Foto bij Wat als knikkers gevoel hadden?

'Ik denk dat jij de gelukkige bent vandaag.'
'We zullen zien.' Het groene gedraaide glas van zijn binnenste keek mij afwachtend aan. 'Je bent niet bepaald sterker dan ik.' merkte hij op. Ik besloot het op de andere boeg te gooien. 'Je ziet er sterk uit, onafhankelijk.'

'Bonk tegen bonk?' ik werd met een flinke tik tegen een andere knikker aangetikt. 'Jeremy.' mompelde hij, hij was joner dan ik, naïef. 'Francine.' Ik nam hem in me op. De kunst was om indruk op hem te maken zonder zelf beschadigt te raken, of in elk geval zonder zelf beschadigt te raken, of in elk geval zo min mogelijk. Als hij bij ons zou komen... hoopte ik echter wel op een waardig tegenstander.

Ik mocht beginnen. 'You're not a fighter, are you?' ik keek hem nog aan en rolde met mijn ogen.

Hij rolde tegen de muur aan en kwam stil te liggen in het gootje van de stoeptegels. Teleurgesteld en afwachtend keek hij me aan. 'Ik mag dan wel een meisje zijn, dat kan ik beter dude.' vond ik. Met een zwierig boogje spinde ik op hem af en duwde hem van zijn plek af. Hij kreeg een zet en probeerde hetzelfde, echter door zijn gebrek aan snelheid duwde hij me alleen maar in een gunstigere positie.
'Nice try, Jeremy. How about this one?' ik liet mezelf met snelheid tegen de muur aan ketsen om vervolgens met een pirouette in het potje te belanden. 'Leer me om dat te doen!' mompelde hij, terwijl hij me met open mond aan staarde. 'Oefening baart kunst.' was mijn simpele antwoord.

'Jeremy! Join de club!' met gebroederlijke botsende knispergeluidjes omarmden mijn vrienden hem. Ik keek ze lachend aan terwijl ik me tussen iedereen door naar het midden wurmde. 'Dus, ze is alweer niet verslagen?' hoorde ik. Jeremy knikte lichtjes. 'Guess her beauty distracted you.' 'Met zijn leeftijd? Er zijn maar weinig mensen jonger dan hij.' mompelde ik. Maar ze hoorden me al niet meer, op gegaan in het feestgedruis. Voelde ik me nu eenzaam?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen