voor mij uit. Hier zat ik dan, voor de twaalfde keer op rij. Ik voelde mij een complete idioot maar kon het niet weerstaan om hier niet te gaan zitten. Mijn blik was gericht op de deur, wachtend tot ze door die deuren zou lopen. Het begon allemaal toen ik op een dinsdagochtend snel koffie ging halen in de Starbucks;
Ik liep snel de drukke Starbucks in samen met Harry. We zouden de hele dag in de studio doorbrengen, te beginnen om negen uur. Harry en ik hadden de jongens beloofd koffie te halen. We sloten aan in de lange rij en wachtten ongeduldig. Toen de lijn eindelijk opgeschoten was deed ik een stap naar voren om onze bestelling door te geven. ‘Can I please have-’ Hoorde ik iemand naast mij zeggen. Ik keek opzij en zag een meisje naast mij staan die ook dacht dat zij aan de beurt was. Ik keek in haar grijsblauwe ogen en glimlachte zwakjes. ‘Go on, you can go first.’ Glimlachte ik. Ze glimlachte dankbaar en kreeg een rode blos op haar wangen. Harry zuchtte. Ik bestudeerde haar aandachtig terwijl ze haar bestelling opnam. ‘What name can I write down?’ Vroeg de verkoper. ‘Ella.’ Glimlachte ze kort waarop haar naam op haar beker geschreven werd. Ik bleef haar gezicht bestuderen waar een klein speels glimlachje op stond. Ze keek een aantal keer naar mij om wat mij weer deed wegkijken. ‘What can I get you?’ Vroeg de verkoopster opeens. Ik schrok wakker uit mijn dagdroom en begon de bestelling op te sommen. Toen ik klaar was keek ik om en merkte dat ze weg was. Ik zag nog net de deur van de Starbucks dichtvallen. Ik zuchtte en nam onze koffie’s aan. ‘You okay?’ Mompelde Harry die een slokje van zijn koffie nam. ‘Yeah. I’m fine.’ Mompelde ik langzaam.
De volgende dag was ze weer gekomen, ik kwam erachter dat elke ochtend, om kwart voor negen zij koffie kwam halen. Ik had er ook een gewoonte van gemaakt. Nu bestelde ik elke ochtend een koffie en ging aan de tafel naast de deur zitten. Soms ging Ella weer weg, soms zette ze haarzelf ook neer aan een tafeltje. Meestal las ze een boek of bladerde door een krant heen. Ik vond het fascinerend om naar haar te kijken, hoewel ik mij wel een beetje een stalker voelde. De jongens vonden het moeilijk te geloven dat ik hier elke ochtend zat alleen om naar Ella te kijken. Ze had waarschijnlijk niet eens door dat ik hier zat vanwege haar. Vanwege die grijsblauwe ogen die ik elke ochtend weer wilde zien. Ze merkte mij wel op, maar had geen idee dat zij de reden was waarom ik er elke ochtend vroeg uit ging, waarom ik onzeker voor de spiegel stond en waarom ik elke ochtend koffie haalde. Opeens hoorde ik de deur open gaan en keek geschrokken op. Daar kwam Ella aangelopen in een rode winterjas, sneeuwvlokjes in der haar en een rode blos op haar wangen. Ik kon niets anders doen dan staren. Haar ogen vonden de mijne en ze glimlachte. Ze zwaaide even kort en liep toen naar de balie om koffie te bestellen. Het voelde alsof ik uit elkaar zou knappen, ze zwaaide naar mij.
Ella
Ik trok nog een keer nerveus mijn kleren recht en stapte toen de Starbucks in. Zoals altijd zat Niall aan de linker tafel. Ik glimlachte naar hem en zwaaide. Ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan. Wie zwaaide er nou naar een compleet vreemde? Nou, compleet vreemde, wie kende Niall Horan nou niet? Ik zuchtte en liep naar de balie om mijn koffie te bestellen. Ik keek nog één keer om naar Niall en zag dat hij ook naar mij keek, ik glimlachte kort. Zou ik gewoon bij hem gaan zitten? Ik zat hier nu al twaalf dagen alleen omdat ik wist dat hij er ook zou zijn, dat hij elke ochtend om kwart voor negen koffie haalde, hij deed het vast standaard voor zijn werk aan of zo. Ik nam mijn koffie aan en liep twijfelend zijn richting in. Moest ik dit wel doen? ‘Hi.’ Hoorde ik Niall glimlachen. Oh shit, hier stond ik dan. ‘Hi.’ Mompelde ik terug en toverde snel een glimlach op mijn gezicht. We zeiden beide geen woord, ik kon toch niet zomaar bij hem gaan zitten? ‘Would you like to sit with me?’ Vroeg hij zachtjes. Ik knikte zachtjes en nam plaats op de kruk naast hem. ‘So-’ Begon ik. ‘So-’ Mompelde Niall mij na. Ik grinnikte. ‘Do you come here a lot?’ Vroeg Niall nerveus en name en slokje van zijn koffie. Ik lachte. ‘Just for the past two days.’ Floepte ik er glimlachend uit. Niall verslikte zich in zijn koffie en begon te hoestten. Mijn ogen werden groot, god wat ben ik ook een flapuit. Hij zou nu toch niet doorhebben dat ik hier zat vanwege hem? Straks zou hij denken dat ik één of andere geobsedeerde fan was. ‘Sorry.’ Mompelde ik snel. ‘For what?’ Vroeg hij hees terwijl hij bijna uitgehoest was. ‘For- I have no idea.’ Mompelde ik. Waarom was ik zo nerveus? Er viel een korte stilte. Ik bleef naar mijn kopje koffie staren. ‘So- Do you come here often?’ Vroeg ik luchtig. ‘Uhrm- To be honest- For twelve days now.’ Fluisterde hij zachtjes. Ik keek hem verbaasd aan. Was dit puur toeval. ‘Ohw. Cool.’ Bracht ik zachtjes uit. ‘Uhrm Ella-’ Begon hij en keek even naar de naam op mijn beker. ‘Why do you come here every morning at quarter to nine?’ Vroeg hij. Ik slikte, oh god. Nu zou hij erachter komen. Nog een geobsedeerde fan. ‘Because of you.’ Fluisterde ik schuldig en staarde naar mijn koffie. Ik kon horen hoe Niall en soort van opgeluchte zucht uitliet. Ik keek op en zag hem breed glimlachen. ‘The reason why I came here every morning at quarter to nine was because of you.’ Zei hij. Ik keek hem ongelovig aan. Hij was gek. Hij kon elk meisje in de hele wereld kregen en toch besloot hij om elke ochtend koffie te gaan halen omdat ik e rook zou zijn. Er viel een soort van vreemde stilte terwijl we elkaar bleven aankijken. ‘Ella, would you- Would you like to go on a date with me? Tonight?’ Vroeg Niall zachtjes. Ik glimlachte en knikte zachtjes. We hoorden een ringtone af gaan, Niall bekeek zijn telefoon en hing op. ‘I have to go but- Will I see you tonight?’ Vroeg hij terwijl hij opstond. Ik knikte schaapachtig. ‘Where shall we meet?’ Vroeg ik schor. ‘How about quarter to nine at the starbucks?’ Vroeg Niall met een klein glimlachje. Ik knikte grinnikend ja. ‘I’ll see you tonight Ella.’ Fluisterde hij glimlachend. Ik glimlachte. Hij glimlachte nog snel voor hij richting de deur liep. Ik bleef overdonderd achter en staarde met grote ogen voor mij uit. Oh my god, ik had een date met Niall Horan.
Opeens hoorde ik de deur weer open gaan en keek verbaasd naar Niall die naar mij toe rende. ‘Niall what-’ Begon ik verbaasd. ‘I’m sorry, but I’ve been waiting exactly twelve days for this to happen, so- here I go.’ Zei hij buiten adem en drukte ineens zijn lippen op de mijne. Ik was totaal overdonderd tot ik Niall zijn armen om mij heen voelde hechten. Ik glimlachte door de zoen heen en sloeg mijn armen om zijn nek. Uiteindelijk moesten onze lippen scheiden zodat we beiden naar adem konden happen. We begonnen beiden te lachen. ‘I’ll see you tonight Princess.’ Glimlachte hij. ‘Okay.’ Antwoorde ik dromerig voor hij de deur uitliep.
Reageer (1)
Awww cute
8 jaar geleden