Moeilijk kijk ik Zayn aan. Hij kijkt bezorgd terug.
‘What is it, baby?’ vraagt Zayn. Ik maak een vage beweging met mijn schouders.
‘Yasmin said we have cheerleader-training at three point forty-five,’ aap ik haar irritante toontje na. Zayn kijkt eerst teleurgesteld, maar glimlacht dan naar me.
‘I understand you want to do that. You can come to our band practise another time, don’t worry,’ stelt hij me gerust. Ik glimlach naar hem en ga over de tafel hangen om een kus op zijn wang te drukken.
‘You’re the best,’ zeg ik gemeend. Zayn grijnst.
‘I know.’ Hij steekt zijn tong naar me uit en ik schiet in de lach. Op dat moment gaat de bel. Zayn raapt alle rotzooi van de tafel af en dondert het zonder er nog naar om te kijken in de prullenbak, waarna hij weer naar mij toeloopt.
‘We’ll text,’ zegt hij, waarna hij een kus op mijn wang drukt en de kantine uitloopt. Ik sluit me aan bij Yasmin en Kristel, die net langskomen, en loop met ze mee naar het lokaal.

Als de laatste bel eindelijk gaat schuif ik snel mijn spullen in mijn tas en wil het lokaal uitlopen, maar Yasmin houdt me tegen.
‘Remember the training,’ zegt ze. Ik schud geïrriteerd mijn schouder los en zeg dat ik er zal zijn. Samen lopen we naar de kapstok. Ik moet een andere kant op fietsen dan zij. Al snel ben ik thuis. Ik gooi mijn fiets in de bosjes die tegen het huis aanstaan en ren de trap op nazar mijn kamer. Ik trek mijn casual spijkerbroek en topje uit en wil mijn cheerleaderkleding aantrekken, maar mijn blik valt op een foto van Zayn en mij op mijn nachtkastje. Dan schiet het door me heen wat ik aan het doen ben. Ik ga een middag met Zayn iets leuks doen overslaan om naar die kuttraining te gaan. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te trainen. Ik wil bij Zayn zijn. Zonder er verder nog bij na te denken smijt ik mijn roze rokje en shirt op mijn bed en trek razendsnel mijn spijkerbroek weer aan. Wel pak ik een ander T-shirt uit de kast, die ik snel aantrek. Ik sprint de badkamer in, borstel mijn haar een keer en poets mijn tanden. Ik spurt de trap af, trek mijn schoenen weer aan en spring op de fiets. Dan pas schiet het door me heen dat ik geen idee heb waar Zayns band oefent. Ik denk terug aan de plek waar ik hem voor het eerst heb gezien. Toen ik dacht dat hij Boyfriend voor me zong. Het muzieklokaal. Ik spring op mijn fiets en begin te trappen, richting school. Gewoon in een normaal tempo, anders zweet ik straks helemaal. Dat is niet echt charmant. Eenmaal op school aangekomen plaats ik mijn fiets in de stalling en loop naar binnen. Mijn jas hang ik niet aan de kapstok, maar neem ik gewoon mee naar het lokaal. In de deuropening blijf ik even staan. Ze zitten alle vijf op een rijtje en zingen een liedje dat ik niet ken. Zayn is nu aan de beurt met zijn solo. Doodstil blijf ik staan. Zijn stem betovert me. Het is echt prachtig. Half smeltend leun ik tegen de deurpost en kijk naar zijn lichaam dat meebeweegt op de muziek. Ik heb echt geluk met hem. Hij is lief, kan mooi zingen en ziet er goed uit. Alles wat een jongen nodig heeft. Ik schrik op uit mijn gedachten als mijn mobiel gaat. Snel trek ik hem uit mijn zak en neem op, zonder te kijken wie er belt.
‘Beverly,’ zeg ik in het apparaat. De woedende stem van Yasmin schreeuwt in mijn oor. Van schrik laat ik mijn telefoon bijna vallen.
‘Where the hell are you? It’s past four o’clock already! The training started at three point forty-five!’ Oh god, daar is dat irritante toontje weer.
‘I know, sorry, I had something else to do,’ antwoord ik vaag. Yasmin briest als een op hol geslagen stier.
‘Something else? Beverly, you can’t just skip the training!’ zegt ze woedend. Ik haal mijn schouders op, ook al kan ze dat niet zien.
‘Just this one time. I’ll be there the next time, I promise,’ meen ik.
‘No, you don’t have to be there next time. You’re outta the team, Beverly.’
Voordat ik nog iets kan zeggen, heeft ze opgehangen. Ze kan me toch niet zomaar uit het team schoppen?
‘Beverly?’
Met een ruk draai ik me om. Zayn staat voor me. De grijns op zijn gezicht is niet te missen.
‘You came! I thought you had a cheerleader training,’ zegt hij verbaasd. Ik haal mijn schouders op.
‘I missed you, and I wanted to be with you,’ antwoord ik. Zayns grijns wordt zo mogelijk nog breder.
‘I love you.’

Reageer (2)

  • LStyles212

    aarghh ik krijg echt een hekel aan Yasmin
    snellverdahh <3

    1 decennium geleden
  • Manonxxx

    Aaahw, wat een b*tch is die Yasmin toch,
    Super snel verder...
    xx(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen