27.
Tom keek Chloe veelbetekenend aan, wat was er met Liv? Chloe snapte er niets van, ze staarde al een kwartier lang naar de foto zonder iets te zeggen en ze reageerde ook niet als zij of Tom wat zeiden. ‘Liefje, wat is er?’ Tom pakte de foto uit Liv haar handen wat ervoor zorgde dat Liv uit haar dagdroom ontwaakt was. Nadat ze de tekst op de achterkant van de foto gelezen had, had er zich een heel scenario in haar gedachten gevormd. Haar moeder kond niet zwanger worden en daarom hadden ze een draagmoeder ingehuurd en die draagmoeder was Rosalie. Of haar vader had haar moeder bedrogen en het resultaat ervan was zijn minnares zwanger was geraakt. Ja, dat moest het zijn. Het kon niet anders zijn dat dan want het verklaarde ook waarom haar moeder nooit echt van Liv gehouden had en ook waarom haar vader zo afstandelijk deed tegen haar. ‘Liv!’ Chloe had er nu echt genoeg van en haalde Liv bruut uit haar dagdroom door haar te porren. ‘Ga eens aan de kanten.’ Chloe keek haar zusje bot aan waarna Tom Liv aan de kanten duwde zodat Chloe de glasscherven kon opruimen. ‘Wij zijn beneden, het ontbijt staat klaar.’ zei Tom tegen Chloe waarna hij samen met Liv naar onder ging. Hij keek naar de foto en snapte helemaal niet waarom Liv er zo’n scene van maakte, het was toch maar een gewone foto? ‘Kijk, dit ben ik met mijn ouders en zus.’ Liv liet de foto zien die rond Kerstmis gemaakt was toen Tom ernaar vroeg. ‘En dit ben ik ook, maar dat is mijn moeder niet.’ Liv liet nu de ‘geheime’ foto zien. ‘Of jawel, dat is wel mijn moeder maar dat is niet Claire, niet degene waarvan ik dacht dat het mijn moeder was.’ Tom keek zijn vriendin verward aan, wat zei ze nu allemaal? ‘Lees dan.’ drong Liv aan toen ze merkte dat Tom haar niet echt geloofde. Ze draaide de foto om zodat Tom de tekst erbij kon lezen. Goed, hij geloofde niet veel van Liv haar theorie dat Claire niet haar moeder was maar ook hij kon deze zin niet ontrafelen. ‘Wat is er nu zo speciaal aan die foto?’ Chloe kwam naar beneden en gooide de glasscherven in de vuilbak waarna ze bij Tom en Liv ging zitten. ‘Ze denkt dat Claire niet haar echte moeder is.’ Het kwam er spottend uit terwijl Tom dat zo helemaal niet bedoelde maar gelukkig negeerde Liv zijn opmerking. ‘Kijk dan, lees dit.’ Ze liet de foto’s aan haar zus zien en liet daarna het zinnetje lezen. ‘Liv, dit is pure onzin.’ Chloe gunde de foto’s geen blik meer en nam een croissant uit de broodmand. ‘Hmm, het ziet er heerlijk uit.’ Chloe keek naar de gedekte tafel en wierp toen ene blik op Tom. Liv was met haar gat in de boter gevallen dat ze zo’n vriendje had. Tom glimlachte half toen ze dat zei en moest meteen weer aan David denken. De laatste keer dat ze hem gesproken had, was net na de eerste kus. David was enthousiast geweest toen hij hoorde dat Tom en Liv nu een koppel waren. Dat enthousiasme verminderde echter snel toen hij hoorde dat Liv het nog geheim wilde houden. ‘Je krijgt een maand, daarna wil ik alle publiciteit die deze relatie verdient.’ Zonder op Tom zijn reactie te wachten had hij toen opgehangen. Ondertussen waren er al 3 weken verstreken dus het zou niet lang duren voordat David wou dat deze relatie officieel werd. ‘Zeg, Tom?’ Chloe dronk een slokje koffie en keek Tom aan die de gedachte aan David negeerde. ‘Zou je straks die kleren alvast willen wegbrengen?’ Tom knikte en wilde net vragen welke van de zoveel stapels er weg moesten toen Liv opstond en naar boven rende, naar de brief.
Reageer (2)
Ik wil weten wat er in de brief staat!
1 decennium geledenGa je snel verder?
xx
wauw..... jeetje, snel verder please! verhaal is echt mooi(flower)
1 decennium geleden