Foto bij 009

Wie raad welke potion het is, krijgt (eigenlijk weet ik dan niet wat je krijgt, het lijkt me gewoon leuk als iemand dit weet, netzoals ik)

tip: De eindkleur van dit potion moet licht roze zijn.

De andere lessen zat ik alleen en kon ik nadenken over Seamus, natuurljik lette ik ook op, ik wilde liever opletten dan denken aan wat Seamus had gezegt. Hij was een vriend en niet mijn vriendje. Ik zuchtte toen de les was afgelopen en liep met een paar andere naar Potion, het was in de kerkers. Vlakbij de leerlingenkamer van Slytherin. Ik liep de klas binnen en ging aan een tafel zitten, niet veel later kwam Malfoy naast me zitten. 'Hallo, zo te zien houd je je aan je beloftes.' zei hij en grijnsde. 'Dacht je soms dat ik loog?' vroeg ik hem en legde mijn potion boek op tafel. 'Je weet maar nooit.' Mompelde hij toen Snape binnen kwam, dus hij gaf ons potion. Ik vond potion een van de leukste vakken, omdat ik er redelijk goed in ben, denk ik. 'We hebben vandaag iemand nieuw in de klas, Mevrouw Ambrosius. Ik wil dat jij vandaag mij en rest gaat bewijzen dat je op dit niveau hoort, potion is geen vak dat iedereen kan, maar als je het kunt. Kun je er veel succes mee behalen. Mevrouw Ambrosius jij gaat voor ons twee potions brouwen in dit uur en presenteert ze dan aan ons. Ik zal je beoordelen, maar andere mogen ook iets van zeggen.' Zei hij tegen mij en zijn zwarte ogen door drongen mijn smaragd groene ogen. 'De rest gaat oefenen met het maken van Girding Potion.' zei hij en iedereen begon spullen te verzamelen wat ik ook van plan was. Maar prof. Snape kwam naar me toe gelopen. 'Mevrouw u mag ook twee cauldrons gebruiken, het is aanzienlijk onmogelijk om twee potions te maken in een cauldron in een uur.' zei hij. 'ow, uhm, maar ik heb er maar een.' zei ik en pakte wat ingredienten die ik nodig had voor mijn twee potions. 'Dan leent u er een van school.' zei hij en liep naar een kast die vol stond met cauldrons. 'Dank u.' zei ik en pakte er een uit de kast. Ik begon aan mijn twee potions, als ik met de één moest wachten om het intelaten werken ging ik met ander verder. Het ging redelijk goed, en ik volgde niet precies het boek. Want sommige "toevoegingen" stonden niet in het boek. Terwijl ik hard aan het werken was en snel een dosering van een ingredient vermaalde liet ik de ander precies twee en een halve minuut staan, om het dus in te laten werken en daarna om de een stukje Valerian root toe te voegen en dat zou het klaar moeten zijn. Maar intussen zat Malfoy me aan te staren. 'Is er iets Malfoy? je staat me zo raar aan te kijken.' zei ik hem en ging gewoon geconcentreerd verder met mijn twee potions. 'Hoezo ben jij zo goed in potions?' vroeg hij mij en zichzelf af. 'uhm, weet ik niet. Ik vind het gewoon leuk om dit te doen.' zei ik en grijnsde toen een van mijn twee potions een blauwe rook produceerde, hij was klaar. Ik keek naar de andere potion en zag niet de licht roze kleur die het boek beschreef , hopen maar dat deze ook goed was. Ik stak mijn hand op en wachtte totdat de professor zou reageren. Snape kwam naar me toen. 'ja, mevrouw Amrosius.' vroeg hij me. 'Ik ben klaar meneer.' verkondigde ik hem. Op de een of andere manier zag ik een twinkeling in zijn ogen. Hij keek naar de bladzijde van mijn boek, misschien controleerde hij het. ' Van wie heeft u dit geleerd, dit horen studenten pas te leren na hun O.W.L's . Wat u heeft gemaakt is namelijk advanced potionering.' maakte hij me duidelijk. 'uh, nou ik heb veel geoefend, en wat dingen aan gepast in het boek, zodat de potion een betere werking heeft.' antwoordde ik en keek hem aan. Want als jij zelfverzekerd bent van jezelf, moet er ook niet voor schamen als je beter bent dan verwacht. 'Studenten, Mevrouw Ambrosius is klaar wilt u allemaal naar hier komen.' commandeerde Snape. Iedereen kwam deze kant op en keek vragend naar mijn potions. 'Gaat u gang.' vertelde Snape me. 'Ik heb gekozen om deze twee potions te maken. Dit zijn namelijk........................'

De volgende keer vertel ik jullie het antwoord op de vraag, en in de tekst staan ook wat hints.
Goodluck.
xxx

Reageer (5)

  • xMelissaxD

    idd deze story is cool ^^ Ik ben niet dus de enigste fan en ik zit nu al elk uur te kijken of er al nieuwe story is ;c maar zal moete wachten tot morgen a 18- 19 uur omdat ik uitstap heb na brussel ;c En owja ik ben blij dat jullie haar story lezen net zoals ik echte fan dus (H) en owja Fennec je kan het opzoeken met beschrijving op google ;3 is trucje en zo vind je ze makkelijk ^^

    1 decennium geleden
  • Fennec

    love potion? Oh haha, iedereen weet het maar ik niet, ik ben niet genoeg potterhead daarvoor (A) Maar snel verder =D Deze story is cool!

    1 decennium geleden
  • MissCarrot

    wat lief

    1 decennium geleden
  • xMelissaxD

    het is idd Het Vocht van de Levende Dood (Engels: Draught of Living Death) is een zeer krachtig slaapmiddel, die de drinker in een dodelijke slaap laat komen. Ik Ben toch maar speciaal on gekomen om de storie te lezen ;3 (H)

    1 decennium geleden
  • iWriteStuff

    drank van de levende dood ? (gokje)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen