Wauw, al 50! (:

Je loopt aan de hand van Luke door de straat. Met een brede glimlach op je gezicht.
‘Het is gewoon te warm om iets te doen,’zegt Luke.
Je knikt waardoor er een zweetdruppeltje langs je neus glijdt. Handig veeg je hem weg. ‘Daar is het park,’wijs je.
Jullie zakken onder een boom in het gras. Je benen liggen in de zon. Zwijgend trap je je ballerina’s uit. ‘Nick vertelde me over een flauwe grap die gij had uitgehaald,’vertel je glimlachend.
Je vertelt het verhaal, maar Luke lacht niet. ‘Pff, wat een kleuter,’mompelt hij.
‘Luke! Doe nou niet alsof je Nick kent! Hij is geen kleuter,’verdedig je Nick.
‘Nou, hij kan er heel wat mee worden.’
‘Hij is mijn vrienden.’
‘Ik zwijg al.’ Luke kijkt voor zich uit.
Verbaasd over Luke’s vijandigheid blaas je een pluk haar weg.
‘Sorry, ik mag hem gewoon niet,’zegt Luke dan.
‘Ok. Je hoeft hem ook niet perse aardig te vinden, maar ik heb liever niet dat je over hem praat alsof je weet hoe hij is,’zeg je duidelijk.
‘Sorry,’zegt Luke weer en trekt een zielig gezicht.
Je lacht. ‘Het is al goed. Excuses aanvaard.’
Sluw zoent Luke je. Je giechelt wat verlegen.
Je ligt met je hoofd tegen Luke’s schouder aan. Zwijgend genieten jullie van de brandende zon op jullie huid.
‘Ik heb een vraag,’zegt Luke dan opeens. Zijn stem is serieus. Het maakt je een beetje bang en nieuwsgierig.
‘Oh, wat?’ Je probeert het te verbergen.
‘In de derde week van de vakantie gaan mijn ouders en ik op vakantie naar Spanje, Madrid. En mijn ouders zijn zo enthousiast over jou. En toen ik het vroeg vonden ze het allemaal prima..’
Je buik begint te kriebelen. Gaat hij vragen wat je hoopt dat hij gaat vragen?
‘Dus, wil jij met ons mee op vakantie?’
Je hapt even als een vis naar lucht. ‘Ja. Ja, heel erg graag. Dat lijkt me echt mega gaaf!’ Je probeert niet te gaan gillen. ‘Maar ik ben bang dat het niet mag van mijn moeder,’piep je dan.
‘Maak je daar maar geen zorgen om. Mijn ouders zijn erg overtuigend,’zegt Luke lachend.
Je verzucht je zorgen en glimlacht verliefd naar Luke. ‘Het lijkt me echt heerlijk om met jou op vakantie te gaan. Heerlijk met z’n tweeën.’
Luke buigt naar je toe en geeft je een tongzoen. Grinnikend zak je terug tegen hem aan.
Je laat het even bezinken en kijkt dan naar Luke. Hij kijkt je vragend aan.
‘Niets. Dank je,’zeg je zachtjes en kust hem weer.
Met een gelukkige glimlach zak je achterover.

*NickPov
‘Hoi,’hoor je June aan de andere kant van de lijn vrolijk zeggen.
‘Hi June, hoe gaat het?’
‘Goed. Super! Met jou?’
‘Alles is ok. Je klinkt ook super vrolijk,’zeg je glimlachend. ‘Ik moet je iets vragen,’vervolg je. Net als June zegt dat ze je iets moet vertellen.
‘Ga jij maar eerst,’zeggen jullie dan tegelijk.
Jullie lachen. ‘Toe maar,’zeg je.
‘Ok, nou. Luke heeft me dus gevraagd.. of..’ June voert de spanning zogenaamd op. Je grinnikt. ‘Of ik met hem mee wil op vakantie nar Spanje!’
Je mond klapt dicht. ‘En ik mag, dus ik ga over drie week met Luke, en zijn ouders natuurlijk, naar Spanje! Het wordt echt geweldig! Ik ben natuurlijk nog nooit in Spanje geweest. Laat staan in Europa,’ratelt June enthousiast.
Je gedachten staan stil. Je weet niet wat je moet zeggen. Luke neemt June mee. Op vakantie. Naar Spanje. Dat is iets van honderden, duizenden kilometers verderop. Net nu jij ook vakantie hebt en.. Hoe ga je dat overleven?
Luke neemt haar mee. De Luke die..

Reageer (6)

  • lukesbae

    AAarrg die dome luke en wat chaarjonas zegt god wat een player is da

    1 decennium geleden
  • Courage

    Wat Charelle zegt :')
    Maar hij is awesome, snel verder!

    1 decennium geleden
  • VETTEL_5

    de Luke die met dat andere meisje hebt gezoend.
    en ik vind Luke een player.
    en ik vind Nick en June veel leuker bij elkaar passen.
    SNEL VERDER <3

    1 decennium geleden
  • Madrid

    Heel snel verder jij,waarom stop je altijd op het spannendste moment?:(

    1 decennium geleden
  • VampiresS

    aaah!
    wat erg!
    ze moet die ene dumpen en dan met nick op vakantie gaan!
    ga nou plz heel snel verder!
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen