Living forever 21.4
Nathan
Ondanks de situatie moest ik glimlachen. Tom zat in elkaar gedoken op de bank, rillend als een rietje. Aan de andere kant van de kamer stond zijn grafkist. Max en Trudy waren de details van de transformatie aan het bespreken en Jay… wel ik had eigenlijk geen idee waar Jay was. Ik keek weer naar Tom en beet op mijn lip om niet in de lach te schieten, want ik zag het gezicht voor me dat Siva in deze situatie zou trekken om de sfeer iets relaxter te maken. Het deed me verdriet om aan hem te denken, maar tegelijkertijd deed het me ook lachen.
‘Wat zou hij er van vinden denk je?’ vroeg ik aan Tom. ‘Dat wij mensen worden.’
‘Wel… hij zou blij voor ons zijn, denk ik,’ fluisterde hij zachtjes terwijl hij zichzelf heen en weer wiegde. ‘Jaloers ook, maar dat zou hij niet laten merken.’
‘Zou hij in de hemel zijn?’
‘Nathan, ik ben niet alwetend,’ zuchtte Tom. Het werd dood stil. ‘Maar ik denk overigens van wel.’ Het werd weer stil.
‘Ik ook,’ mompelde ik. Jay kwam de kamer in lopen en plofte neer op een stoel. We bleven met zijn drieën zwijgend voor ons uit staren.
‘KAN IEMAND VERDOMME MIJN DOODSKIST UIT DE KAMER HALEN!’ Schreeuwde Tom ineens. Als er een bom in de kamer was ontploft was ik denk ik minder geschrokken. Tom trok zijn haren zo’n beetje uit zijn hoofd en Jay wiebelde zenuwachtig heen en weer op zijn benen. De deur ging open en Max en Trudy kwamen binnen.
‘Wie is er klaar voor?’ vroeg Trudy op het zelfde moment dat Max vroeg: ‘Wat is er aan de hand?’
‘Grafkist,’ zei Jay zachtjes. Max knikte nadenkend.
‘Wie is er klaar voor?’ vroeg Trudy nogmaals.
‘Waar klaar voor? Dat vervloekte ding aan gort slaan?’ vroeg Tom met zijn hoofd gebarend naar de kist in de hoek en zelf zwaar trillend.
‘Nee, Tom je grafkist heb je nodig,’ zei Trudy.
‘Dan ben ik er niet klaar voor,’ mompelde Tom zachtjes. Ik schoot in de lach.
‘Klaar voor wat?’ vroeg ik. Ik had behoorlijk wat verduidelijking nodig.
‘Ending our forever,’ zei Max glimlachend.***
Ik weet dit is een heel klein stukje, maar het is een soort tussen hoofdstukje. Dit was niet wat ik wilde gaan zeggen, maar goed: Het einde van dit verhaal is in zicht. ALs dit verhaal afgelopen is begin ik aan dit verhaal (klik) misschien is het iets voor jou? Het is geen fanfiction, wel fantasy. Ik hoop dat jullie een abo nemen.
Verder nog over dit verhaal; ik denk dat ik deze week nog een stukje plaats en volgende week het aller laatste stukje. Ik wil na de herfst vakantie namelijk met mijn nieuwe verhaal beginnen.
Reageer (1)
nieuwe abo i love it <3 xx
1 decennium geleden