Beoordelingen van PercyWood - 2
Cijfers:
Memoria: 8,5
Square: 9,8
Nemesea: 9
Memoria:
Spelling en zinsbouw:
Ok -> Oké
'Pats' -> nu lijkt het alsof hij dat zegt. Schuingedrukt zetten.
'Sometimes life isn't fair.' mompel ik -> 'Sometimes life isn't fair,' mompel ik of 'Sometimes life isn't fair.' Mompel ik
engels -> engels is een taal en dat schrijf je met een hoofdletter. Jij bedoelde waarschijnlijk engelen of engel.
Je zinsbouw is goed, enkel dat ene foutje met een leesteken. Verder zie ik niet echt een fout.
Voldoet het aan de opdracht:
Het is niet echt één duidelijk toegevoegde personage dat voorkomt, maar twee. Ook zijn het niet echt personages die ik in mijn hoofd heb. Dat maakt het natuurlijk wel weer beter. Je hebt je goed aan het maximum gehouden; het verhaal is niet te kort, maar het gaat ook niet over de maximumgrens heen.
Je moet ook niet zeggen dat het slecht is, want dat is het niet. Je hebt er je best opgedaan (daar ga ik tenminste vanuit) en je hebt iets gebracht. Wat er uit is gekomen voldoet aan de opdracht en op de foutjes na is het goed gegaan.
Cijfer: 8,5
Square:
Spelling en zinsbouw:
Ik heb geen spelfouten kunnen ontdekken en ook je zinsbouw klopte. Door de tabs die je gebruikte was het ook nog eens duidelijker wanneer er een nieuwe alinea begon.
Voldoet het aan de opdracht:
Je hebt je prima aan het maximum gehouden, je zit er ook echt vlak onder. De titel die je hebt gekozen past prima bij wat je hebt geschreven en je hebt je zeker gehouden aan de opdracht. Het was enkel jammer dat de moeder zo een grote rol had, eigenlijk was het beter geweest als ze gewoon geen gesprek hadden gevoerd. Ik weet uit ervaring dat je vrijwel altijd vanuit hij/zij-point of view schrijft, dus dit moet een ervaring op zich zijn geweest.
Cijfer: 9,8
Nemesea:
Spelling en zinsbouw:
De witregels hadden niet per se gehoeven tussen elke regel, een nieuwe alinea beginnen door op enter te drukken, was genoeg geweest.
Ik heb geen duidelijke spelfouten gezien, maar dat betekent niet dat ze er misschien niet zitten. Het lijkt erop dat deze opdracht je sowieso meer lag dan de eerste opdracht.
Voldoet het aan de opdracht:
Jammer dat je het geheel geen titel hebt gegeven, maar daar ga ik je logischerwijs niet op afrekenen. Het is ietwat kort, maar sinds er geen minimumgrens was voldoet het zich nog steeds aan de opdracht. Het toegevoegde personage komt duidelijk naar voren zoals de bedoeling was. Ik zie ook een duidelijke verbetering in vergelijking met de vorige opdracht.
Cijfer: 9
Reageer (1)
Haha, wow, dit is echt een ongelofelijk hoog cijfer. Dankje! (bloos)
1 decennium geledenHet is overigens niet zo dat ik altijd vanuit de derde persoon enkelvoud schrijf. Inmiddels is het wel vaak zo, maar een heleboel van mijn oudere verhalen staan in de ik-vorm en op zich heb ik daar ook geen moeite mee. Het was echter wel nieuw om Perciver in de eerste persoon te schrijven, want dat had ik inderdaad nog nooit gedaan. En om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat ik het ooit nog eens zal doen, haha. (:
Gefeliciteerd aan de anderen, trouwens, want het zijn allemaal hele mooie cijfers. ^^