Ik zet de laatste punt achter de laatste zin. Mijn opstel is nu klaar. Ik loop naar de trap naar de slaapzaal. Als ik langs Malfidus loop, beuk ik hem nog een keertje en ik loop verder. Ik dump mijn toverdranken op mijn bed en loop de slaapzaal uit. In de leerlingenkamer aangekomen, zoek loop ik direct naar de uitgang. Ik negeer de dingen die me worden toegeroepen en even later loop ik op de gang.
Ik had buiten, bij het meer met Hermelien, Ron en Harry afgesproken. Ik zie ze al zitten, Ron met z'n rode haar en de anderen naast hem. Ik loop direct op ze af.
'Haai!' zei ik. Ik ging naast Hermelien zitten in het gras. 'Hoe was jullie dag?'
'Op Verweer na, goed.' zegt Hermelien. 'Hij is vreselijk pro-Zwadderich.'
'Joh!' zeg ik. 'Kom je er nu pas achter?'
'Ja, maar jij hebt er geen last van.' zegt Harry.
'Ja en?' vraag ik. 'Ik vind het ook vreselijk oneerlijk!'
'Zeg het dan tegen hem.' stelt Ron voor.
'Dat zou kunnen.' zegt Harry. 'Jij bent een Zwadderaar!'
'Ja, maar vergeet niet dat ik een Bloedverrader ben, hoogstwaarschijnlijk weet Sneep dat.'
'Maar hij trekt jou toch ook voor tijdens de lessen?'
'Ja, maar dat is tijdens de lessen, het zou vreemd zijn als hij iedereen voortrekt behalve mij,' zeg ik. 'Maar ik durf het eigenlijk niet aan, het klinkt vaag, maar er zitten risico's aan verbonden!'
Even is het stil en we kijken naar het meer, het geeft een rustgevend effect.
'Dus....' zegt Hermelien na een tijdje.
'Ik vind het jammer dat de SVP bijeenkomsten geschrapt zijn, ik vond het echt super leuk!' zeg ik.
'Klopt.' zegt Hermelien. 'Misschien later dit jaar, met Sneep als leraar...'
'Klopt.' zegt Ron. 'Nu maar hopen dat iedereen zijn munt nog heeft.'
'we zien wel als het zover is.' zegt Harry.
We staren weer even voor ons uit, het wordt langzaam donkerder.
'Ik ga.' zeg ik terwijl ik overeind krabbel. 'Ik wil nog even Draco dwarszitten voor ik verder ga met mijn opstel voor Transfiguratie.' Ik neem afscheid en loop het kasteel tegemoet. ik loop in de gangen en hoor voetstappen. Ik verstop me in de schaduw van een harnas en ik zie Malfidus naar boven lopen.
"wat zou hij gaan doen?" vraag ik me af. Ik kom voorzichtig vanachter het harnas weg en loop zachtjes, maar toch zo snel mogelijk achter Malfidus aan. Ik volg hem naar de plek waar de Kamer van Hoge nood is. Hij loopt 3 keer heen en weer. Dan verschijnt er een deur. Hij loop naar binnen en ik volg hem en vraag me af wat me te wachten staat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen