Foto bij Tips om lezers te trekken.

> Zet je story in the spotlight.
Dit levert voor fanfictions zo'n 6 - 10 nieuw abo's op. Voor OP's slechts 1 of 2 nieuwe abo's. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je schrijft en zo, en of je story aanspreekt. Dit kost je 9 credits, €1,35. Voor Golden Members 6 credits, €0,90. Aangezien je per sms verplicht bent minimaal 10 credits te kopen, kost het je sowieso €1,50. (Vanuit Nederland)

> Zet je story onder het subforum 'Story Promoten'.
Linkje, beschrijving, eventueel plaatje en done.


> Maak reclame op profielen.
Kijk eens op verschillende profielen of je bij hen reclame mag maken. Op het moment dat er niets staat, kun je beter geen reclame in het gastenboek maken. Officieel is het namelijk verboden, en heeft de persoon het recht je berichtje te melden. Als er staat dat ze geen reclame willen, doe dit dan ook niet! Meestal staat er op een profiel dat je reclame mag maken in een bepaalde blog. Klik, ctrl + v en BAM!

> Vraag aan vrienden of ze reclame voor je willen maken.
Spreek af met je vrienden dat als zij voor jou reclame maken, jij ook voor hen reclame maakt. Goede deal, toch?

> Doe mee aan alle beschikbare wedstrijden.
Je hebt wel eens vaker dat er wedstrijden gehouden worden in stories. Doe hier aan mee en zorg dat je wint. Zo krijg je een leuke shoutout voor je story waarschijnlijk. Hier kun je alle wedstrijden vinden die momenteel aan de gang zijn, die niet in stories gehouden worden. De prijzen zijn meestal credits, of een story in de spotlight. Kan nooit kwaad om even te proberen.

> Zorg dat je story in de top komt.
Om middernacht even op dat duimpje drukken, en eventueel je lezers vragen om te kudoën en tja... misschien dat het helpt. Al vind ik het zelf niet helemaal eerlijk.

> Bedenk een leuke, grappige titel.
Wat is het eerste dat de lezer ziet? Inderdaad, ja: De titel. Als jouw titel lezers trekt, is dat al een pluspunt.

> Schrijf zo veel mogelijk.
Dan komt je story vaker bij nieuwste stories te staan. Dat heeft mij aan het begin flink aan abo's geholpen.

> Voeg boven ieder hoofdstuk een plaatje toe.
Dan kom je namelijk wel eens bij 'laatste gelezen' te staan, anders niet. Als je dan ook nog eens boven ieder hoofdstuk hetzelfde plaatje doet, met de titel van je story erop, zullen users de story na een tijdje gaan herkennen en zullen ze nieuwsgierig worden. Want ja, als een story vaak bij laatst gelezen staat, dan moet het wel goed zijn, toch?

> Maak een trailer.
Heel veel mensen zoeken via Youtube stories. Als je een leuke trailer maakt, met in de beschrijving een linkje, zal dit ook wat lezers trekken. Trailers maak je via Windows Live Moviemaker. Als het goed is staat dit standaard op je computer. Klik hier voor een forum waarin iemand zich aanbiedt om promotiefimpjes te maken.

> Deel je story via facebook, twitter en andere social media.
Geen uitleg nodig, of wel?

> Maak een schrijvers ID aan.
Dat kun je hier doen. Hier vind je mijn schrijvers ID, voor als je een voorbeeldje nodig hebt.

> Wees actief op het forum.
Via het forum kun je ook best veel lezers trekken. Vraag bijvoorbeeld wat mensen om rollen voor je te creëren. Zet dan onder de gegevens die je ze geeft 'waarschuwen?' en je zult zien dat er toch wel wat mensen op af komen. Ook kun je vragen om een co-auteur bij story problemen. Laat ze een lijstje invullen en zet ook daaronder weer 'Waarschuwen?' Ook kun je mensen oproepen een titel voor je te verzinnen, een cover of trailer voor je te maken, etc. Als je dan een leuke omschrijving geeft, zullen mensen geïnteresseerd raken, en zo kun je via het forum ook nog wat abo's voor je winnen. Gebruik wel de dingen waar je om vraagt ook daadwerkelijk in je story. Anders is het niet eerlijk.

> Maak een quiz.
Gewoon een leuke quiz. Bijvoorbeeld: 'Welke kleur past bij jou?' want reclamequizzen zijn officieel niet toegestaan. Plaats dan bij de uitkomst een linkje naar je story, en je zult zien dat ook dat weer wat abo's oplevert. Je kunt je links ook bij een poll, gedicht, enz. plaatsen.

Nog iemand andere tips? :)

Reageer (1)

  • DareToGo1D

    Ik maak meestal een quiz, gewoon een random quiz als: 'Welke kleur nagellak past bij jou?' En dan doe ik bij de uitkomst een link van mijn story en daardoor heb ik veel abo's gekregen!
    Maar bedankt voor de tips! Ga ik denk ik wel gebruiken (:
    Xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen