The meeting with Raimon
‘ze heeft wel gelijk hoor, ze hebben de hele tijd ruzie gemaakt en we hebben nog niet eens een bal aan geraakt’ zegt Hiroto tegen Reize. ‘overdrijven kun je, IK ben hier de gene die morgen moet voetballen jij hoeft alleen maar hier te blijven’ zegt Reize en gaat de vergader kamer in.
De volgende dag is het team van Reize al vroeg wezen trainen, zonder Burn, Gazel en Hiroto, Desarm komt toch nooit hij traint alleen met zijn team. ‘trainen zonder de andere captains is VEEL fijner’ zegt Pandora. ‘het is hier wel dood zonder die ruzie’s’ zegt Diam. ‘kom, we gaan Raimon uitdagen’ zegt Reize. Hij en zijn team gaan naar Raimon om hun uit te dagen.
Bij Raimon aan gekomen zie ik dat Genimi Storm klaar is om te beginnen. Raimon is in paniek dat zie je zo. Samen met Keeve loop ik naar de tribune en ga daar zitten. ‘ik hoop dat de ‘training’ heeft geholpen’ zegt Keeve, ze lacht er zelfs om. ‘ik hoop het’ zeg ik tegen haar, dat is het enigste wat ik kon zeggen. Gisteren was ik ECHT boos geworden. ‘hebben jullie gister nog veel getraind toen ik weg was’ vraag ik. Ik hoopte een antwoord te krijgen, maar toen ik en Keeve’s ogen keek zag ik dat ze niet hadden getraind. De wedstrijd begon. Ik keek naar de keeper van Raimon. ‘hij is niet bang’ zeg ik en kijk hem nog steeds aan. ‘wie bedoel je? De keeper?’ vraagt Keeve. ‘ja’ zeg ik en het is weer stil. Als je naar het veld kijkt, zie je dat Raimon omhoog kijkt. Ze kijken nog banger naar ons dan naar Genimi Storm. ‘zie ze dan kijken’ lacht Keeve, ‘ze weten dat wij beter zijn dan Genimi’ lacht ze. Je ziet dat Diam en Reize makkelijk langs de verdediging heen komt, zelfs de keeper kan de bal niet zien als Diam de bal schiet. Het fluitje gaat, het is al 7-0 voor Genimi en sommige spelers van Raimon hebben al in tijden niet zo hard gerend als nu. Na de time-out beginnen ze weer met Genimi aan de aftrap. ‘zullen we nu maar een hissatsu techniek gebruiken’ zegt Reize. ‘dit is nogal saai’ lacht hij er achteraan. Stuk voor stuk zie je de Raimon spelers in zakken, ze kunnen niet meer. ‘het is al 12-0 en Raimon heeft nog niets laten zien’ zeg ik voor me uit. ‘ze zijn niet goed, waarom zijn we hier’ zegt Keeve hard. Die keeper… die keeper heeft is dat is dus wat Vader wou komt er in me op. De wedstrijd is voorbij, we gaan van de tribune af en lopen naar Genimi toe, ‘goed gespeeld Genimi zeg ik en loop naar de keeper toe, ‘mark’ heet hij geloof ik, ik hoorde die naam en hij reageerde erop. ‘jij’ zeg ik tegen hem, verder kom ik niet uit mijn woorden want Diam trekt mij terug. ‘we doen wat we hebben afgesproken weet je nog’ herhaalt hij, ‘jaja, geen contact met de andere scholen’ zeg ik hem zodat hij weet dat ik het niet vergeten ben. ‘goedzo’ zegt hij en loopt naar Reize. Je kunt in hun blik zien dat ze iets gaan doen, maar wat? ‘en nu de volgende afspraak die we met Vader hebben gemaakt’ herhaalt hij. Reize staat met een voet op de zwartpaarse bal. ‘je gaat toch niet’ zeg ik maar ik kan me zin niet afmaken. ‘ja dat doen we wel’ schreeuwt hij en schiet de donkere bal tegen de school aan, Rihm, Diam, galileo en Pandora doen het zelfde totdat de school gelijk staat met de grond. ‘hoe kun je met voetballen en school kapot maken’ schreeuwt Mark. ‘dit zijn niet GEWONE voetballen, ze wegen wel tonnen en alles wat ze aan raken vernietigen ze’ lacht hij, hij en zijn team keren weer terug naar de basis. ‘Ulvida, wij gaan ook’ zegt Keeve en is klaar om te vertrekken. ‘ga maar vast, ik kom zo’ zeg ik. ‘ok, maar niet te lang anders merkt Vader het’ waarschuwt ze me en gaat weg. Keeve heeft me door dat weet ik zeker en Vader komt er toch wel achter. Ik loop naar Raimon. ‘het spijt me voor jullie school’ zeg ik en wil weg lopen maar ik wordt tegen gehouden.
Reageer (1)
haha ik ga lachen als keeve een zwak krijgt voor Endou dan heb ik medenlijden met haaar
1 decennium geleden