011
Ik liep door de gangen op weg naar de grote zaal. Ik had honger en niet zo'n beetje, dus ik wilde zo snel mogelijk naar de grote zaal om te eten, dadelijk is alles al weg. Dus ik besloot een tussen weg te nemen. Ik het zei het wachtwoord bij een schilderij en het sloeg open. Ik stapte naar binnen en volgde de bochten van de gang, het was versierd met wand kleden en andere schilderijen. De ketting bonsde blij tegen mijn borstkas toen ik het op een huppelen zetten. Ik was bijna bij het einde van de doorgang. Abrupt zette ik mezelf stil toen ik Cho en Cedric zoenend zag staan, mijn hart stond stil. Ik was jaloers dat ik Cho niet was, dat moest ik toegeven. Cedric was de jongen met wie ik alles kon delen, en misschien wel meer dan alleen vriendschap wilde delen. Maar op dit moment wilde ik het niet meer weten en draaide ik me vlug om en liep snel weg. Weg bij die vriendjes inpikster en Cedric. Ik stapte de doorgang weer uit en besloot om toch maar de trap te nemen.
Toen ik klaar was met eten stond ik op en liep ik de grote zaal uit, ik kwam Cedric en Cho tegen. Ik keek naar beneden en stapte ruw door. Ik liep naar de meisjes wc en opende een van de kranen. Ik bekeek mezelf in de spiegel, een traan gleed langs mijn wang. Ik veegde hem weg, ik moest niet huilen er waren nog genoeg ander jongens. Ik spatte wat water in mijn gezicht en droogde het af met een doekje. Ik haalde diep adem en draaide me weer om en liep de wc uit. Ik slenterde wat door de gangen en dacht na over wat ik eigenlijk voelde voor Cedric. Ik kwam tot de conclusie dat ik verliefd was op hem, maar hij niet op mij. Door mijn afwezigheid botste ik tegen iemand aan. Ik keek op en ontmoette een paar blauwe ogen, het was Malfoy. ' hey Draco.' zei ik en wilde weer verder lopen maar hij hield me tegen. Hij trok een wenkbrauw op. 'Gaat het?' vroeg hij, hij leek bezorgd. 'ja hoor.' mompelde ik. Gelukkig vroeg hij niet verder en nam het aan. 'weetje vanavond geven wij, de Slytherins, een feestje. En ik mocht iemand uitnodigen, ik zat aan jou te denken. Heb je zin om vanavond mee te gaan?' vroeg hij en pakte me bij mijn kin vast zodat ik hem wel aan moest kijken. 'uhm, ik ben van Hufflepuff niet van Slytherin. Dus ik denk dat dat niet gaat.' zei ik hij liet mijn kin los en ik keek weer naar beneden. 'Ze hadden niet gezegt dat die persoon uit Slytherin moest komen, dus wil je mee?' verduidelijkte hij. 'uhm, ik weet het niet, ik moest eerst nog naar Dubledore....' mompelde ik en dacht na over de mogelijkheid of dat ik mee kon. 'Dan kom je toch daarna, dan haal ik je wel op als je klaar bent en dan gaan we samen.' stelde hij voor, als Malfoy iets in zijn hoofd had dan was dat ook moeilijk om er weer uit te krijgen. 'Het is gewoon voor de fun, niks raars ofzo.' stelde hij me gerust. 'oke, dan haal me maar op bij de grote hal om acht uur.' zei ik en wilde weer verder slenteren naar Dubledore's office. Maar hij hielde me weer tegen. 'Trek iets leuks aan.' fluisterde hij in mijn oor en liep toen weg. 'pervert' mompelde ik en beende weg naar Dubledore's office. Ik kwam daar aan en vertelde het wachtwoord en liep het kantoor binnen. Niet alleen Dubledore was er maar zowat iedere leraar die je maar kon bedenken. Wat gingen we doen, een theekransje houden? 'Hallo.' zei ik en liet mijn ogen over de kamer heen glijden. Op dit kantoor moest iedereen jaloers zijn, het was gewoon weg perfect. Na een hele tijd gepraat en geluisterd te hebben, kwamen we tot de conclusie dat ik een thuis nodig had na school. Ik mocht bij Snape gaan wonen, al kende ik hem amper. Ik had gelukkig een slaapplek die me geen geld kostte, het kon niet beter. Het was inmiddels al 7 uur en ik moest me nog omkleden. Dat ik überhaupt naar Draco luisterde, was een wonder. Inmiddels stond ik al in de badkamer met mijn kleding aan en ik had mijn haar ook al gedaan. ik had het gevlochten en dan een knot gemaakt. Het was lastig uit te leggen maar het was heel mooi. Ik bekeek mezelf in de spiegel en vond dat ik iets "leuks" had aan getrokken. Draco hier moest je het maar mee doen.
