008
Ik opende mijn ogen, en zag het mooie hemelbed waar in in lag. Ik weet niet met wie ik in de meisjes slaapszaal lag maar wel dat ze aardig zijn. Ik keek op mijn horloge en zag dat het nog maar half 6 's morgens was. Ik kon toch niet meer slapen, dus ik ging me alvast maar aan kleden. Ik stond op en griste mijn schoolgewaad uit mijn koffer en ging op mijn tenen naar de badkamer, ik klede me om en kamde mijn haar. Ik liep weer terug op mijn tenen naar de meisjesslaapzaal en pakte een paar sokken en schoenen. Ik ging weer op mijn tenen naar de leerlingenkamer. Voordat ik dat deed had alvast mijn boeken in mijn tas gedaan. Ik had vandaag negen lessen en daarna nog een paar uur extra (na het eten) met Dubledore en wat leraren. Het was inmiddels al half zeven en ik had geen zin om hier in de leerlingkamer te blijven zitten. Dus ik ging maar alvast naar de grote zaal. Toen ik nadacht, bedacht ik me dat het eten misschien nog niet klaar was. Want het eten was er om half acht en de les begon om negen uur. Na ja, dan had ik teminste plek, gister was er bijna al geen plek meer in de grote zaal. Ik kwam in de grote zaal uit en zag dat er bijna niemand zat, al wel een paar leraren. uhm, ik zag alleen een Gryffindor zitten, normaal zaten er een heleboel meisjes om hem heen, maar zo vroeg in de ochten niet. Hij grijnsde naar me en knipoogde. Ik keek of dat er nog meer mensen waren die ik kende. Alleen Malfoy, echt ik begon hem eng te vinden. Ik ging aan de Hufflepuff tafel zitten en begon al vast wat fruit te eten, want ik ging zowat dood van de honger. Nog geen half uur later zag ik Malfoy mijn kant op komen. Ik ging nog krommer zitten en probeerde mijn gezicht te verbergen achter mijn haren. 'goedemorgen Lily.' zei hij en ging naast me zitten, normaal gesproken mocht dit niet. 'Ik vind het echt jammer dat je niet in Slyntherin zit, ik bedoel Hufflepuff dat is voor losers.' zei hij pakte gewoon een appel uit mijn hand en begon er van te eten. 'Ten eerste, dan praat je nu tegen een loser en ten tweede dat was mijn appel.' zei ik en gebaarde naar de appel. 'Ow, wil je hem terug.' grijnsde hij en nam nog een hap er van. 'nee, laat maar zitten, ik pak wel een ander.' zei ik en pakte een andere appel. Malfoy had de heletijd tegen me aan te zitten lullen over van alles en nog wat. Ik reageerde er maar half op en zei soms ja. 'Dus je komt naast me zitten bij potions?' vroeg hij, eigenlijk was het een conclusie. 'je zei net ja.' vertelde hij me en nam weer een hap van zijn appel. 'ow, blijkbaar.' zei ik. 'Dan zie ik je het vierde les bij potions, naast mij.' zei hij en haalde een plukje haar voor mijn ogen weg. 'pervert.' mompelde ik toen hij weg liep. 'mmm? zei je nog iets?' vroeg hij en draaide zich om. 'uhm, ik zei tot straks bij de les.' loog ik en ging weer verder met eten. Eindelijk af van die pervert.
Gelukkig kwamer er meer mensen de grote zaal binen, een heleboel mensen kwamen naast me zitten en begonnen tegen me te praten. Of dat ik al jaren hier op school zat. Wat me wel op viel was dat mijn vrienden aan de Gryffindor tafel me aanzaten te staren. Ik zwaaide naar ze en glimlachte. Olive zwaaide terug maar Seamus keek achterdochtig. En Devin zat zich vol te proppen met eten, zo als ik had verwacht. Ik ging weer verder met mijn eten op te eten toen Cedric tegenover me ging zitten. 'Goedemorgen, Ced.' zei ik en nam nog een hap van mijn brood. 'Goedemorgen Iily.' zei hij en glimlachte weer, zoals gewoonlijk. Ik voelde een paar jaloerse ogen in mijn rug branden, terwijl ik met Ced zat te praten. 'Hé weet je dat Malfoy de hele tijd naar je zit te staren en boos naar mij zit te kijken.' Vertelde Cedric me, natuurlijk de pervert moest weer eens bezitterig worden. 'hebben jullie iets?' vroeg Ced, of dat het dood normaal was. 'Nee, ik vind hem eerder eng.' zei ik keek vlug over mijn schouder naar Malfoy en gaf hem een giftige blik. 'Je weet maar nooit, ik bedoel jij bent met iedereen bevriend.' zei hij en lachte. 'Nou, niet met iedereen.' mompelde ik en nam nog een hap van mijn brood. 'met wie dan niet?' vroeg hij en trok een wenkbrauw op. 'Malfoy en een vriendin van hem, eigenlijk stalkst ze hem met Pansy.' maakte ik Ced duidelijk. 'ok, maar welke les heb je dadelijk?' vroeg hij en propte zo een boterham naar binnen, jogens en manieren waarschijnlijk gaat dat niet samen. 'uhm, ik heb dadelijk defence against the dark arts, dan transfurgatie, leer der oude runnen en dan potions.' Cedric knikte en dacht even na en toen zei hij iets wat ik niet verwacht had. 'je zag er gisteren echt heel mooi uit, ik wilde je het gister avond nog vertellen alleen ik durfde het niet.' mompelde hij en bloosde lichtelijk. Hij lachte en streelde met een hand de mijne. Ik begon nu ook te blozen. 'uhh, bedankt Ced, jij ziet er ook niet verkeerd uit.' mompelde ik en staarde naar mijn eten. 'De les begint zo, ik loop wel ff mee want dan weet je waar je moet zijn.' zei Cedric en propte weer een boterham naar binnen en stond op. Ik stond ook op en samen liepen we uit de zaal. We haalden allebei onze tassen nog op uit de leerlingen kamer en toen gingen we op pad. We hadden al een stuk gelopen en allebei niks gezegd. Cedric hield zo als een echte gentlemen mijn tas vast. Er zaten niet eens zoveel boeken in, maar hij stond er op dat hij hem droeg. 'Nou ik ze je later wel bij het middag eten.' zei hij en gaf me een knuffel. 'Tot straks!' riep ik hem na toen hij naar zijn les ging. Olive en Seamus kwamen er aan gelopen met een meisje uit Ravenclaw. Ze had lang vuilblond haar wat krulde (niet overdreven) en ze had blauwe dromerige ogen. 'hey.' mompelde Seamus en ging naast me staan. 'goedemorgen.' zei ik en glimlachte. 'Hallo Lily, dit is Luna Lovegood, ze komt uit Ravenclaw.' zei ze en ik en Luna schudde de hand. 'Ik ga maar weer, mijn les begint dadelijk.' zei ze en huppelde weg. 'Naast wie zit jij?' vroeg ik Olive. 'Ow, naast Parvati.' zei ze en keek me met spijt aan. 'Seamus heb jij zin om naast me te zitten?' vroeg ik zo lief mogelijk aan Seamus. 'uhm, oke.' mompelde hij en keek weer weg. 'Seamus is er iets? heb ik iets verkeerd gedaan?' vroeg ik hem en keek hem aan. Hij antwoorde niet. 'Seamus...' mompelde ik en hij keek me aan. 'nou nu je in Hufflepuff zit wil je vast geen vrienden meer met ons zijn.' zei hij en keek naar zijn voeten. 'Seamus als ik geen vrienden met jullie wilden zijn stond ik hier toch ook niet en vroeg ik niet of dat ik naast je mocht zitten.' de woorden drongen langzaam door bij Seamus en keek me toen met een glimlachje aan. ' Natuurlijk wil ik bij je zitten.' zei hij en glimlachte, ik knuffelde Seamus. ' Nooit verwacht dat je op iemand van zo'n laag niveau zou vallen.' riep het trutje naar me. 'Gwen Moore, ga iemand anders vervelen.' zuchtte Olive en keek haar vuil. 'Ik durf te minste duidelijk te maken dat ik iemand leuk vind, ik ga hem teminste niet stalken.' grijnsde ik en zij keek me vuil aan. 'Ik ben te minste puurbloed, geen modderbloedje zoals jij.' sneerde ze en keek me trots aan (trots over haar zelf *kuch*) 'hé! ga lekker iemand anders lastig vallen.' viel Seamus tegen haar uit en keek haar vuil aan. Hij had me nog steeds vast en was van plan me ook niet meer los te laten tot dat het trutje genaamd Gwen weg was. Gwen en Pansy liepen weg en waren waarschijnlijk aan het roddelen over ons. 'Seamus ik vind je heel lief, maar je mag me wel los laten hoor.' zei ik en trok hem de klas in want Olive was ook al de klas binnen gegaan. Seamus en ik gingen ergens vooraan zitten omdat we laat waren.
We moesten nog veel leren en lezen en geen praktijk doen, jammer genoeg. Omdat we ons verveelde hadden ik en seamus zitten kletsen. Nouja, hij kletste tegen mij terwlijl ik het huiswerk maakte en hij het overschreef. 'Dus we zijn een koppel.' grinnikte Seamus en keek over mijn schouder mee wat ik op schreef. Ik voelde zijn adem in mijn nek, en rilde ff. Ik had het namelijk koud en (natuurlijk) zijn adem was warm. 'vind je me zo vies?' vroeg hij toen hij het merkte. 'Nee, alleen ik heb het koud en jou adem...' wilde ik uitleggen, maar hij onderbrak me. 'stinkt?' zei hij en lachte. 'nee, je adem is warm. Je adem ruikt naar rozegeur en manenschijn.' grapte ik en porde hem in zijn zij. Hij dacht ff na en antwoorde. 'Dus je wilt me vast graag wel zoenen.' grijnsde hij. Hier moest ik over nadenken.
Reageer (6)
zo nog is gelezen echt goed doe zo verder en rap trug een vervolg ^^
1 decennium geledennee,
1 decennium geledenhij maakt een grapje.
mooi geschreven maar omdat ik druk was in stukjes gelezne dus heeft ze nu met die gast of vergis ik me ;o
1 decennium geledenSeamus
1 decennium geledenthanks
1 decennium geleden