O6. Rumours
'Friday are the auditions for the music competition. Will you come with me to check them out?' vroeg Harry me toen we samen naar school reden. Ik haalde mijn schouders op. 'It's during the break, so your mom won't find out,' glimlachte Harry. Dit stelde me gerust. 'Oké, I'll come with you,' zei ik. 'Can I ask you something?' vroeg ik. Harry keek me even aan en knikte. 'Sure.' 'Why does nobody knows about the fact that you love singing, and that you actually very good at it? Why are you keeping it a secret?' Harry was duidelijk verrast door mijn vraag en nam de tijd om na te denken over zijn antwoord. 'Well, I'm the captain of the soccer team. I'm not supposed to sing. My father is the coach. He's very clear with his opinion about singing, dancing. I think that when I tell them, they don't want to be my friends anymore,' zei Harry. 'Than they're not real friends. Real friends support you with everything that you do,' zei ik. 'And your father has to support you too.' Hary slikte. 'That's what I like about being with you. You don't judge me for not singing, for saying no time after time. You still want to give me a ride to school, and that's what tells me that you're a real friend,' zei ik, mijn blik op mijn handen gericht. 'Really?' Ik knikte. Harry parkeerde zijn auto voor de school en ik duwde de deur open. 'Maybe I should tell them that I want to sing,' zei Harry. Ik glimlachte. 'I'll support you anyway, whatever they say.' 'Thank Olivia, that really means something for me.' We liepen samen de school in. 'Can I ask you something too?' vroeg Harry me terwijl we op een bankje gingen zitten. Ik haalde mijn schouders op. 'That's only fair,' mompelde ik. 'Why don't you sing anymore? What's the real reason?' Ik slikte en wist dat Harry het echte antwoord verdiende. 'My father always encouraged me to sing, to play the piano. We did it together. He played guitar, just like you. He drove me to my piano lessons, to my singing lessons. Every time. He didn't miss one performence. My mother always sat next to him, but for her, she tought it was useless. I wouldn't achieve something with singing. She forced me to do my homework everyday. To be the best, every time. When my father passed away...' Ik stopte even en haalde adem. 'Well, I just don't know why to sing without him,' zei ik uiteindelijk. Ik keek naar Harry, die voorzichtig een traan van mijn wang veegde. 'I'm sorry,' zei hij. Ik schudde mijn hoofd. 'I want you to know it, since you're my friend,' zei ik met een kleine glimlach. Harry grijnsde. 'One day you will sing again. I'm sure,' zei Harry met een glimlach. De bel ging en we stonden samen op. 'Maybe you should participate in the music competition,' stelde ik voor. 'Pairs audition,' was Harry's simpele weerwoord. Even schoot de gedachte door mijn hoofd om met hem mee te zingen, maar die schudde ik net zo snel weer weg. Ik zong niet meer. 'I'm sure Perrie wants to sing with you,' grinnikte ik. Dit leverde me een speelse duw tegen mijn schouder op. 'Shut up,' lachte Harry terwijl we het klaslokaal binnenliepen.
'Olivia?' Ik keek op toen ik het klaslokaal uitliep. Eleanor kwam naast me lopen, haar boeken tegen haar borst aangedrukt. 'Will you sit with us during the break?' vroeg ze. 'I, uh...' Ik vond mijn pauzes in het muzieklokaal met Harry eigenlijk wel fijn. Maar het was voor Harry misschien ook beter als hij zijn pauzes gewoon met Louis en z'n andere vrienden door zou brengen. 'Yeah, sure,' glimlachte ik. 'Great,' zei Eleanor. Ze leidde me door de gangen van de school naar de aula. Daar liep ze regelrecht naar een tafel bij het raam, waar nog 2 andere meisjes zaten. 'Hey, this is Olivia. She's new,' zei Eleanor terwijl ze ging zitten. Ik ging naast haar zitten. 'Hey Olivia,' zeiden de meisjes in koor. 'This is Danielle and Ali ,' stelde Eleanor de beide meisjes voor. Ik pakte mijn appel uit mijn tas en nam een hap. 'So, we need just one more person for the mathematics olympiad,' zei Eleanor terwijl ze me aankeek. Ik beet op mijn lip en dacht na. Hoe blij zou mijn moeder wel niet zijn als ik mee zou doen? 'I'm in,' glimlachte ik. 'Really?' vroeg Eleanor verbaasd. 'Yeah,' grijnsde ik. 'That's amazing. Now we can compete.' Ook Ali en Danielle waren zichtbaar opgelucht met mijn deelname. 'When is it?' vroeg ik. 'In two weeks,' zei Eleanor. Ik nam nog een hap van mijn appel en liet mijn blik een keer over de aula gaan. Al snel had ik Louis met zijn vriendjes gevonden, maar Harry zat er niet bij. Op dat moment trilde mijn telefoon. Nieuwsgierig opende ik mijn sms'je.
Where are you? I'm in the music room. X
Ik glimlachte en begon snel een sms'je terug te typen. 'Who are you texting?' vroeg Eleanor nieuwsgierig. 'Nobody,' mompelde ik. Ze gluurde naar mijn scherm. 'Harry as in Harry Styles?' vroeg ze vol ongeloof. Ik haalde mijn schouders op. 'He's bad,' zei Eleanor. Ik trok verbaasd een wenkbrauw. 'No, he's not. We're friends. I'm going. See you in class.' Ik pakte mijn tas en liep de aula uit op weg naar het muzieklokaal. Waar ging dat nu weer over. Ze konden echt niet uitmaken met wie ik vrienden was. Ik opende de deur en vond Harry met een gitaar. 'Hey,' glimlachte ik terwijl ik de deur achter me sloot en mijn tas in de hoek zette. 'Where were you?' vroeg Harry. 'Eleanor. I'm competing in the mathematics olympiad with her, Ali and Danielle,' zei ik. 'Really, I'm happy for you,' glimlachte Harry. Ik ging naast hem zitten. 'Don't you wanna sit with Louis and your other friends?' vroeg ik. 'They look kinda clueless without you.' Harry grinnikte. 'I mean, you doesn't have to be here for me. I can sit with Eleanor,' zei ik tegen hem. 'I know. It's just. It's always soccer and girls when I'm with the boys. I'm really not looking forward to another soccer talk,' lachte hij. Ik knikte. 'Eleanor said something weird. She said you are bad. That's ridiculous, right?' vroeg ik hem. Harry stopte met spelen en keek me aan. 'There are a lot of romour in this school, especially about me. Most of them are lies. They're not true,' zei Harry. 'like what?' vroeg ik. 'One says that I have raped a girl. That's totaly untrue. I would never do that. Due to the rumours I'm a player. Well, maybe a was in the past, but now I'm not a player. I haven't had a girlfriend in like 6 moths and I like it that way,' zei Harry. Ik knikte. 'So please, don't believe everthing they say to you about me,' zei Harry. 'Of course not,' beloofde ik hem. 'Good,' grijnsde Harry. Hij legde zijn handen weer op de snaren en begon te spelen. Ik stond op en ging achter de piano zitten. 'Which song?' vroeg ik. Harry grijnsde en begon te spelen. Al snel pikte ik de melodie op en begon mee te spelen. Harry begon te zingen en ik had weer even de neiging om ook mee te doen. Ik beet op mijn lip om me in te houden en concentreerde me op mijn pianospel en op Harry's stem. Tot mijn grote teleurstelling was het al snel weer stil in het lokaal. 'The bel is gonna ring soon. Let's go,' zei Harry. Ik knikte en pakte mijn tas van de grond. 'For the record, you're really, really good Olivia. It's a pity you quit,' zei Harry. Ik keek hem enkele seconden aan. Harry staarde ongegeneerd terug. Zijn groene ogen trokken alle aandacht. Ik kon me niet lostrekken. Ik kwam weer bij mijn positieven door het geluid van de bel. 'Come,' zei Harry en samen verlieten we het muzieklokaal. Wat was dat? Ik begon toch niks te voelen voor Harry, na twee dagen. Daarnaast heeft hij gezegd dat hij het fijn vond om single te zijn. Als ik al iets voelde, moest ik het maar snel aan de kant zetten. Met die gedachte liep ik achter Harry aan naar het lokaal.
Reageer (2)
Klinkt als een goed plan, samen meedoen. Come onnnn
7 jaar geledenHarry, zeg gwn dat je haar leuk vind!
1 decennium geleden