006
Ik stond voor de spiegel en ik wist totaal niet wat ik aan moest doen, ik wilde wel goed overkomen, gelukkig had ik de rest al ingepakt. Ik keek nog in mijn koffer en zag onderop een jurkje liggen, het was van mijn moeder geweest. Ik gleed met een hand over het stof het was gemaakt van satijn. Het was zo mooi, ik trok het aan en bekeek mezelf. Ik moest eerlijk zijn want dat stond me goed. Ik keek in mijn koffer naar schoenen, ik had alleen een paar hakken die er bij pasten. Ik trok ze aan, ik was een stuk groter. Ik trok mijn trench coat aan en snelde naar beneden. Ik moest vlug zijn anders was ik te laat voor de trein.
Uiteindelik stond ik op platform 93/4, de oude stoomtrein pufte vrolijk terwijl de kinderen afscheid namen van hun ouders. Dat ik ook graag gedaan, mijn ouders waren vast trots geweest dat ik naar Hogwarts mocht. Ik zuchtte en stapte de trein binnen. Ik kwam mensen tegen die ik niet kende en mensen die al had gezien bij de Diagon Alley. Ik zocht een coupe waar ik nog kon zitten, misschien bij iemand die ik al kende, Cedric? Nee, die wil dat vast niet. Seamus and Olive? Die ken ik amper. Malfoy? arg, waarom dacht daar überhaupt aan, iel! Ik ging niet bij die stalker zitten, dan zat ik vast ook bij dat arrogante trutje. Alle coupes waren bezet, dus ik zocht er nu maar een met zo min mogelijk mensen. Ik zag een jongen alleen in een coupe zitten. Ik schoof de deur open de jongen keek me vragend aan. 'Zou ik er misschien bij mogen?' vroeg ik en glimlachte naar de jongen. De jongen zijn ogen gleden over mijn lichaam, of dat hij me keurde. 'Tuurlijk.' zei hij en glimlachte terug. 'Ik ben Lily Ambrosius.' Zei ik en stak een hand naar hem uit. Eerst keek hij twijfelend en bloosde, maar pakte toch mijn hand aan. 'Ik ben Devin Brooks.' zei hij en ik ging tegenover hem zitten bij het raam. 'Ik wil niet nieuwschierig zijn, maar dat ben ik toch, ben jij nieuw?' vroeg hij. Ik knikte . 'Ja, ik kom in het 4de jaar.' zei ik, dit gesprek was een beetje ongemakkelijk. Nu bekeek ik hem, hij was waarschijnlijk lang, rond de 1.80. Hij had donkerbruin haar en ook bruine ogen. De trein begon in in beweging te komen. De coupe deur ging weer open, daar stonden Olive and Seamus. 'Hey! devin!' Zei Seamus en keek toen mijn kant op, zijn hoofd werd knal rood. 'hey Lily..' stotterde hij en ging naast Devin zitten. 'hey.' Zei Olive in het algemeen en kwam naast me zitten. 'hey.' zeiden ik en Devin in koor, ik lachte. 'Je ziet er mooi uit, trouwens sinds mijn broer jou ontmoet heeft praat hij alleen maar over je.' fluisterde ze in mijn oor en gniffelde. De jongens keken ons vragend aan. 'Olive wat ben je nu weer aan het smiespelen?' vroeg Seamus en keek haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'ow, ik vertelde Lily dat jij de laatste tijd alleen maar over haar praat.' zei ze en grijnsde vals. Seamus hoofd was nog roder dan net. Hij mompelde iets onverstaanbaars en keek toen boos uit het raam, hij zat tegenover mij, bij het raam dus. Ik kon mijn lach moeilijk inhouden. Ik leunde naar voren, en keek Seamus flirterig aan. 'Weetje eigenlijk praat ik ook heel veel over jou.' zei ik en krulde een plukje haar om mijn vinger en knipoogde naar Seamus. Olive hield het niet meer en barste in lachen uit net zoals Devin die begon te grinniken. 'Wat?!' vroeg Seamus en keek mij vragend aan of dat ik hun begreep, eigenlijk begreep ik ze heel goed. 'Let maar niet op hun, ze zijn gewoon jaloers.' zei ik en glimlachte bemoedigend. Seamus zakte onderuit en ging uit raam staan staren, aan hem had ik dus niet veel. Devin zat met een lolly in zijn mond muziek te luisteren en Olive zat een boek te lezen. 'Olive, waar is het toilet?' vroeg ik haar, ze keek op van haar boek. 'aan het einde van de trein, de rechtse deur, je ziet het vanzelf wel.' zei ze en ging weer verder met lezen. 'OK, thanks.' zei ik en stapte de coupe uit. Snelde door de trein naar het einde. Allemaal mensen die me aankeken, sommige keken verbaast andere keken eng. Of de een had net zo'n rood hoofd als Seamus had. Ik moest ook door de trein gedeelte van slyntherins, niet cool, zeker niet. Zelfverzekerd deed ik de trein deur open ging er door heen. Ineen keer werd het stil en keek iedereen me aan, inclusief Draco en dat stomme trutje. Ik liep verder, terwijl er wat jongens naar me floten, ik kreeg er de rillingen van. Ik wilde de coupe uit lopen toen ik weg werd getrokken, ik zat bij Malfoy op schoot. 'Bloody Hell Malfoy! Laat me met rust! stalk je me ofzo?!' riep ik boos en ik wilde op staan maar hij liet me niet los. Ik drukte mijn wand tegen zijn keel, dan moest het maar dreigend. Een bruine kale gast naast hem moest lachen. Ik keek hem vuil aan, abrupt stopte hij met lachen. Malfoy liet me langzaam los. Het trutje zat tegenover hem. Ik keek haar aan en stond op. 'Weetje je mag hem hebben, vieze pervert die je bent.' sneerde ik tegen haar en Malfoy. Ik stapte de coupe uit en ademde een keer goed door. Zo van die twee losers was ik ook weer een tijdje af. Uiteindelijk kwam ik bij de toiletten uit. Ik had mezelf ff opgefrist en naar het toilet geweest. Ik snelde weer naar mijn coupe met goede mensen. Uiteindelijk kwam ik terug en zat Seamus er nog, alleen. 'Dat duurde lang? had iemand je opgesloten?' vroeg hij met een grijns. ' Nee, Malfoy moest me weer eens lastig vallen.' zei ik, Seamus lachte maar keek me toen serieus aan. 'Dat van net meende je niet hé?' vroeg hij, maar eerder was het een conclusie. ik ging naast hem zitten en keek hem aan. 'nee, sorry als ik je nu gekwest heb. Ik bedoelde het niet vervelend. Trouwens er zijn genoeg meisje op de wereld die over jou praten, de hele dag. Seamus je bent een leuke jongen en je bent ook nog eens aardig en geen Malfoy. Sorry het spijt me, ik moest niet zo onaardig doen.' zei ik en pakte zijn hand vast en kneep er ff zachtjes in. Hij keek me aan met zijn blauwe ogen en glimlachte. 'Het maakt niet uit, het was eigenlijk ook best grappig.' zei hij. 'Kom eens dichterbij.' zei ik. Seamus kwam dichterbij en ik gaf hem een kus op zijn wang. 'Ik zal je niet meer vervelen, beloofd.' zei ik en glimlachte naar hem, hij glimlachte terug. De trein begon zijn vaart te minderen. 'OW! we zijn er bijna.' kirde ik blij. 'Rustig aan, het is maar school.' grinnikte Seamus. 'Ja, maar dit is niet zomaar een school, dit is the place to be als een goede heks of tovenaar wilt worden.' terwijl ik dat zij kwamen Devin en Olive ook weer binnen gewandeld. ' Hallo, tortelduifjes.' grijnsde Devin en plofte tegen over ons neer. Ik negeerde zijn antwoord, en richtte me nu op Olive. 'Weetje wat er net gebeurt is?' vroeg ik Olive hyper. 'nee, sorry.' zei ze. 'Die pervert van een Malfoy viel me weer eens lastig.' zei ik. 'Hahaha, hij vindt jou ook al leuk.' zei ze en lachte. Klopte dat? vond Malfoy mij leuk en was dat dan geen pervert gedrag? Ik wist het niet meer.
Ik heb een vraag aan mijn lieve lezers:
Welke jongen vinden jullie leuk voor een romantisch verhaal.
Bijvoorbeeld harry, Draco, Ron, iemand anders.
Ik zat zelf aan Draco, Neville en George te denken.
Maar wat vinden jullie?
reacties zijn altijd welkom of ideeën natuurlijk.
xxx
Reageer (3)
Neville is ook überschattig, niet te vergeten Maar romantiek is niet verplicht hoor, dat vind ik altijd maar een bijzaak.
1 decennium geledenthanks,
1 decennium geledenik weet hoe het is,
Weer een goed stuk Ik vind Draco en George en Fred wel leuk maar ook Carlo ach ja een echte harry potter fan kan niet kiezen en ziet wat er gebeurd Doe zeker verder want echt ik blijf maar lezen
1 decennium geleden