Hoofdstuk 34
Ik ben van writersblock af yeaaaaa!!
Happy me
I hope you like it!
ps Ik hoop dat de foto het doet want ik heb een beetje problemen met de foto's -___- , maar als ie het doet die trol kijkt echt zoo; Uuuhh?
‘Waar denken jullie wel niet mee bezig te zijn’? Ongelukkig keek ik haar aan. ‘Het is allemaal mijn schuld professor’, Hermelien zachtjes. ‘Ik ging opzoek naar de trol, omdat ik dacht dat ik hem wel aan kon. Gelukkig kwamen Lucinda, Harry en Ron op tijd om me te helpen. En ik weet dat het fout was’. Ze keek naar haar schoenen en ik protesteerde. ‘Hermelien zo is het…’ Maar Hermelien onderbrak me. ‘Je moet het niet voor me opnemen Luce. Het is mijn schuld’. Verbaast hield ik mijn mond. ‘Dat is erg dom van u juffrouw Griffel’. ‘Dat weet ik professor’. ‘10 punten aftrek voor griffoendor voor uw actie. En 50 punten per persoon voor Lucinda, Harry en Ron voor het helpen van vrienden en het opnemen tegen een bergtrol. Er zijn weinig mensen die dat na kunnen vertellen. Doe zo iets niet nog een keer’. ‘Ja professor’, zeiden we. ‘Ga dan nu meer snel naar jullie leerlingenkamer’. We glipten langs de professoren heen, maar ik werd tegen gehouden door heen hand op mijn schouder. Ik keek omhoog naar de persoon waar hij afkomstig was. ‘Ik denk dat wij even wat moeten bespreken’. Ik knikte en voelde het bloed naar mijn wangen stijgen. Ik volgde hem naar zijn kantoor en ging op de aangewezen stoel zitten. ‘Volgens mij is er iets anders gebeurt dat wat Hermelien zegt is het niet’, doordringend keek mijn vader me aan en ik besloot de waarheid te vertellen. ‘Dat klopt’. ‘Wat is er werkelijk gebeurd’? Ik keek hem aan en gooide het verhaal eruit. Hij was mijn vader en het schoolhoofd, hij had het recht het te weten. ‘Vanochtend vroeg Ron aan Hermelien om zijn werkstuk na te kijken, maar het was niet zo goed gemaakt en Hermelien streepte van alles door. Ron vond het niet leuk dat ze alles doorstreepte en noemde haar een betweter. Hermelien was er erg verdrietig over en heeft de hele dag huilend op de wc van Jammerende Jenny gezeten. Toen ik hoorde dat er een trol door de school liep, kon ik Hermelien daar niet laten zitten. Ik ging opzoek naar Hermelien en vond haar uit eindelijk, maar de trol vond ons ook. Ik probeerde Hermelien mee te krijgen, maar we waren te laat en de trol had ons bijna verpletterd. Al snel waren Harry en Ron er ook. Harry heeft zijn toverstok in de neus van de trol gestoken en Ron, heeft te trol met wingardium Leviosa op zijn hoofd gemept met zijn eigen knuppel. En dat was het verhaal wel geloof ik’. Onzeker keek ik hem aan. ‘Sorry’? Vragend keek ik hem aan. ‘Je hoeft geen sorry te zeggen. Uit dit verhaal blijkt alleen, maar meer hoe erg jij een Griffoendor bent’. Je krijgt van mij 20 punten, omdat je de waarheid hebt verteld. En 30 punten omdat je in je hart een ware Griffoendor bent en je eigen leven hebt gegeven om een vriendin te redden’. ‘Dankje’, fluisterde ik. ‘Nu snel naar je slaapzaal, het is al laat’. Ik knikte, drukte een kus op zijn wang en verliet zijn kantoor. ‘Ik hou van je’. ‘Ik hou ook van jou’. Ik liep terug naar de leerlingenkamer en plofte neer op de bank bij het haardvuur. Ik dacht na over vandaag. Was ik echt een ware Griffoendor? Ik wist het niet. Ik besloot er niet over na te denken en stond op en liep naar mij slaapzaal. Hermelien zat op mijn bed te wachten. ‘En’? ‘50 punten verdient’. ‘Dat weet ik’. ‘Nee extra’. ‘Waarom’? ‘Omdat ik de waarheid heb verteld en omdat ik mijn leven gaf om jou te redden. Wat me volgens Pap een ware Griffoendor maakt’. ‘Luce’? ‘Ja’? ‘Voor mij ben je ook een ware Griffoendor’? ‘Waarom’? ‘Je ging tegen de regels in en gaf je leven op om mij te redden. Dat is het mooiste dat iemand ooit voor me gedaan heeft’. ‘Voor jou zou ik dat altijd doen. Altijd’.
Reageer (5)
Aaawww! Zo lief die laatste zin:)
1 decennium geledenHahaha
1 decennium geledenLuce is zo lief en perki ook
Oke ga nu maar snel verder lezen
ik vond dat owk
1 decennium geledenzo lief de laatste zinnen
En jij vond zeker ook dat Harry en Ron in deel twee te weinig punten kregen omdat ze Hermione hadden gered?? Ik in ieder geval wel :'D
1 decennium geledenAww, Dumbledore is echt lief voor haar!! :'D
1 decennium geledenEn Hermione ook en McGonagall ook en eigenlijk allemaal :'D
Snel verder! Het is echt verslavend!!