18 # More Supernatural
Mijn ogen blijven bij Damon hangen. Beelden van onze woeste sekspartij in de bossen zal ik nooit meer vergeten. Toch voel ik nog iets anders wanneer ik naar hem kijk, maar het bewoorden kan ik niet. Mijn ogen glijden naar de volgende, Stefan. Hij ziet er casual uit, totaal niet het type waar ik op zou vallen. Ongewillig denk ik erachteraan dat Stefan en Elena wel voor elkaar gemaakt lijken, allebei niet opvallend.
Mijn gedachten herhalen de woorden die ik zonet heb opgevangen. Stefan wil mij weg hebben, maar waarom? Vergeet meneer soms iets?
Ik gris een flesje water uit mijn rugzak en neem een flinke slok. Zoals verwacht kan ik mijn zorgen niet wegspoelen met wat mineraal water. Ik kan niet meer in deze bossen slapen. De monsters van de duisternis zullen op de loer liggen, wachtend op het juiste moment om aan te vallen. Toch vertik ik het om naar Tyler te gaan. Ik slaap nog liever op een bankje in het park of zelfs gewoon niet, dan dat ik ga smeken. Twee regels die ik mezelf al van jongs af aan heb aangeleerd, is dat ik nooit zal smeken en nooit zal huilen. Beide heb ik nog nooit gebroken, toch?
Ik neem nog een slok en voel hoe het water in de verkeerde pijp verdwijnt. Ik barst in een hoestbui uit, tot tranen mijn zich verdoezelen. Ergens vaag in de verte hoor ik gevloek, volgens mij van.. Stefan?
'Gaat het? Mary?' Wanneer ik op kijk, kijk ik recht in een paar bezorgde blauwe ogen. Ik knik langzaam. Ik veeg de tranen van mijn wangen en probeer rustig adem te halen.
'Wat heb je allemaal gehoord?' Als iemand zou zeggen dat die snauwende stem van Stefan kwam, had ik het nooit geloofd, maar ik zie toch echt met mijn eigen ogen zijn lippen op en neer bewegen. Blijkbaar heb ik Stefan verkeerd ingeschat of heeft hij soms.. dorst?
'Waar heb je het over?' antwoord ik op net zo'n geïrriteerde toon terug.
'Dat weet je best.' Stefan zijn ogen kijken me doordringend aan, waardoor ik plots besef waar hij mee bezig is. Snel wend ik mijn ogen naar Damon.
'Waar heeft hij het over?' vraag ik onschuldig aan hem. Aan de blik in zijn ogen zie ik dat hij mijn onschuldige act niet gelooft, want tsja, daar is hij Damon voor.
'Damon, kan ik je even spreken?'
Damon kijkt om naar zijn broer. De blikken die ze naar elkaar werpen voorspelt niet veel goeds. Tijd om in te grijpen, voor Damon.
'Wat is jouw probleem?' Stefan en Damon draaien beide verbaasd hun hoofd naar mij om.
'Excuse me', brengt Stefan uit.
'Ja, eerst troost je me, zeg je dat ik altijd naar je toe kan komen om te praten en nu.. Je bent gemeen.' Stefan knippert verbaasd met zjin ogen, niet wetend hoe hierop te reageren. Ik zie dat zelfs Damon even twijfelt of dit gespeeld is of niet. Toch durf ik hem geen blik te geven, Stefan is volgens mij veel slimmer dan hij zich voordoet.
'Je hebt gelijk. Het spijt me.' Blijkbaar is hij toch niet zo slim. Ik wil net gaan reageren als ik in mijn ooghoeken Jeremy zie lopen. Precies de persoon die ik moet hebben.
'Dankje en als jullie het niet erg vinden, dan ga ik nu.' Ik werp de jongens verder geen blik meer waardig en loop zo rustig mogelijk naar Jeremy.
Na een begroeting hou ik Jeremy tegen wanneer ik zeker weet dat er verder niemand is.
'Stel mijn geheugen is aangetast, maar ik wil wel weten wat er is gebeurd. Wat moet ik doen?'
Jeremy vernauwt zijn ogen.
'Ga naar een psychiater?'
'Nee, ik bedoel iets... bovennatuurlijks?'
Ik weet niet eens of het mogelijk is, of er überhaupt wel zoiets als een heks bestaat, maar als er vampieren en weerwolven bestaan, dan bestaat er best een kans dat er ook heksen bestaan. Of is dat niet logisch?
'Ik weet niet waar je het over hebt.' Ik zucht diep, treurig wanneer ik besef dat Damon mij inderdaad uit zijn geheugen heeft gewist.
'Ik denk dat jij ook wel een opfrisser mag gebruiken', antwoord ik te snel. Misschien breng ik hier Damon wel mee in gevaar. Oh wacht, sinds wanneer maakt mij dat nou uit? Ik frons. In conflict met mijn eigen gedachten.
'Dan zou ik naar Bonnie gaan', beantwoordt hij mijn eerste vraag alsnog.
'Bonnie?'
'Bonnie, de vriendin van Elena', legt hij uit. Toch wil ik zekerheid.
'En wat kan zij doen?'
'Ze is een heks.'
# Check please my new story:
Scared To Fall Asleep # AHS [16+]
Reageer (1)
snel verder!
1 decennium geleden