49.

Het is inmiddels al half twaalf maar jij en Nick zitten nog steeds buiten te kletsen. Jullie hangen beide aan een kant in de hangmat.
‘Is het eten wel te doen dan?’
‘Ach, het gaat wel. Met speciale gelegenheden koken ze wat extra lekkers. Ik lust het altijd wel. Al blijft dat, wat mijn moeder kookt, het aller-lekkerst.’
‘Je zei toch net nog dat je vond dat ik het lekkerst kook!’roep je verontwaardigd.
‘Jij staat op de tweede plaats,’lacht Nick.
‘Hm. Ze moeten gewoon een van mijn recepten proberen.’
‘Zoals?’daagt Nick je uit.
‘Kalfsribben gesmoord in geitenjus. Met doperwtjes in honing-tijm saus. Met aardappeltjes, gebakken in benzine olie,’zeg je met een strak gezicht.
‘Haha. Je gaat me niet zeggen dat dat bestaat.’ Nick kijkt je met een opgetrokken wenkbrauw aan.
‘Jawel. Sinds nu bestaat het. En jij bent de eerste die het mag proeven,’zeg je vriendelijk. Nick gruwelt. ‘Of heb je liever roereieren met worstensaus, in met bier gekookte, geplette aardbeien?’
Nick proest het uit. De hangmat schommelt gevaarlijk. ‘Nee, mag ik bedanken?’
‘Wat wil je dan?’
‘Ik zal jou op een dag mijn Hangmattos-schotel aan willen bieden. Voor een zacht prijsje natuurlijk. Het is een overheerlijk gerecht van gevulde blauwe kaas. Je vut de kaas met een mengsel van leverpastei, abrikozenjam en mosterd. Gebakken in olijfolie natuurlijk.’
Je gniffelt en probeert Nick over te halen met een ander recept.
Uiteindelijk bedenken jullie de meest gruwelijke dingen. Heel veel slagroom met kersen, gedrapeerd in een soeplepel chocola met olie. Een bloemkool met wortelsap, gesmoord in verse lente-uien. Champignons in een goulash saus, over de gehaktballen van kippen gehakt. Zelfs gefrituurde ontbijtkoek en bacon gebakken in koffiemelk.
Bij appelpatat-purree rol je uit de hangmat van het lachen. Nick schommelt hikkend heen en weer.
Als jullie eenmaal bijgekomen zijn vraag je of Nick nog wat wil drinken. ‘Pff, ja. Ik ben uitgedroogd van al dat lachen.’
Snel haal je twee glazen cola op. ‘Je wilt niet weten hoe laat het is,’zeg je met een schorre stem.
‘Vertel het me dan maar niet.’ Nick glimlacht.
‘Grapjas,’proest je.
‘En als dessert,’begint Nick opnieuw.
Je verslikt je bijna in je drinken. ‘Hou op!’gier je uit.
Nick lacht. ‘Sorry,’zegt hij met een hese stem.

Uiteindelijk is het bijna drie uur als Nick zegt dat hij weer eens moet gaan. ‘Oeps, is het zo laat?’
Je lacht om zijn verblufte gezicht. ‘Je kunt hier wel blijven slapen. Je kunt nu beter niet meer door de stad lopen. We hebben het logeerbed altijd klaar staan,’zeg je gastvrij.
‘Dat zou ook kunnen.’ Nick denkt even na. ‘Ok, is goed. Ik zal Joe even smsen.’
Je gaat Nick voor naar zijn kamer. Je legt uit waar alles staat. ‘Als je nog iets nodig hebt, dan kom je maar bij me.’
‘Ik kijk wel uit. Jij slaapt zeker naakt,’lacht Nick.
Je grinnikt. ‘Welterusten,’ontwijk je zijn grapje. Je geeft hem een nachtknuffel en laat hem achter.
Moe slof je naar je kamer. Je bent bek af van de lange avond.
Je trekt je shirt over je hoofd en trapt je broek uit. Je trekt je hemdje en korte nachtbroekje aan. Je ligt net onder de dekens als je gebonk hoort bij Nick op de kamer.
Je hoort hem wat vloeken en hoort weer een harde bonk.
Je kruipt uit je bed en loopt naar de logeerkamer. Je klopt op de deur en steekt je hoofd om de deur. ‘Wat ben je in hemelsnaam aan het doen?’
‘Uh, nou..Er zit hier zo’n steekmug. En ik kan nooit slapen als zo’n beest rond mijn hoofd zoemt. Dan word ik gek,’piept hij.
‘Haha,’lach je hard. ‘Ik zal je helpen.’
Om de beurt slaan jullie op de muur, in de hoop de mug te raken. Maar die geniet van het spelletje en vliegt steeds net weg. In een hysterische lachbui rennen jullie door de kamer achter de mug aan. ‘Wacht! Niets doen! Ik heb hem bijna!’fluister je naar Nick. In een keer sla je op de muur. De mug blijft op het behang plakken.
‘Ja! Je hebt hem!’roept Nick tevreden uit. Lachend zakken jullie op het logeerbed.
‘Pff, nu ben ik te moe om ook nog maar iets te doen.’
‘Ik denk dat je moeder ook niet meer kan slapen.’
‘Oh, shit! Nee.’ Je perst je lippen tot een streepje, maar als je Nicks gezicht ziet moet je alweer lachen.
‘Moordenaar,’zegt hij en prikt je in je zij.
‘Hallo! Wie zat nou over die steekmug te zeuren?’plaag je terug.
Jullie zitten versuft naast elkaar. Het is stil. ‘Nou, goed. Welterusten. Tot morgen,’zegt Nick dan maar.
‘Ja, slaap lekker,’zeg je en sloft naar je kamer.

Reageer (1)

  • MrsJBfreakxx

    ik heb net gezien dta deze story een einde heeft. misscien in een andere story fzo dat je me erbij kan betrekken?
    als je ander story's hebt he. love your story!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen