Hoofdstuk 7
Sorry dat ik niet zo veel schrijf maar ik heb best veel huiswerk en als ik daar mee klaar ben ben ik te moe om te schrijven...
'Wat is er schat?' vraagt mijn moeder. Ik ben te zenuwachtig om door te praten en dus pauzeer ik even. Ik zie aan het gezicht van mijn ouders dat ze niet weten wat ze moeten doen. 'IkwilbijElizewonen' gooi ik er in één keer uit en ik sluit mijn ogen om hun reactie niet te hoeven zien. 'Ehhmmm... Ik denk niet...' begint mijn moeder. Ik voel me meteen teleurgesteld. 'Laat haar toch, als ze dat wil proberen' hoor ik mijn vader zeggen. Ik ben verbaasd en ik kijk hem met open mond aan. Nooit gedacht dat nog eens uit zijn mond te horen. Hij ziet me kijken en knipoogt. 'Maar als het niet goed gaat moet ze meteen terug komen' voegt mijn vader er een beetje dreigend aan toe. Ik knik blij en ren op hem af om hem een knuffel te geven, daarna loop ik snel naar boven zonder mijn moeder ook maar aan te kijken. Ik pak snel de laatste dingen en bel Elize om te vragen of ik meteen al kan komen. 'Tuurlijk! Leuk ik zie je zo!Ik ben over vijf minuten bij jou voor' zegt ze. Ik pak mijn koffer op en loop naar beneden. 'Pap...mam, Ik ga!' roep ik. Mijn ouders komen de gang in en kijken verbaasd dat ik al zo snel wil vertrekken maar ze zeggen niks. 'Nou veel plezier!' zegt mijn vader alsof ik alleen maar op vakantie ga. 'Ja, ik zie jullie vast nog wel'' zeg ik een beetje ongemakkelijk. Mijn moeder zegt niks maar loopt op me af en knuffelt me zo hard dat ik bijna geen lucht krijg. 'Mam...lucht' piep ik. Mijn moeder laat me meteen los en geeft me een zoen. 'Doei!' roep ik en ik doe de voordeur open waar Elize al staat te wachten in de auto van een vriendin van haar. Ik trek de voordeur achter me dicht en stap in. 'Hoe ging het?' vraagt Elize. 'Verrasend goed. Mijn moeder wilde me eerst niet laten gaan maar mijn vader wel dus..' zeg ik. 'Mooi!' zegt ze en ze zet muziek op.
Reageer (2)
ik moet ook nog een week hoor
1 decennium geledenhuh? het mag gewoon? had ik niet verwacht
1 decennium geledensnel verder(H)