Liams Pandahat
Hope you like it
‘Where’s my hat?’ ‘Don’t tell me you lost it again Liam.’ Mompelde Harry. ‘Shut up, you’ve lost that girl last week.’ ‘Which girl?’ ‘Exactly my point. Anyway, you haven’t seen it?’ Harry schudde zijn hoofd. ‘Nope, ask Zayn?’
‘You can perform without that stupid pandahat.’ ‘What! It’s not a stupid pandahat. And no, I can’t.’ ‘Yes you can. You was able to that during X-factor, so it’s possible for now.’ Voegde Niall toe aan het gesprek. ‘That’s not the same.’ ‘You better explain, ‘cause we don’t see the difference.’
‘It’s not in the car.’ Kwam Harry melden. Hij was terug gelopen om te gaan zoeken. ‘I made you a hat.’ Grijnsde Louis, in een poging om me op te vrolijken. Ik moest onwillekeurig lachen om de papieren Robin Hood muts. ‘Thanks mate.’ ‘30 minutes to go.’ Hij duwde mijn mondhoeken omhoog.
‘I found your hat at the ladiesroom.’ Achter me hoorde ik Harry lachen. ‘What have you done there, Li?’ ‘Shut up.’ Ik nam de muts over van de bodyguard die hem gevonden had en plante hem weer op mijn hoofd. ‘Much better.’ ‘Went to the make-up artists?’ vroeg Zayn. ‘Yeah, ofcourse. I didn’t want to have that speech of yours again.’ ‘Which one?’ hij stak zijn tong plagend uit. ‘The one about priorities and the one about… never mind.’
‘Dudes, this is not my hat.’ ‘Ofcourse it is, it looks exactly the same.’ ‘Yeah, true… but…’ ‘Shut up Payne, we got to go.’ Ik forceerde een lach.
‘Ik moet naar ‘t toilet.’ ‘Nu nog?’ ‘Het is het voorprogramma, dat is altijd nog beter dan tijdens de show.’ ‘Ik blijf hier hoor. Als je het niet erg vind?’ ‘Komt goed. Let op mijn spullen, goed?’ Nynke wurmde zich tussen de mensen door de zaal uit, opzoek naar het toilet.
‘Aah cool! Deze handdroger zit veel te hoog. Je kan hem bijna gebruiken voor je haar!’ ze trok haar muts af en liet de warme lucht voor enkele tellen over haar haar blazen. ‘Goed, handenwassen dus, straks mis ik de opening.’ Het was meer tegen zichzelf dan tegen wie of wat dan ook.
‘Aah, Nynke daar ben je, ik was al bijna bang dat je …’ ‘De opening zal missen!’ vulde Nynke direct aan. ‘Ja echt niet!’ ‘Je bent net op tijd!’ ‘Ja I know I know. Weet je, ze hadden echt een toffe haardroger bij de toiletten. Hij was eigenlijk voor je handen maar hij hing vet hoog en…’
De jongens kwamen op en gegil was het enige nog hoorbare geluid, totdat de eerste akkoorden klonken van ‘She’s not afraid.’
‘Nynke! Waar is je muts?’ ‘Oh grut! Ik heb hem denk ik laten liggen bij de toiletten. Hopen dat hij er straks nog ligt dan.’ ‘Je kan hem nu toch halen?’ ‘En het concert missen, droom lekker verder.’ Een lach.
‘So, this song is a very special song. We think every girl should here this more often: you’re beautiful. Because it’s absolutely true, you are beautiful…’ begon ik. Niall nam het van me over. ‘So, Would you please sit down now, be quiet while we perform Little things, be there for your friends and the people around you, give them love because they deserve that. You’re wonderful to me.’
‘Lieve hemel, dit liedje is veel te mooi. Ik vond hem op de cd al mooi, ik moest al janken toen ik hem op youtube hoorde, op de dag van de release.’ ‘Shut up and listen.’ Was Nynkes weerwoord. Ze sloeg haar arm om haar vriendin heen.
‘Ik kan mijn muts niet vinden, hij is weg!’ ‘Weet je het zeker?’ ‘Nee ik verzin het. Tuurlijk weet ik dat zeker.’ ‘Ow.’ ‘Misschien vragen bij de gevonden voorwerpen?’ ‘Hmm ja. Mijn nummer staat erin. Dus ik kan wel aantonen dat hij van mij is.’ ‘Puik plan. Kom mee dan.’ ‘En de signing dan?’ ‘Zie je die rij?’ Nynke knikte. ‘Nu, die staat er over een half uur ook nog wel.’ Ze trok Nynke mee aan haar arm, maar ook bij de gevonden voorwerpen hadden ze de muts niet gezien. ‘But it’s just like Liams, please tell me when you find it?’ ‘Sorry girls, we can’t do anything for you.’ ‘Bitches.’ Mompelde Nynke binnensmonds. ‘De signing dan maar?’ ze stemde toe.
‘I told you guys before, this is not my hat. Look, there’s a phonenumber inside.’ ‘Yeah, call it. Hey I am Liam and I have your hat. Want it back?’ het vinnige antwoord kwam van Harry. ‘Guys, we’re all tired.’ Mompelde ik alleen nog. Toch wilde ik de muts terug geven.
‘Met Nynke?’ ‘James speaking…’ ‘James, James who?’ ergens kwam de stem bekend voor, maar echt te plaatsen was hij niet. De vraag werd genegeerd. ‘Hi Nynke, I found your hat, with the panda… or better, I guess it’s yours because your number was in it.’ ‘Well, kind of thanks… where are you living? So I can get it back?’ ‘I could bring it to you, unless you mind ofcourse.’ ‘Yeah, guess that’s fine?’ ‘So, you’re address is…?’ ik herhaalde haar adres langzaam. ‘That’s right.’ Stemde ze toe.
‘OMG! You’re Liam JAMES Payne.’ Ze sprak mijn naam iets te hard uit. ‘Not that loud please.’ Even schrok ze terug. ‘Oh, I’m so sorry. It’s just I was…’ begon ze te ratelen. Plots stopte ze met praten. ‘Forgive me.’ Ze stak haar hand naar voren. ‘I’m Nynke. Do you want something to drink? I’m so happy I’ve got my pandahat back, I was truly addicted to it you know and I lost it during your concert, it was before actually… however…’ ik glimlachte naar haar. Ze begon alleen maar meer en meer te praten. ‘Oh, and if this was a fanfiction you should kiss me now, we should get a relationship this week and after a year we decide to get married and stuff, we get a little child and live happily ever after.’ ‘Wow, that sounds sarcastic.’ ‘Yeah, sarcasm is my 2nd language.’ ‘I see.’ Glimlachte ik.
Ik probeerde haar te peilen. ‘But, do you mind?’ ‘If what?’ even viel er een stilte. ‘Oh, I see. No, Ofcourse not… whát? Yes ofcourse I mind. I just don’t know you at all, I respect myself and don’t kiss some strangers and…’ ik grinnikte. ‘Relax. I won’t do anything. Just kidding.’ Ze rolde met haar ogen. ‘So, am I dreaming?’ ‘I have no idea girl. I was here. And now I’ve got to go.’ ‘Oh… I’m sorry… I just talk too much. Even when I’m not nervous.’ ‘So, you’re nervous?’ ‘Like that wasn’t obvious.’ Langzaam aan begon ze me naar de deur te werken. ‘I have to say thanks again for lending me your hat, it wasn’t really lending though. I lost mine and kind of stressed out because I always perform with that pandahat. So, then one of us found your hat in the ladiesroom, I wore it while I was on stage.’ Ze glimlachte. ‘Awh.’ Even leek de tijd stil te staan. ‘So, don’t wash it, or you’ll lose my smell.’ Plaagde ik. Ze werd rood. ‘You’re frustrating, I never blush.’ Merkte ze op. Ik grijnsde.
Ik stond in de deuropening. ‘Thanks again.’ Glimlachte ik. Ze grijnsde nu ook. ‘You’re welcome.’ Ik staarde in haar grijsbruinblauwgroene ogen en bedacht me geen moment langer. Ik drukte een kus op haar voorhoofd en probeerde haar geur vast te houden in gedachten. ‘I thought… you won’t mind. At least your shirt says so.’ Ik zag haar vragend naar haar shirt kijken terwijl ze rood werd. If Liam would kiss me, my life would be perfect. Ik grijnsde. ‘Do you like Toystory?’ ‘Yeah… I read you’ve cried during ToyStory 3, and I was like loser, so I’ve watched it too and cried.’ Ze glimlachte. ‘Loser.’ Herhaalde ik haar woorden. ‘I’ll call you.’
‘So, that was how we met.’ ‘You’re in love now?’ vroeg Louis met een grijns. ‘No I’m not.’ ‘Oh yes you are.’ ‘Look at his phone, he’s texting her all the time.’ ‘Guys!’ ik deed alsof ik het erg vond. ‘Look!’ Harry gooide mijn mobiel naar Niall. Hij lachte zijn royale lach zoals alleen hij dat kon en liet het scherm aan Zayn lezen. ‘Aah, he’s dating her tonight!’ ‘When are you gonna marry?’ ‘Guys, shut up!’
‘Liam, I’ve found your pandahat. It was in the fridge.’
Er zijn nog geen reacties.