Foto bij One.

Strawberries taste how lips do - Ed Sheeran, little bird

'Tent, check! Regenjas, check! Kaart, kaart, waar is de kaart?' Ik begon mijn rugzak terug uit te laden. 'Waar is die vervloekte kaart?' Ik zuchtte en zette mijn handen in mijn zij. 'Wat heb ik met dat ding gedaan?' Ik tuitte mijn lippen terwijl ik aan het nadenken was, waar ik de kaart had gelegd. Plots spotte ik vanuit mijn ooghoek de kaart op mijn nachtkastje. 'Daar is ie!' Ik sprong overeind om ze van mijn nachtkastje te nemen. Net toen ik verder wou gaan met mijn bagagecheck hoorde ik de deurbel gaan. Ik was al onderweg naar beneden toen mijn moeder riep dat Matthias er was. Matthias wachtte me op in de hal en onze begroeting was een knuffel. 'Klaar voor morgen?' Aan zijn stem hoorde ik dat hij enthousiast was. 'Natuurlijk! Ik was mijn bagage nog eens aan het nakijken, en maar goed ook, anders hadden we morgen in Dublin aangekomen zonder kaart van Ierland!' 'Echt waar Julie wat zou jij doen als er zoiets als een checklist niet bestond?' Matthias keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Euhm, niet veel.' We keken elkaar enkele seconden zwijgend aan, terwijl er een grijns rond onze lippen vormde. 'Kom ons plan nog eens doornemen!' We stormde naar mijn kamer en sloegen de deur met een klap achter ons dicht. Ik nam de kaart terug van mijn bed en vouwde hem open. Op die kaart hadden we onze hele route uitgestippeld die we zouden afleggen tijdens onze trip naar Ierland. We zouden vertrekken vanuit Dublin naar Kildare, Portlaoise naar Limerick, Mallow en dan terug op het vliegtuig stappen in Cork. We hadden het helemaal uitgewerkt. Nu moesten we het alleen nog juist uitvoeren wat best wel eens verkeerd kan gaan aangezien nog ik nog Matthias een goed richtinggevoel hadden. Gelukkig was het zomervakantie waardoor het niet erg was wanneer we een paar dagen later dan gepland terug zouden zijn.

Mijn wekker liep pijnlijk vroeg af. Matt was blijven slapen aangezien mijn moeder ons wel naar het vliegveld zou brengen. Met een oog keek ik naar de rode cijfers op mijn wekker, 6.00 uur. Ik kreunde en sloeg het alarm af om me nog eens lekker om te draaien. Mijn bedje zou ik de komende weken wel missen. Matt daarintegen sprong opgewekt het bed uit en huppelde naar de badkamer. Matt was mijn beste vriend sinds ik me herinner. We hebben bij dezelfde onthaalmoeder gezeten en zijn later naar dezelfde school gegaan. Ik hoorde de kraan van de douche piepend opengedraaid worden en niet veel later het geluid van water dat in de stortbak kletterde. Matt was nogal ijdel en geïnteresseerd in de laatste mode. Hij zou nooit het huis uitgaan zonder er piekfijn uit te zien. ik daarintegen kon al wel eens gewoon in mijn training naar buiten gaan omdat ik niet de energie had me deftig aan te kleden. Wanneer ik de badkamerdeur hoorde opengaan besloot ik op te staan. Ik strompelde richting de badkamer met halfgesloten ogen. 'Goedemorgen!' riep Matt me opgewekt toe. Ik grommelde iets wat als antwoord moest dienen. Vroeg opstaan, het was niet voor mij weggelegd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen