Lily Rose
We hebben nu nog een weekje in Parijs, Eleanor is gisteren gekomen en blijft de rest van de week.
We lopen druk pratend door de straten van Parijs en stoppen af en toe om een winkel in te gaan. We besluiten eerst wat te gaan drinken en daarna weer verder te schoppen. Eleanor heeft vanavond een etentje met Louis en we zoeken nu de perfecte jurk voor haar. Wat nog best moeilijk is eigenlijk.
Ik zet mijn beker neer en kijk even bedenkelijk. 'waar denk je aan Lily?' ik kijk even op naar Eleanor en glimlach naar haar. 'ik zit te bedenken waar we die perfecte jurk van jou kunnen vinden maar ik ben nog nooit in Parijs geweest dus ik weet het niet' ze grinnikt even.'ik weet wel een geweldige winkel' ze lacht even stralend naar me en loopt dan naar de prullenbak en gooit haar lege beker erin. Ik volg haar voorbeeld. We pakken onze tassen en lopen weer verder. Af en toe worden we herkent door fans die met ons op de foto willen of een handtekening. Het verbaasde me dat ze ook mijn handtekening willen. Eleanor moest lachen om mijn verbaasde gezicht toen we vanmorgen de eerste fans tegen kwamen. We willen net het winkeltje wat Eleanor bedoelde inlopen als iemand onze namen roept. We draaien ons om en zien 3 meisjes rond de 8 op ons afrennen. 'may we go on à photo whit you?' vragen ze in gebrekkig Engels. Ik grinnik even en knik. 1 van de meisje haalt een fotocamera te voorschijn, ik neem hem van haar over en maak een foto van Eleanor en de meisjes. Daarna gaan we nog met zen allen op de foto en maakt Eleanor nog een foto van mij en de meisjes. 'we love you!' roepen ze nog vrolijk terwijl ze weg lopen. We zwaaien nog even naar de meisjes en lopen dan het winkeltje binnen. We zijn wat aan het kijken. Eleanor pakt een jurkje en loopt richting de kleedkamers. Het is een klein lief winkeltje waar eigenlijk alleen maar jurkjes zijn. Ik zie ook nog een leuk jurkje en pak die. Ik loop achter Eleanor aan en ga op 1 van de stoelen zitten die er staan. Na een tijdje komt Ellie er uit ik bekijk de jurk goed.
http://1.bp.blogspot.com/_n7ZLR-LrOfM/TRGLu6Q-Q2I/AAAAAAAAARs/yR92C7sQidQ/s1600/party+dress+1.jpg
Ik geef haar het jurkje dat ik gevonden had en zeg haar die te passen. Ze haalt haar schouders op en neemt het jurkje aan. Even later komt ze weer uit het pashokje en vliegt me om de hals. 'OMG Rosie dit jurkje is perfect!' 'hahaha your welcome' ik kijk nog eens goed naar Eleanor en knik dan. Het jurkje staat haar prachtig.
http://3.bp.blogspot.com/-AbK81XFWQH0/T8TOWydfwtI/AAAAAAAAAgQ/V298AXrRuTE/s1600/2012-05-29-2012-cute-homecoming-dresses_clip_image002.jpg
Ze loopt het pashokje weer in en doet haar eigen kleren weer aan. Ze loopt de winkel weer in en gaat verder met zoeken. Ik kijk haar verbaasd aan. 'elle je hebt toch al een goeie jurk?' 'ja maar jij niet' zegt ze met een stralende lach. Even kater duwt ze me 4 jurkjes in mijn handen en duwt me richting de pashokjes. Ik zucht even en doe dan het 1e jurkje maar aan.
http://cdn.indulgy.com/UW/hI/Og/900720612671830960PhTDL89c.jpg
http://www.glamour.com/fashion/blogs/slaves-to-fashion/2009/12/14/1214party-dress5_fa.jpg
http://alkemieguide.com/wp-content/uploads/2009/04/arden-b-glamm-white-dress.jpg
http://ladylikei.files.wordpress.com/2011/01/0-365x365.jpg
Eleanor kijkt even twijfelend en zegt dan dat ik de ze allemaal gewoon moet nemen. Ik kijk haar even verbaasd aan. 'wat ze staanje allemaal zo goed! Ze komen vast nog wel een keer van pas ' ik knik maar en loop weer terug het pas hokje in. Even later kom ik terug en loop samen met elle naar de kassa. Ik geef de jurkjes aan en een oud vrouwtje kijkt me glimlachend aan. 'goede keuze miss' ik glimlach even naar haar en betaal. Ik wacht geduldig tot ze de jurkjes in een tasje heeft gedaan. Daarna wacht ik op Eleanor en lopen we samen weer de winkel uit.
Ik loop de de woonkamer binnen en gooi alle tassen op de bank, ik heb het witte jurkje aan. Ik heb de rest van de dag bij Eleanor op de kamer gezeten en we hebben elkaar opgemaakt.
http://alkemieguide.com/wp-content/uploads/2009/04/arden-b-glamm-white-dress.jpg
Ik zie een briefje op tafel liggen. Ik open het kleine briefje nieuwsgierig en laat mijn blik over de letters heen gaan. Daarna gris ik mijn iPhone van het de tafel en stop hem in men zak en roep naar de jongens dat ik even weg ben. Ik krijg wat gemompel terug dat lijkt op, wees voorzichtig, waar ga je heen en tot later lils. Ik grinnik even en loop de hotel kamer uit. Onder het lopen lees ik het briefje.
Dear Lily,
‘Jij bent speciaal.’
Volg de lichtjes en briefjes van Parijs en je zult me vinden.
Goodluck
Nialler
Ik lees de woorden nog eens over als ik in de lift sta. De deuren openen zich stilletjes en zoekend stap ik de lobby van het hotel binnen. Een klein jongentje met zwart haar loopt naar me toe en trekt zachtjes en vragend aan mijn jurkje. ‘Wat is er little one?’ vraag ik met een glimlach. Hij glimlacht verlegen naar me en steekt zijn kleine handjes naar me uit. Vragend pak ik de spullen die hij me aangeeft aan. Een nieuw briefje en een roze roos. Het jongentje kijkt me afwachtend aan. Ik open het kleine briefje en lees wat erop staat.
Dear Lily
‘Jij bent schattig als je verlegen bent.’
Ga naar buiten en zoek een man met een zwarte lange jas.
Goodluck
Nialler
Ik ruik aan de roze roos en een zoete geur dringt mijn neus binnen. ‘Dankjewel little one.’ Lach ik naar het kleine jongentje die nog steeds voor me staat. Het jongentje kijkt me even lief aan en rent dan de lobby uit. Rustig loop ik het grote hotel uit en kijk meteen zoekend om me heen. Maar geen man te vinden. Ik loop een stukje door en zie een witte pijl op de hoek van de straat. Half rennend ga ik erna toe en loop het kleine straatje in. In het midden van het kleine straatje zit een oude man, met een zwarte lange jas. Een beetje onzeker loop ik er naartoe en zie dan wat de man aan het doen is. De man is omringt door mooie schilderijen en tekeningen, zelf is hij bezig aan een tekening van de straat waar we nu instaan. Als hij mijn aanwezigheid opmerkt komt hij vermoeiend overeind en loopt naar me toe. ‘Ben jij Lily?' Ik knik en glimlach naar de oude man. Wat ben ik blij dat ik frans heb gekozen op school als extra keuze vak, zijn kleine oogjes glinsteren achter zijn bril en hij drukt me een pakketje in mijn handen. Dan draait hij zich weer om en zakt weer op het oude krukje achter zijn schildersezel. Voorzichtig open ik het pakketje gewikkeld in krantenpapier. Ik grinnik zachtjes als ik weer een roze roos en briefje aantref. De roze roos is even perfect en mooi als de andere en voorzichtig houd ik hem in mijn handen geklemd. Dan open ik het briefje en begin te lezen.
Dear Lily
‘Je moet je dromen volgen.’
Ga het straatje uit en zoek de fontein.
Goodluck
Nialler
Ik laat mijn blik nog even snel over de tekeningen en schilderijen van de oude man gaan. Hij bekijkt me glimlachend vanachter zijn schildersezel naar me ik glimlach dankbaar naar hem ‘Merci monsieur' Hij knikt nog even en gaat dan verder met tekenen. Ik loop dan het straatje uit met de rozen in mijn hand, opzoek naar de fontein. Ik volg de pijlen verder door de straten van Parijs. Bij de hoek van een straat vind ik weer een briefje.
Dear Lily,
‘Forever’
Je hoeft nu alleen maar de pijlen te volgen voor de volgende hint.
Goodluck
Nialler.
Even later loop ik een groot plein op.‘Ik bekijk de omgeving en mijn ogen worden groot als ik realiseer waar ik sta. Mensen lopen druk pratend en lachend om me heen. Het plein is druk met allerlei verschillende mensen. Dan werp ik mijn blik naar boven, De toren vol met lichtjes volgend. Ik sta voor het bekendste gebouw in Parijs, de Eiffel toren. Meteen valt de witte pijl op de grond me op. Mijn hakken klikken op de stenen van het plein en ik volg de pijlen die me richting de ingang leiden.
Bij de ingang is het niet druk, je kan bijna zeggen dat het uitgestorven is. Dat is raar voor de tijd van het jaar. Als ik me richting de eerste trappen begeef snap ik al waarom het niet zo druk is. Toch is dit niet mijn eindbestemming er hangt een pijl op de trap. Ik volg de pijlen verder. Verderop stoppen de pijlen verward kijk ik om me heen, dan komt er een man naar me toe, 'are you Lily?' vraagt de man in gebrekkig Engels. Ik knik. Hij opent De deur van een taxi en ik stap in. Na een tijdje stopt de auto. Ik bedank de man en stap uit. Ik sta nu voor de sacre coeur. Over de hele trap zijn kaarsjes neergezet die vrolijk branden. Ze verlichten het pad naar boven. Er komt langzaam iemand van de trap af gelopen. Ik krijg een glimlach als ik zie dat het Niall is. Hij stopt vlak voor me. Hij geeft me ook weer een briefje.
Lieve Lily,
‘You are amazing.’
Lilly je betekent zoveel voor me. En daarom wou ik je vragen..’
Verder staat er niks. Ik kijk Niall vragend aan. Hij haalt even diep adem. 'would you be my girl?' 'yes!' ik vlieg hem om de hals. Hij slaat zijn armen stevig om me heen. 'i love you Rosie' fluistert hij in mijn haar, 'i love you to nialler'
Er zijn nog geen reacties.