Ik liep zo zachtjes mogelijk naar de grote zaal, ik mocht niet betrapt worden, toen ik er uiteindelijk aan kwam zag ik Draco staan. Hij zag er niet verkeerd uit, hij had namelijk een skinny jeans aan met een T-shirt er op aan met een diepe v hals en daarop had hij een vest aan gedaan. Hij grijnsde naar me toen hij me aan zag komen lopen. 'En heb ik iets "leuks" aan getrokken?' vroeg ik hem terwijl we richting de Slytherin leerlingen kamer liepen. 'Je ziet er meer dan leuk uit.' was zijn antwoord, en daar mee moest ik het ook doen. Gelukkig was het goed gekeurd door de pervert. 'Jij ziet er ook niet verkeerd uit.' zei ik en lachte. 'bedankt.' zei hij en zei hij het wachtwoord bij de Slytherin leerlingenkamer en we stapte naar binnen. Blijkbaar was ik de enigste die iets fleurigs had aan getrokken en niet iets zwart. Draco daarentegen had ook een wit T-shirt aan en zijn skinny jeans was van een lichte kleur spijkerbroek gemaakt, dus de mijne en de pervert's outfits matchde. Alle mensen draaide naar ons om toen we binnen kwamen, de jongens keken eerder blij dan boos en de meisjes..... Ja wat zal ik daar over zeggen, volgens mij waren ze niet zo blij dat ik hier was, met Draco, die hun allemaal stuk voor stuk aanbeden. Maar een blik viel mij het meest op, het was Gwen Moore's blik, als blikken konden doden lag ik en de rest (behalve Draco) al dood op de grond.
Het feestje was al een tijdje bezig en ik stond een beetje debiel bij het tafeltje met eten rond te hangen, ja ik had honger. Ik zuchtte en keek in het rond, gelukkig was ik niet de enigste die zich verveelde. Bijna iedereen verveelde zich behalve Patty en Gwen die aan Draco's arm hingen, terwijl ik met hem hier was. Ik was niet jaloers, vooral niet op die twee. Maar ik wilde wraak nemen op die stomme trut. Ik goot vlug mijn drinken naar binnen en nam nog een hapje. Ik checkde ff of dat er geen eten op mijn gezicht zat of tussen mijn tanden en liep naar Draco. Hij keek me eerder wanhopig aan dan blij. Gwen wees naar me en smiespelde iets in Patty's oor. Ze begonnen te lachen, als je iets had te zeggen, zeg het dan in mijn gezicht. 'Draco, zullen we dansen?' vroeg ik en een glimlach speelde rond mijn lippen. Hij zuchtte van blijdschap en stond op. Hij schudden Gwen en Patty van zich af en pakte mijn had vast. 'maar al te graag.' zei hij en we liepen richting de "dansvloer". 'Ik wil graag met je dansen, maar op deze muziek gaat dat lastig.' en daar had hij gelijk in. 'Daar heb ik een oplossing voor.' zei ik en trok Draco mee naar de geluids installatie. Ik pakte mijn Ipod uit mijn bh, ja ik stopte daar soms spullen in, als het niet anders kon. Draco keek met grote ogen naar mijn decolleté. 'Als je het maar waagt.' zei ik en sloot de Ipod aan op de geluids installatie. Ik zette het liedje "hangover" van Taio Cruz aan.
