Foto bij 006~

^^

Sophie Abbie Smith POV
Samen loop ik met Jane door de straat, de zon schijnt maar ik heb toch maar vest aan gedaan aangezien het vanochtend regende, het valt me op dat het in de straat veel drukker is geworden en dat mensen hier zig zag langs elkaar elkaar heen lopen. ‘We are there.’ Zegt Jane als we een gigantisch logo aan de muur zien hangen. ‘Ah okay.’.
‘We'll go inside.’ Zegt Jane als ze naar de lucht kijkt en wolken ziet, samen lopen we in een rijtje van twee naar binnen en zien we een lange rij, ondertussen bestuderen we grondig de borden en zijn wel snel aan de beurt.
‘What do you want?’ Vraagt Jane me als we bij de kassa staan. ‘Uhm.. I want an Iced Caramel Macchiato, please.’ Zeg ik, het kassa meisje knikt en wenkt dan haar blik van me af naar Jane. ‘Okay and you ma'am?’ ‘I prefer espresso macchiato.’ Zegt Jane en het meisje typt het in op de kassa. ‘Okay, was that it?’ Zegt ze vriendelijk. ‘Yes.’.
Het meisje lijkt nieuw, maar ze lijkt me we aardig, ik weet nu al dat als ik me verveel dat ik hier heen ga voor een koffie, wat moet je anders doen in London op shoppen en eten na? ‘Then it is £ 4.’ Zegt ze en ik schrik op uit mijn gedachten, Jane merkt het en geeft me een knipoog, ik grijns en kijk naar de vloer. ‘Okay, the rest is tip.’ ‘Okay thanks, I will prepare the drinks.’ Zegt het meisje en keert ons de rug, Ik loop achter Jane aan en we nemen plaats bij het raam.
Het is eventjes stil en dan neemt tante Jane de stap om een gesprek te beginnen, haar handen zitten op elkaar op de tafel en ik staar een beetje uit het raam.
‘So, what are you going to do today?’ Vraagt Jane en ik draai mijn hoofd naar haar om, ik haal mijn schouders op. ‘I do not know, there's probably much to do here.’ Zucht ik en ik maak een kleine grijns op mijn mond, Jane knikt begrijpelijk en bijt dan even op haar lip. ’Otherwise you stay now for a moment resting of the trip at home and then go tomorrow and make friends in the city.’ Stelt Jane voor, ik knik. ‘Yes is good.’ Stem ik in.
Wat ik eventjes niet door had is dat het meisje die ons hielp aan kwam lopen met twee glazen in haar handen op een rond dienblad, er komt gelijk een glimlach op mijn gezicht, ik heb zo’n zin in koffie nu. ‘Here are your drinks.’ Zegt ze en legt de glazen van het dienblad op de tafel, ik ga nog iets rechter zitten en mijn handen vliegen naar het glas als een klein kindje naar chocomelk. ‘Ah thank you.’ Zeg ik en ik neem een slok, waarna ik merk dat ik mijn tong heb verbrand.
‘Sophie take it easy girl, how old are you thirteen?’ Lacht ze en ik kijk haar met een grijns aan, ze weet dat ik voor een achttien jarige best kinderlijk nog kan reageren en ook heel serieus, dat verschild namelijk vaak bij mij, elk jaar ga ik naar Jane, maar steeds met tegen zin, maar ik weet dat het altijd gezellig word als ik er nou eenmaal ben. ‘kind of.’ Zeg ik waarna ik Jane alleen maar meer laat lachen, ik moet zelf ook lachen en neem voorzichtig nog een slok.


581 Woordjes!, Zoals jullie zien schrijf ik de laatste tijd veel, ik wil juist veel schijven =] dus ik probeer elke dag minstens 1 verhaaltje te posten of max 4 =D Dikke Kus Iris, Reacties Graag! (flower)

Reageer (1)

  • Herion

    4 pond voor starbucks, dasnieveel hahaha!
    Nice story :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen