1.
'Lisa lisa wakker worden!!' hoor ik en ik schrik wakker. Daar staat een van mijn beste vrienden, Zayn. 'Hee Zaynie wat is er zo dringend?' zeg ik slaperig. Zayn moet lachen. 'Er is nog niemand beneden dus ik dacht, ik ga Lisa wakker maken.' Geërgerd kijk ik hem aan. 'Hoelaat is het?' vraag ik. '10 uur' antwoordt zayn. Geïrriteerd stap ik mijn bed uit en doe een joggings broek en pantoffels aan. Als ik beneden kom ga ik zitten op de bank. 'kopje thee?' vraagt zayn. 'Ja' mompel ik moe. Zayn was mijn huisgenoot én beste vriend. Dat werkte natuurlijk in zijn voordeel. Zayn zat in een beroemde pop band en zijn band genoten waren ook mijn beste vrienden. Alleen Zayn kon niet goed alleen zijn en daarom was ik altijd het slachtoffer die hij wakkermaakte. Ik sta op en loop naar het dak terras. Mooi zo, die zee in de ochtend. Ik hield van mijn strand huis. Ik trek mijn sokken aan en ren vanaf de houten trap naar beneden. Meteen plof ik neer ik het zachte hoge zand. Het gebied, dat oranje kleurde door de zon, leek net een sprookje. Ik trek mijn kleding uit en al snel sta ik in mijn beha en onderbroek. Gierend ren ik de koude ochtend zee in. Zayn komt aangerend op het dakterras. 'Lisa gestoord wijf!' schreeuwt hij lachend en loopt weer naar binnen. Na een stukje gezwommen te hebben sta ik beneden bij het dakterras. 'Zayn!' gil ik. Zayn komt aanlopen. 'Handdoek.' zeg ik en al snel komt Zayn weer aanrennen met een handoek en gooit die naar beneden. Mia, mijn tweede huisgenoot verschijnt ook op het terras. 'Heeft Zayn je wakkergemaakt?' vraagt ze. Ik knik. Als ze ziet hoe nat ik ben, moet ze lachen. 'Jij bent ook echt gek in je hoofd hé? tien uur S'ochtends zwemmen.' 'Hee! ik bedoel het is 27 graden! weetje hoe mooi' Mia schudt lachend haar hoofd en loopt dan naar binnen. Ik ren de houten trap op en ren door naar boven, naar de douche. Als ik klaar ben, Doe ik mijn kleding aan. Als ik naar beneden loop roept Jason mijn laatste huis genoot, op de toon van het liedje gangnamstyle; 'EEEH SEXY LISA!' Ik moet lachen. Zo is Jason. Met mijn laptop loop ik naar het terras en ga op een stoel zitten. Snel typ ik de site van mijn school in.ik moest nog een ghoreografie bedenken. Ik hield van de kunst acedemie. Als ik de dans bijna af heb, gaat de deurbel. Ik hoor Zayn al opstaan dus blijf ik zitten. Al snel voel ik een kusje op mijn wang. Het is Niall. Hij steunt met zijn handen op de tafel en vraagt : 'Wat ben je aan het doen?' 'Ik moet voor maandag nog een choreografie bedenken' antwoordt ik. Niall knikt bewonderend en pakt dan de sotel naast me, om erop te gaan zitten. 'Alles goed?' vraagt hij. Ik knik. Nog voordat ik een gesprek kan beginnen, komt zayn aan lopen en zegt: 'Niall niet flirten met mijn huisgenoten!' Ik en Niall moeten allebij lachen. 'Nouja doei?' zegt Niall. Ik moet weer lachen en geef hem een kus op zijn wang. 'Doeeeg' zeg ik en Niall loopt weg. Nog een klein stukje en mijn dans was af. 'Kenchi!' roep ik. Daar komt mijn hondje aan gerend. Toen ik Kenchi kocht vertelde ze me dat hij een ziekte had, Lekiatomie. De ziekte was niet dodelijk, hij bleef alleen altijd klein. Dat vond ik niet erg. Hij zou zelfs net zou oud worden als alle andere honden. Ik til mijn hondje op en zet hem op mijn schoot. Zo werk ik verder.
Er zijn nog geen reacties.