019
ik weet niet met wie ik haar moet koppelen, ik zat aan George te denken, maar ik weet het eigenlijk.
Ik opende mijn ogen en sprong uit mijn bed, ik was een beetje laat. Ik vlugde snel naar de badkamer waar ik mijn kleding aan deed. Een T-shirt met een vest, skinny jeans en gympen. Ik kamde mijn haar maar wat niet helpde, ik deed vlug een must op waar ik mijn haar onder verstopte. Ik griste mijn tas van de grond en ging vlug de leerlingen kamer uit, ik ging zo snel mogelijk naar de grote zaal. Ik zag George al bij de deuren staan. 'Hey!' riep ik naar hem en trok een sprintje naar hem. 'hey.' glimlachte hij. 'Heb je al ontbeten?' vroeg hij en ik knikte beschaamd nee. 'Kom dan gaan we eerts iets eten.' zei hij en ik wilde er tegen in gaan, maar hij sleurde me al mee de grote zaal binnen. Hij plaatste me op een bank voor een bord en begon wat brood voor me klaar te leggen. Hij deed er kaas op en vlees en tomaten plakjes. En toen legde hij er wee een snee brood op. 'Moet dit?' vroeg ik en hij keek me aan en lachte. 'Eet, het is eerlijk.' zei hij en ik keek naar de belegde boterham. Ik nam een hap en verschillende smaken vulde mijn mond, het smaakte duidelijk naar meer. 'En?' grijnsde hij, ik kinkte hevig met mijn hoofd en slikte het voedsel door. 'heerlijk!' kride ik en en propte de boterham naar binnen. George zelf zat me de heletijd geamuseerd aan te staren terwijl ik nog wat brood naar binnen werkte. Ik goot mijn pompoen sap naar binnen en sprong op. Ik trok George om hoog en samen liepen we de grote zaal uit. 'Volgens mij zit er niet zo mee dat je het uit hebt gemaakt met Cedric.' Concludeerde hij en sloeg een arm om mijn schouders. 'Na mijn verwachtingen minder dan gedacht, waarschijnlijk vanwege mijn geweldige vrienden.' glimlachte ik en gaf hem een knipoog. Hij glimlachte terug en drukte een kus tegen mijn slaap.
We waren bij Hogsmeade aan gekomen en het was redelijk druk, er waren nu ook leerlingen van Dumstrang en Beaubuxton. 'Waar wil je heen?' vroeg hij me lief en keek in het rond. 'Uhm, naar Tomes and Scrolls.' zei ik en zocht waar het winkeltje was. 'Die winkel ken ik niet.' zei George en lachte, zijn humeur was na mijn verbazing altijd wel goed gestemd. 'Het is een boeken winkel, het verbaast mij niet dat je hem ook niet kent.' Zei ik en schoot zelf ook in de lach. 'Misschien daar in dat steegje!' riep hij en wees naar een steegje waar een winkel bleek te zijn. We liepen er naar toe en na onze verbazing klopte het ook nog, we hadden Tomes and Scrolls gevonden. 'Ik lees wel boeken, Fred niet.' zei hij en grinnikte. We liepen de winkel binnen en keken onze ogen uit, honderde nee duizende boeken over van alles en nog wat. De man in de winkel begroetten ons en wij hem. 'Wat voor boek zoek je?' vroeg George en keek over mijn schouder mee naar de boeken kast. 'Uhm, weet ik niet, ik wil eigenlijk graag een goed boek om te lezen als ik niet kan slapen.' zei ik en haalde mijn schouders op. Hij haalde zijn hand door zijn haar en dacht na. George neusde door de boeken en pakte er toen een boek vast. 'Is dit niks voor jou?' vroeg hij en hield een boek omhoog, ik liep naar hem toe en pakte het boek vast. Ik bekeek de voorkant en achterkant en bladerde er door heen. 'Het is een muggle boek.' zei ik en glimlachte. 'Het heet boek pride and predjuce van Jane Austen. Het is een hele bekende roman uit de 18de eeuw. George waarom ken je me zo goed, dit boek wilde ik nog lezen.' zei en een glimlach speelde rond mijn lippen. 'Bedankt.' zei ik en drukte een kusje op zijn wang. Hij haalde zijn hand weer door zijn haar waardoor het nog warriger ging zitten en bloosde. 'Weet ik niet, ik vond het gewoon bij je passen.' zei hij en haalde zijn schouders op. Ik rekende het boek af en we liepen weer samen de winkel uit. George had ook een boek gekocht, iets voor zijn moeder over koken. Wat was'ie toch een schat, die George toch.
