2. De les
2. De les.
“Nu begint het ” fluistert ze in het oor van Sproet. “Zo meteen vliegen we over de hindernissen, afgesproken ? ” Sproet hinnikt. Ze zet sproet in het midden van de bak (middellijn) draait hem om en stijgt op. Daar komen Sancho en Lanya. “Sancho” fluister ik. Sancho kijkt op, ziet mij en loopt naar mij toe. Lanya kijkt mij bod aan. “Leid mijn paard niet af met je lelijke gezicht” zegt ze. “Klein probleempje Lanya ? ” Merel pakt Sancho over en zegt “Na de les mag je weer naar je vriendinnetje” Merel geeft me een knipoog.
“In galop” roept Merel. Met een soepele beweging springt Sproet in galop. De hindernissen staan al op 1.10 meter. Maar ze weet dat Sproet dit kan, Sproet zal haar wel helpen. Ze hebben nu al stap en draf geoefend en nu komt de galop. “Sascha je rijdt in een goede galop , spring maar over hindernis 13 heen.”Sascha voelt de spanning in haar buik en de kriebels “We kunnen het !” fluistert Sascha tegen Sproet. Sproet galoppeert , springt en vlieg. Dan landen ze. “Super Sascha.” Ik beloon Sproet door hem te aaien. “Je kan echt goed met paarden omgaan.” Daarna is iedereen aan de beurt, omstebeurt moeten ze hindernis 1 springen. Het is een oxer ( een kruisje) Ze stuurt Sproet naar het midden van de hindernis toe en springt. “Goedzo de volgende keer iets meer in de beugels staan en hij is perfect.” Dan is Julia aan de beurt met Moon-Light. Moon-Light is echt een leuk paard, maar wel heel groot. Julia springt samen met Moon over de hindernis maar Moon stoot per ongeluk er een balk af. “Maakt niks Julia de volgende keer wat verder van de sprong en het komt goed” Julia lacht en komt naast haar staan. “Ho Moon” zegt ze. “Ik wilde dat ik jouwn talent had.” Zei Julia , ze keek naar de grond en aaide intussen Moon. “Jij bent zo goed en kan met elk paard springen.” Ik lach “Ik ben ook vaak genoeg gevallen hoor en. “Wacht dit wil ik zien” zegt Julia. Ik kijk, Lanya en Sancho moeten springen. Ik houd mijn adem in. Julia stuurt en spoort de galop aan. Dan net voor de hindernis weigert Sancho en Julia vliegt eroverheen. “Net goed voor haar” zegt Julia. Ik giechel “Wel zielig.” “Voor Sancho ja” lacht Julia. Jammer genoeg stijgt Lanya weer op. Ze had eigenlijk gehoopt dat ze moesten ruilen. “Ja ” zegt Julia hard “Ik lette even niet op bedankt Sancho” maar Sascha ziet dat het geacteerd is.
Reageer (1)
Snel verder Goedzo Sproet Boontje komt om zijn loontje
1 decennium geleden