7. daar gaan we . deel1.
7. Daar gaan we…
Ik stapte op Blossom en begon meteen te stappen “Ze rijd lekker, Welk paard heb jij ?” Nu stapte Julia op , ze nam de teugels vast. “Dit is Chanel , ze is echt lief alleen nog een beetje jong en moeilijk. Eigenlijk wou ik Chanel aan jou geven maar Blossom is ook niet makkelijk en ze moet beweging hebben. Zullen we door het bos ? daar zijn nu lekker veel hindernissen” Sascha denkt na , waarom ook alweer. Oh ja in het Groene woud bos zijn veel bomen gekapt en ze liggen er nog, maar gaan ze wel naar dat bos “Het groene woud bos ,toch ?” Vraag ik. Julia knikt “Ja die.” Als eerste gingen ze over een smal paadje. Toen over een uitgestrekt weiland en daarna door een niet zo diep riviertje “Weet je ? we kunnen ook weleens gaan zwemmen als het warm is” “Wauw dat lijkt me leuk , wat een gaaf idee” Blossom vond het water leuk en sprong uitgelaten op en neer. En begon telkens met haar hoef op het water te slaan zodat zij en Julia nat werden. Ze hebben nog nooit zo gelachen. Daarna reden ze weer over een weiland. Helemaal uitgestrekt. “Croswedstrijdje ?” vraag ik. “Ja cool.” “Oke” antwoord ik “wie het eerst bij die boom” ik wijs naar een grote boom die midden in de bloei zit. “is , ik tel af van 3 tot en met 0 en bij 0 moeten we gaan. Alleen stap , draf en galop en geen rengalop” Julia stemt mee in. “Oke 3.” Ze zet zich schrap “2” ze gaat even anders in het zadel zitten “1” ze duwt haar hakken omlaag tegen de buik van Blossom “0” . Snel spoort ze Blossom aan en ze gaan in een mega harde galop “Kom op Blossom” moedig ik aan “Niet luisteren Chanel , jij ben de beste !” Chanel briest en trekt een nog hardere sprint , Blossom wil niet achterblijven en probeert Chanel in te halen. Ze blijven voor liggen. Nog ongeveer 10 meter schat Sascha en dan is het afgelopen. In een seconde vliegt Chanel met Julia voorbij en ze roept “Ik win samen met Chanel ik win , ik win. Joehoe !” “Je bent een topruiter ,Julia!” even later zijn ze in het bos. “Zullen we even rusten , we kunnen hier picknicken. Er is schaduw voor de paarden , ik heb haver en 2 wortels en voor ons 2 appels , lolly,s en cola” “Lekker”. Ze stijgen af en zetten de paarden vast aan een paaltje onder een boom “Hmm lekker om nu even te picknicken” Julia knikt “Ja inderdaad, wat zou Lanya nu aan het doen zijn ?” Sascha denkt na , zich vervelen , de paarden aan het poetsen opeens weet ze het “Hysterisch gillen en vragen waar haar bronzen borstel heen is” Julia begint super hard te lachen en doet Lanya na “Waar is mijn Bronzen borstel ja hè wie heeft hem nu weer jullie kunnen natuurlijk geen borstels betalen” zegt ze op de stem van Lanya. Ik begin te lachen , Julia is echt mega grappig. “Eindelijk iemand die hetzelfde denkt over Lanya” zeg ik terwijl ik aan mijn lolly lik. Julia knikt “ja niemand durft iets over haar te zeggen en ze doen allemaal alsof de beste vriendinnen met haar zijn” Ik knik “Ze speelt telkens de baas en ze is nog niet eens een pensionruiter met een eigen paard , ne gewoon een vervelend verwend nest.” Plotseling antwoord Julia “Die paarden slaat” Sascha kijkt verbaasd. Oke Lanya is wel vervelend en verwend maar ze slaat toch geen paarden “Weet je dat zeker ?” vraag ik voorzichtig. “Ja” zegt Julia “ helemaal zeker . ken je Bolero ? ” Sascha dacht na “Die Haflinger ?” “Ja die , ik wilde hem eerst knuffelen , want ja hij was eerst mijn lievelingspaard en toen had ik Moon nog niet , dus ik liep erheen en ze zat hem gewoon te slaan” “Wat zielig ! merkte niemand dat dan ?” “Nee” zegt Julia treurig “Het was 10 uur dan is alleen Irene en Merel er nog. Merels auto deed het niet en Irene was de bar aan het doen. ” “Waarom sloeg ze Bolero dan ?” Julia zuchte “Omdat Bolero weigerde voor de sprongen en zij eroverheen vloog” Razend snel ging het door Sascha heen “Maar” Nu drong het ook tot Julia door “Nee dat mag niet gebeuren…”
Reageer (2)
Dankje
1 decennium geledenSnel verder grote mag blijven
1 decennium geleden