Try To Catch My Lovebug. 48
*JunePov
Je rent gillend op de bal af. Kevin blijft verbaasd staan. ‘Wat doe jij?’
Je kaapt de bal voor z’n neus weg. ‘Jou afleiden, zodat wij winnen,’joel je en speelt de bal over naar Luke. Die loopt zover mogelijk door tot aan het doel, maar het doel wordt verdedigt door Nick.
‘Luke, hier!’roep je. Hij speelt de bal naar jou, maar Nick weet hem te onderscheppen.
Als een speer schiet hij ervan door. Je kunt hem niet bijhouden. Vanaf een grote afstand schiet Nick de bal in het doel. Mira duikt er flauwtjes achteraan.
Je rent lachend op Nick af. ‘Wow! Waar haalde je dat vandaan?’ Je knuffelt Nick.
Hij lacht trots. ‘Ik kan ook heus wel voetballen,’zegt hij en steekt speels zijn tong naar je uit. Je prikt hem in zijn zij en rent weer terug naar Luke.
Die ontvangt je met open armen. ‘Je heult toch niet samen met de vijand hé?!’vraagt hij en geeft je een kus op je neus.
Verliefd glimlach je naar hem. ‘Nee, natuurlijk niet.’ Je zoent hem op zijn mond.
‘Hé! Klefbekken, het spel gaat verder,’roept Kevin lachend.
Je ligt naast Mira in het gras. Bek af van de wedstrijd, maar jullie moeten nog een helft volgens Luke en Joe.
‘Hoe gaat het?’vraag aan haar.
‘Wel goed. Het is heel raar. Als ik Joe zie dan krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht. Maar nu begroeten we elkaar niet meer met een kus.’ Ze neemt een slok van haar cola. ‘Maar het gaat wel goed tussen ons. Hij is de eerste ex waar ik echt vrienden mee kan blijven,’zegt ze.
Je glimlacht. ‘Gelukkig maar. Jij bent het enige meisje. De rest zijn alle vier van die verschrikkelijk jongens,’grap je.
‘Ach, Luke is toch niet zo verschrikkelijk. En Nick ook niet.’
‘Nee. Maar ik kan duidelijk merken dat ze beide aan het strijden zijn. Ik snap niet waarom.’
Mira proest het uit. ‘Je snapt niet waarom? Om jou natuurlijk, oen!’
‘Waarom zou Nick voor mij strijden?’vraag je je hardop af.
‘Omdat jij zijn beste vriendin bent en hij wil dat jij geen verkeerd vriendje hebt. Maar ik geloof dat dat ook niet het geval is,’grinnikt Mira.
Luke komt op jullie af en gaat naast je liggen. ‘Hé liefje,’zegt hij en zoent je.
Je laat zijn lippen los en grinnikt.
‘Dat bedoel ik dus. Wat is er nou verkeerd aan hem?’fluistert Mira in je oor en laat je met z’n tweeën achter.
*NickPov
Je loopt over straat, richting June’s huis. Het is aan het eind van de middag, de zon verzacht zijn warmte. Ze heeft je uitgenodigd om te komen eten. Zij zou koken.
Je probeert je te herinneren naar welke stad jullie komende week zullen gaan als je oog opeens op een jongen en een meisje valt. Je ziet ze gezellig kletsen. De jongen flirt overduidelijk met haar.
Snel verberg je je tussen de mensen en kijkt toe hoe het verliefde stel over de tafel buigt en elkaar zoent.
Verbluft ben je aan de grond genageld.
*JunePov
Je zit op het bankje in de tuin, naast Nick.
‘Wow, het was echt heerlijk eten. Ik wist niet dat jij zo goed kon koken,’zegt Nick en klopt voldaan op zijn even platte buik.
Je grinnikt. ‘Achja, liefde gaat door de maag,d us dan moet je soms je best doen,’plaag je.
‘Pff, ik denk het ook.’ Jullie zitten zwijgend naast elkaar.
‘Jammer van Joe en Mira,’zegt Nick opeens.
‘Achja. Maar als je liefde voor elkaar verandert..’
‘relatiespecialist,’lacht Nick.
‘Nou, nu ben ik beledigt!’roep je uit. Je probeert jezelf niet te verraden en houdt je lach in.
‘Sorry,’murmelt Nick.
‘Ook jammer van Kevin en Elisa.’
‘Ja, maar zo’n lange afstandsrelatie. En ze kenden elkaar ook niet goed genoeg.’
‘Relatiespecialist,’plaag je terug.
‘En hoe gaat het nu tussen jou en Luke?’vraagt Nick serieus.
‘Goed. Hij is echt superlief. Gisteravond belde hij nog om te vragen of ik veilig thuis was gekomen.’ Je zwijgt even. ‘Maar waarom was er gisteren zo’n strijd tussen jullie?’
Nick blaast zijn wangen op en ademt langzaam uit. ‘Eh, ik moest gewoon weten of het geen verkeerd iemand was voor jou. En hij heeft zich bewezen.’ Nick perst het laatste eruit, maar dat heb je niet door.
‘En, is hij ok?’vraag je nieuwsgierig.
Nick kijkt je doordringend aan. ‘Voel je je gelukkig met hem?’vraagt hij.
Je bent even verward. ‘Ja, ja, ik ben gelukkig met hem,’zeg je. Zeker van je punt.
‘Goed. Dan is het geen verkeerd type,’zegt Nick neutraal. Hij draait even zijn hoofd weg, maar begint dan over iets anders.
Er zijn nog geen reacties.