Hoofdstuk 8
Nog geen vijf minuten later komen we aan bij het huis van Elize en haar vrienden. Ik stap uit en pakte mijn koffer waarna ik Elize naar binnen toe volg. Het eerste wat ik zie als ik daar binnen kom zijn een stuk of drie, vier mensen die een raar spel op de Wii aan het doen zijn. Elize schraapt haar keel. 'Jongens, dit is Marie. Ze komt hier ook wonen' zegt ze. Meteen stoppen ze allemaal met het spel waar ze mee bezig waren om in koor te roepen: 'Welkom Marie!' en daarna in lachen uit te barsten. De eerste die stopt met lachen is een meisje. Ze loopt op me af en stelt zich voor. 'Hoi, ik ben Marieke' 'Hoi Marieke, zoals je nu weet ben ik Marie' glimlach ik. Ze knikt en stapt weer naar achter. Daarna doet iedereen één voor één een stap naar voren en stelt zichzelf voor. Er is een Dimitri, een Bas en ook nog een Sofie. En elke keer weer glimlach ik en zeg mijn naam elke keer weer....
Na het voorstel rondje neemt Elize me mee naar boven om mijn kamer te laten zien. Ze gooit een deur open en laat een simpele maar mooie slaapkamer zien. 'Dit is jouw kamer' zegt ze. 'Mijn kamer is hiernaast en de badkamer is aan de overkant van de gang' vervolgt ze. Ik knik dankbaar en loop mijn kamer in om alvast te gaan uitpakken. Als ik klaar ben met uitpakken loop ik weer naar beneden omdat ik toch niks beters te doen heb. Ik loop naar de keuken en pak wat te drinken. Ik drink het glas leeg en zet het in de gootsteen om daarna naar de woonkamer te lopen.
Er zijn nog geen reacties.