Ik trok Draco mee naar de dansvloer en begon te dansen, eerst keek hij me raar aan maar begon toen ook te dansen. Meer mensen stroomde op de dansvloer en begonnen te dansen. Nu werd het pas een feestje. Terwijl we stonden te dansen voelde ik hoe hij achter me stond en zijn handen op mijn heupen legde. Ik zag hoe Gwen een jaloers blik me toe wierp en Blaise commandeerde dat hij het zelfde moest doen. Draco had het niet de gaten en leefde zich op in de muziek. Soms verbaasde ik me echt om hem, het ene moment kan ik hem niet uit staan en nu sta ik zelfs intiem met hem te dansen. Nouwja redelijk intiem. Het kon niet gekker worden, denk ik, hoop ik. Toen het nummer was afgelopen hing ik om Draco's nek, hij grijsde zo als gewoonlijk. Op deze manier kon ik Cedric wel vergeten. Met wat hulp wisten de Slytherins toch wel een goed feestje te bouwen. Na nog wat gedanst te hebben trok Draco me mee en we plofte samen neer op een bank. Draco had zijn hoofd op mijn schoot gelegd en zijn benen hingen over de leuning. 'Ik ben blij dat je mee bent gegaan.' zei hij en glimlachte. 'Je mag vaker een feestje geven.' zei ik en glimlachte terug. Ik lied een vinger over zijn kaaklijn glijden, zijn huid was zacht en glad en lichtelijk bezweet. Maar dat was niet raar naar al dat gedans. Draco had zijn ogen dicht, misschien was hij moe? ' Ben je moe?' vroeg ik hem en hij opende zijn ogen weer. 'nee, alleen ik wil graag van dit moment genieten. Want dit gaat waarschijnlijk niet vaker gebeuren.' zei hij en hij had gelijk. Ik en Draco hadden niks, we konden morgen doen of dat dit gewoon een "hangover" was. Blaise kwam naar ons toe. 'We gaan 7 minutes in heaven doen.' Hijgde hij en probeerde Gwen en Patty van zich af te duwen. 'Heb je zin omdat te doen?' vroeg Draco me. 'uhm, ja ik denk het.' zei ik en draco stond op en trok mij ook omhoog. We liepen samen richting de groep met allemaal spullen op een tafel. Ik ging zitten en bekeek wat er op tafel lag. Echt van alles van knuffel tot mascara? Maar wat mij het meest opviel was de ring die er lag. 'Lily, het is jouw beurt.' zei Blaise en ik knikte. Ik pakte de ring en liep alvast naar de kast en sloot de deur achter me. Ik zuchtte dadelijk is het zo'n enge gast of Goyle, maar die is ook eng. Waar was ik toch aan begonnen?
De deur werd geopend en ik ontmoette weer twee blauwe ogen. 'Draco.' zuchtte ik en glimlachtte. Altijd beter dan Goyle of Blaise. 'toevallig.' zei hij en keek me aan. Ik bekeek de ring en liet hem door mijn vingers glijden, hij was prachtig zo ver ik kon zien in het donker. 'Ik heb hem van mijn moeder gekregen, normaal draag ik hem, dus ik weet niet hoe ze er aan zijn gekomen.' zei hij en lachtte.'Hij is echt heel mooi, je moeder heeft smaak.' zei ik pakte en Draco's hand vast en legde de ring op zijn handpalm en vouwde zijn vingers er om heen. 'vind je hem echt mooi?' vroeg hij en keek me vragend aan. 'ja, maar hij past bij jou.' zei ik om hem niet zo ver te krijgen dat hij zijn ring aan mij gaf. Hij ging tegen de kast wand zitten en ik plofte naast hem neer. 'Eigenlijk horen we nu te zoenen....' mompelde ik en dacht na over hoe dat zou zijn. 'Ik weet het, maar ik wil je geen pijn doen. Ik weet dat je me niet echt mag, en als ik je ga zoenen dan houd ik waarschijnlijk een blauw oog over.' zei hij en lachte ff en pakte mijn hand vast. 'Malfoy...' zuchtte ik en lachte. 'Alsjeblieft noem me Draco. Maar wat is dan zo grappig?' was zijn vraag. 'Ik had nooit gedacht dat jij over mijn gevoelens zou nadenken. Je bent veranderd, misschien moet ik je gewoon een tweede kans geven. Ik vind je niet super vervelend ik overdrijf gewoon graag.' zei ik en porde in zijn zij. Ik stond op en trok Draco omhoog, ik duwde hem zachtjes tegen de kast wand aan. 'Je bent leuker dan ik dacht.' vertelde ik en drukte mijn lippen op de zijne. 'dit had ik nooit verwacht.' stamelde hij en zijn borstkas ging hevig op en neer. 'Ik dacht dat je Diggory leuk vond.' verduidelijkte hij en legde zijn handen op mijn heupen. 'Nee, hij is gewoon een goede vriend.' loog ik en legde mijn hoofd op zijn borstkas en sloot mijn ogen. Ik luisterde naar zijn hartslag die langzamer hand wat trager werd. Hij sloeg zijn armen om me heen. 'Dit moment zal ik nooit vergeten.' pervelde ik tegen zijn borstkas en drukte een kusje op zijn voorhoofd. Mijn zorgen ebde weg toen ik daar zo stond met hem, dit moment zal ik nooit vergeten.
Reageer (4)
Wohoo! Me likes
1 decennium geledenthanks,
1 decennium geledenja extra lang.
wow lang hoofdstuk men berichten hebben geholpen whaha en een groot hoofdstukje over Draco
1 decennium geledenWow ;o
1 decennium geledenLang hoofdstuk!
Goed geschreven!