Nu stonden we in de winkel Gladrags Wizardwear, George had nieuwe kleding nodig, terwijl hij wat in de rekken stond te neuzen viel mijn oog op een paars shirt, ik zocht naar de maat van George en vond hem. Ik griste het shirt uit het rek en liep naar George. 'Wat vind je hier van?' vroeg ik hem en hield het shirt voor zijn neus. 'Simpel maar wel mooi.' zei hij en bekeek het shirt. Zijn vingers gleden over het stof. George trok zijn shirt over zijn hoofd en zijn niet té gespierde bovenlijf werd geopenbaard. 'George er zijn ook pashokjes, weetje.' grinnikte ik en hij trok het paarse shirt aan. Het paste precies en het stond ook nog eens goed. Het had een diepe v-hals en viel goed om zijn boven lichaam. George ging voor de spiegel staan en bekeek zich zelf. 'Goed gekeurd.' zei hij blij en trok zijn gewone shirt weer aan. Hij rekende af en gaf mij een stralende glimlach. 'Mijn moeder zou trots zijn dat ik een keer naar een kleding winkel ben geweest.' zei hij en lachte, hij sloeg weer een arm over mijn schouder. Een glimlach ontglipte mijn lippen ook niet.
Na een heletijd geslenterd te hebben door Hogsmeade ploften we neer bij de drie bezemstelen. We bestelde twee boterbier en zakte onder uit op onze bank. We zagen Olive en Dean zitten, wat zagen ze er samen schattig uit. George dronk zijn boterbier ineen teug op, ik trok een wenkbrauw op en lachte. 'Dat lukt jou niet.' grijnsde hij en ik wist al waar hij heen wilde. 'Ik neem aan dat je hier om wilt wedden.' Grijnsde ik terug. 'ja, ja dat klopt.' zei hij. 'vijf Galleons. Ik wil ze graag terug.' beamde hij en deed een wenkbrauw wiebel, wow hij had echt sweg. 'Ik neem de weddenschap aan.' zei ik en schudden zijn hand. Ik zette me schrap en pakte mijn glas vast beide handen en bracht het naar mijn mond. Hoe kreeg je dit in godsnaam allemaal in je mond? Ik begon de substantie naar binnen te gieten. Bij de helft kreeg ik het al bijna niet naar binnen. Beschaamd zette ik het glas neer en zuchtte ik had gefaald. Hij stak zijn hand naar mij uit en lachte naar me, gelukkig lachte hij me ook niet uit. Ik pakte wat geld uit mijn bh en zag hoe George zijn blik op mijn decolleté had gevestigd. 'wat? ik stop daar soms wat in, dat doen zoveel meisjes hoor.' mompelde ik en legde het geld op zijn hand. George echter bewoog geen centimeter en zijn blik was nog steeds op mijn boezem gevestigd. 'Mag ik voelen?' vroeg hij als een klein kind. 'nee!' zei ik en deinsde achter uit. Hij lachte en ik keek hem vol ontzet aan. 'Ik raak jou toch ook niet aan?' zei ik en nam nog een slok van mijn halve boterbier. George bleef echter grijnzen en fluisterde iets in mijn oor. 'Als je wil mag het wel.' grinnikte hij en knipoogde. 'pervert!' siste ik teurg, waar hij weer om moest lachen. 'Ik denk er wel over na.' zei ik en stond op. 'Ik ga ff naar de wc.' zei ik en liep naar de wc. Na mijn terug komst had hij lachend zijn excuses aangeboden en mijn boterbier op gedronken. 'Is madam chagerijnig?' vroeg hij. 'Periode van de maand.' zei ik en daar wist hij niks op te zeggen, net goed.
Reageer (1)
George toch uhm...
1 decennium geledenSnel verder dan maar!