Hoofdstuk2 Eline Bloemendaal
"Eline?!", ik hoor mijn moeder beneden van de trap en ik hobbel naar beneden. "Wat is er?", mijn moeder zit in een rolstoel. Toen ik drie was hebben zij , mijn broertje en mijn vader een ongeluk gehad. Mijn vader is overleden ter plekke en mijn broertje drie uur later. Mijn moeder zit in een rolstoel en had op een dood been en een litteken na niks. "Wil je alsjeblieft boodschappen doen, Juliet komt vanavond trouwens weer slapen.", Juliet is mijn beste vriendin en ze heeft het moeilijk bij haar ouders. Dus daarom is ze vaak hier en word mijn moeder waarschijnlijk haar nieuwe moeder. Ik pakte mijn jas en het tien euro-briefje van mijn moeder en vertrok naar de albert heijn , twee straten verderop. Ik loop de appie binnen, zoals ik en Juliet de albert heijn noemen en ik haal de benodigde spullen en nadat ik had afgerekend , liep ik naar huis. Ik opende de deur en zag een envelop op de deurmat liggen. Ik pakte hem op en nadat ik de spullen ik de keuken heb gezet en uitgepakt open ik de envelop en begin te lezen.
Hallo Eline,
Jij hebt de prijs gewonnen op jouw school, we hebben testen af genomen op verschillende scholen in heel Nederland.
Dus ook op jouw school.
En jij hebt gewonnen, daarom nemen we je mee met 7 andere winnaars.
Je gaat mee naar spanje daar verblijf je drie weken met die andere 7 kandidaten die even oud zijn als jouw. We hopen dat je mee gaat!
Vriendelijke groet
Jan pooier!
Ik begin te trillen en mijn moeder vraagt wat er in staat. Ze pakt de brief en leest hem. "Tuurlijk mag je.", zegt mijn mama en ik omhels haar en druk een kus op haar wang. Dit is wow, ik ben benieuwd wie die andere zeven zijn.
Er zijn nog geen reacties.