Foto bij Hoofdstuk 2.

09:00:Je werd net wakker door de wekker die nog aanstond, je was hem vergeten uit te zetten. Kon je eindelijk uitslapen..ach ja, je was nu toch al wakker. Je liep naar de badkamer met je kleren en begon je om te kleden en je make-up en haren te doen. Daarna liep je naar beneden om te ontbijten en ging je de honden uitlaten. Je besloot ’s middags maar even langs Valerie te gaan om te vertellen hoe het was gegaan bij het bejaardentehuis, ze was tenslotte niet alleen je baas maar ook nog een soort vriendin. Je andere vriendin Kim woonde 10 minuten fietsen van jou huis, maar je had nog zoveel te doen. Ondertussen was je weer thuis en haalde je fiets uit de schuur om naar Valerie te gaan. Ze was eigenlijk altijd wel thuis, ze had genoeg werk wat uitgezocht en verdeeld moest worden. Je fietste met je iPod door de straten en kwam een half uur laten bij Valerie aan. Eerst stopte je je iPod weg en daarna belde je aan. “Hey!” zei ze opgewekt toen ze de deur opendeed. “Hey” zei je en je ging naar binnen. “Hoe ging het bij de bejaarden” vroeg ze lachend. Je schudde langzaam je hoofd “verschrikkelijk. Ik snap niet hoe die mensen het daar uithouden met ze. Ze heeft gevraagd of ik het 1 keer per jaar wil organiseren”. “Wat heb je gezegd?” vroeg ze meteen met grote ogen. “Ja” zei je lachend. Ze liep even naar de keuken om thee te pakken voor jullie en kwam weer naast je zitten om het werk te bespreken wat er dus eigenlijk even niet was. “Alles is al geregeld, dus je hebt even een tijdje vrij tot ik weer wat heb”. Je knikte en jullie gingen over andere onderwerpen praten. Zo zat Valerie te denken om een ander huis te gaan kopen met haar vriend en ook om er nog iemand bij te zoeken om het voor jou soms wat makkelijker te maken. “O, maar dat hoeft niet hoor. Ik doe het graag”. “Toch vind ik het wat prettiger” zei ze met een knipoog. Je keek op de klok hoe laat het was, “ik moet alweer gaan” zei je. Ze knikte en liep met je mee naar de deur waar je je dopjes indeed en op je fiets stapte. Eigenlijk moest je helemaal niet naar huis, maar je wilde nog even wat leuks kopen in de stad, je had bij het bejaardentehuis toch geld gekregen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen