004~
~Sophie Abbie Smith POV
‘Until about a week I see you again, and say hi to aunt Jane.’ Zegt mijn moeder tegen me die in de deuropening staat. ‘Yes I will do that.’ Glimlach ik, met mijn koffers in mijn handen in de regen. ‘Okay, make sure you safely come to the carriage.’ ‘Yes, Mom.. for me, please do your best at work.’ ‘Yes I will.’ ‘Bye Mom’ ‘Bye Sophie I love you sweetheart’ Roept ze voor ik de deur van de taxi dicht doe, ik ben ondertussen nat geworden van de regen buiten.
Ik doe mijn haren op mijn linker schouder en ik kijk uit het raam, met mijn hoofd leun ik op mijn handpalm en kijk ik hoe we de straat uitrijden, voor de laatste keer zwaai ik terug naar mijn moeder die nog in haar badjas staat, het is nog vrij vroeg en ik ga alleen naar tante Jane in Londen, we flitsen de straat uit en ineens vind ik de regendruppels op de ruiten heel interessant en kan ik er niet van weg kijken.
Op de achtergrond van het beslagen ruit zie ik dat ik bij het station ben, nu nog met de trein en kan ik de vertrouwde chocomelk drinken bij Jane, ik trek aan de haak en duw de deur open, de chauffeur stapt ook uit en helpt me met de koffers, nou meer een koffer, ik grijp in mijn handtas naar mijn portemonnee en treinkaartjes, ik neem mijn koffer aan en betaal de taxi chauffeur, nu moet ik rennen met mijn koffer anders mis ik de eerste beste trein.
Hijgend kom ik in het station, waar ik een beetje kan opdrogen, ik loop met mijn koffer door de drukke hal en ik zoek op de borden waar ik heen moet, uiteindelijk vind ik het juiste bord en ren ik met mijn koffer de trap op, wat veel lawaai veroorzaakt, maar het lukt me, ja het lukt me, de trein staat er al dus ren ik maar gelijk naar binnen en zoek ik een plekje waar ik kan zitten.
Weer zit ik bij het raam, met oortjes in dat een paar liedjes afspelen, eigenlijk ga ik Cher wel missen met haar eigenwijze meningen en Jade, natuurlijk Jade die altijd vriendelijk is en me kan laten lachen, ik grijns bij die gedachtes en pak mijn mobiel uit mijn zak waar ik begin met een sms.
Me: Cher I am now on the train, it's pretty quiet on my music after, how do you feel? Sophie x
Als ik op verzenden druk leg ik mijn mobiel terug in mijn tas, ze zal vast nu nog slapen, want ze slaapt altijd uit op zaterdag morgen, dat doe ik ook meestal, maar vandaag niet, vandaag gewoon eventjes niet, nog een uur en dan ben ik bij Jane’s appartement en kan ik me laten vallen op het logeer bed in de werkkamer.
Jahaa, ze komt dicht bij haar tante Jane, wie weet wat er gaat gebeuren, x =]
Er zijn nog geen reacties.