Het is de next day, en Ling is weer bijgekomen van haar wissel met Yue <3 Zie hier haar POV en hoe het verder gaat.

'Tenzin, hoe staat het met de voorbereidingen?'
Via een waterstuurders trucje laat ik bevroren water in de lucht zweven, dat dient als een scherm. Vanaf het scherm zit Tenzin me aan te kijken.
'Wel redelijk. Alleen er is een klein probleem...'
'Wat?'
'De kranten hebben het hele gebeuren op gepikt, en zijn er van overtuigd dat de raad gek geworden is.'
Vervolgens laat hij een paar kranten koppen zien (is raadsheer Parun gek geworden? Wat is er gebeurd tijdens die ene beruchte vergadering? Wat is er met de vriendin van avatar Korra aan de hand?).
'Oke, dat hadden we kunnen verwachten natuurlijk. Als de media het niet geloven wil, kunnen ze het krijgen zoals ze het hebben willen. Laat ze over vijf dagen maar naar de haven komen, dan zullen ze wel anders piepen. Trouwens, Tenzin, heb je er toch geen bezwaar tegen als ik je moeder, je zus, en korra haar ouders mee neem?'
'ALSJEBLIEFT, NIET MIJN MOEDER!!!' Schreeuwt Tenzin gelijk wanhopig.
Jezus, wat heeft die man? Hij zou het juist leuk moeten vinden.
Zovaak komt Katara ook niet weg bij de zuidelijken.
'Dat beschouw ik als een ja.'
'Wacht, maar-'
Het water is alweer vloeibaar geworden voor dat ik zijn antwoord uberhaupt kan horen.
'Ling?'
Korra steekt haar hoofd om het hoekje van de deur.
'Oogi is klaar. En helaas is er ook een heel comite om ons uit te zwaaien.'
'Maak je geen zorgen, Korra,' zeg ik terwijl ik nog even uit het raam kijk.
'Ik draai al lang genoeg mee, en geloof me: het went.'
Een kwartiertje later zitten we op Oogi, de noordelijke waterstam achter ons latend.
'Hai, zit Sheng du nog steeds bij de draken krijgers?'
'Jep,' zegt hij. 'Volgens mij wel. Tenminste, daar zat hij twintig jaar geleden nog. Hij hield zich met de laatste twee draken bezig.'
'Wacht... Draken waren toch uitgestorven?' Vraagt Korra.
'Niet allemaal,' zeg ik. 'De laatste twee zitten daar.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen