Hier is weer een stukje!!(H)

Als Roos weer aan tafel zit met haar drankje zegt ze: 'Waarom heb je me eigenlijk gebeld?' Ik haal diep adem. 'Ik woon nu bij Elize omdat het gewoon te irritant werd thuis. Maar het is daar alleen maar erger' zucht ik. Ze knikt begrijpend. 'Ik weet het. Ik heb ook een week bij Elize gelogeerd' zegt ze. Ik kijk verbaasd, dat heeft ze nooit verteld. 'Morgen begint school weer, misschien wordt het dan iets draaglijker. Maar als je het niet meer aankan mag je ook wel bij mij logeren hoor!' zegt ze. Ik glimlach. Maar ze heeft wel gelijk. Morgen moet ik weer naar school en zit ik dus niet de hele dag op hun lip. Ik zucht en neem een slok van mijn drinken. Roos kijkt me vragend aan. Ik haal mijn schouders op en drink weer verder. 'Zullen we zo de stad even in gaan?' stelt ze voor. 'Is goed hoor, maar ik heb geen geld' zeg ik. Mijn ouders willen me nooit geld geven. Ze zeggen dat alles wat echt nodig is dat zij dat kopen en als ik extra's wil moet ik maar gaan werken. 'Rondkijken is toch ook leuk?' vraagt Roos. Ik knik en sta op. Roos staat ook op en samen lopen we de winkel uit, richting de winkelstraat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen