1.1
Ik haat me verslapen, ik haar te laat komen in de les, ik haat naast Malfidus moeten zitten omdat er geen plek meer is!
Ik word wakker en eigenlijk merk ik meteen al dat ik me verslapen heb omdat het stil is in de slaapzaal en alle bedden leeg zijn. Ik schiet in mijn gewaad en ren naar de Grote Zaal, ik zie dat er niemand is, dus ren ik naar het lokaal. We hebben Verweer tegen de Zwarte kunsten, van Sneep, is het dus toch een voordeel om een Zwadderaar te zijn, maar dat is de enige.
'Ah, Manor, kom zitten!' zei Sneep.
Als ik het lokaal rondkijk, zie ik dat de enige plek naast Malfidus is, met enorme tegenzin ga ik zitten en pak mijn boeken uit. Als ik weer rechtop zit, voel ik een venijnige kneep in mijn zij. Ik kijk Draco aan en vraag op een fluistertoon: 'Bij Merlijn, moest dat nou?'
Draco haalt zijn schouders op en zegt: 'Anders deed ik het toch niet?'
Ik rol met mijn ogen en luister 'aandachtig' naar Sneep.
Als Sneep klaar is met zijn gepraat over non-verbale spreuken, moeten we het oefenen, de een moet de andere vervloeken en de ander moet de schildspreuk non-verbaal oproepen.
Natuurlijk moet ik met Draco, ik haat deze dag, er gaat later die dag nog iets mis, zeker weten!
'Locomotor mortis!' roept Draco.
"Protego!" denk ik. Tot mijn verbazing lukt het meteen en wordt de vloek weerkaatst.
Sneep merkt dit op en wijst de anderen erop en geeft Zwadderich 15 punten. Na nog wat oefenen gaat de bel. Ik haast met het lokaal uit, hoe eerder ik weg ben, hoe beter!
Aan het eind van de dag plof ik neer op de groen leren bank in de leerlingenkamer. Ik pak mijn toverdranken uit mijn tas, we moeten een verslag schrijven over een toverdrank naar keuze, Ik weet nog niet welke.
Naast mij ploffen Patty Park en haar 'vriendin' Mabel Parker op de bank, ze zijn aan het praten over Draco hoor ik. 'Wat zien jullie in hem?' vraag ik.
'Wat zie jij niet in hem?' vraagt Patty.
'Ik zie wel een loser en niet een hunk in hem!' zeg ik. Ik ga weer verder met mijn opstel. Ik heb besloten het over Amortentia te doen.
'Oeh! Amortentia!' zegt Patty, die blijkbaar mee leest. 'Op wie ga je het gebruiken?'
'Ik had een idee om het aan jou te geven, je probeert Malfidus zo wanhopig te verleiden, ik vind het zielig voor je dat het je niet lukt.' zeg ik. Ik kijk naar Patty's al niet knappe gezicht dat steeds roder word van opgekropte woede. Ik glimlach sereen. Dan buig ik me weer over mijn toverdronakenopstel en negeer Patty Park, later gun ik haar wel wraak.
Er zijn nog geen reacties.