Kruisverhoor en videoclip
Glimlachend kleedde ik me aan in de badkamer. Ik danste weer naar mijn kamer waar Scot op mijn bed lag.
‘Je ziet er leuk uit,’ zei hij grijnzend en hij trok me het bed op. Ik legde mijn hoofd op zijn schouder en glimlachte gelukkig. ‘Laten we de hele avond zo blijven liggen.’
‘Dat kan niet,’ zei ik. ‘Ik ga zo naar Ingrid toe.’ Scot keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan.
‘Je gaat niet alleen over straat,’ zei Scot. Ik zuchtte. ‘Dit doe ik niet om je te pesten Iza, je bent ontvoerd geweest en vandaag nog aangevallen.’
‘Ik vraag Paul wel of hij me wilt brengen,’ mompelde ik.
‘Hoor je hem niet snurken?’ vroeg Scot verbaasd.
‘Nee,’ zei ik.
‘Ik wel,’ mompelde Scot. Het was even stil. ‘Waarom mag ik je niet brengen?’
‘Het is niet dat het niet mag, maar… ze mogen je niet echt,’ mompel ik. Scot streelde zachtjes mijn gezicht en drukte een kusje op mijn wang.
‘Ik breng je alleen,’ fluisterde hij zachtjes. Hij drukte nog een kusje op mijn wang.
‘Oké,’ mompelde ik.
‘Wanneer moeten we er zijn?’ vroeg hij grijnzend. Ik keek op mijn wekker.
‘Tien minuutjes,’ mompel ik en leg mijn hoofd weer op zijn schouder.
‘Dan kunnen we beter nu vertrekken,’ grijnsde Scot.
‘Hoezo ben jij ineens in zo’n goed humeur?’ vroeg ik verbaasd. Hij grijnsde geheimzinnig en trok me van het bed af.
'Je bent er!' riep Ingrid blij uit toen ze de deur opende. Ze trok me in een omhelzing en grijnsde. 'Wat doet hij hier?' Ze keek over mijn schouder naar Scot.
'Hij bracht me,' zei ik. 'Lang verhaal.' Ze trok me mee naar binnen en ik glimlachte verontschuldigend naar Scot. Ingrid trok me mee naar de keuken.
'Wat deed Scot hier?' vroeg Tiffany. 'Ik zag hem door het raam.' Ingrid zette me neer op een stoel en keek me streng aan.
'Is dit een kruisverhoor?' vroeg ik.
'Ja,' zeiden Ingrid en Tiffany te gelijkertijd.
'Hij was bij mij thuis en Paul lag te slapen. Hij wilde niet dat ik alleen over straat ging in het donker,' zei ik schouderophalend. Ze keken me verbaasd aan.
'Ingrid was dat Iza?' vroeg Luke terwijl hij de keuken in kwam. 'Loop ik een kruisverhoor binnen.'
'Ja.'
'Nee.'
'Misschien.' We zeiden het tegelijkertijd en schoten in de lach. Luke haalde zijn schouders op en schonk een glas Cola in.
'Wil je ook wat drinken, Iza?' Ik knikte en even later liep ik de woonkamer in met een glas cola in mijn handen.
'Is Peter er nog niet?' vroeg ik verbaasd.
'Nee,' zei Ingrid. 'En Ryan is er ook nog niet.'
'Ryan..?' begon ik.
'O, dat is een vriend van mij,' zei Luke lachend. 'Dit is Landon overigens.'
'Jij bent vast Iza,' zei Landon lachend. 'Ingrid heeft me al over je verteld.' De bel ging en Ingrid sprong op en rende naar de deur. Iedereen schoot in de lach. 'Zo is ze al de hele dag. Ze wil die clip zo graag zien.'
'Ryan is er!' gilde Ingrid vanuit de hal. 'O, Peter is er ook!' Ingrid kwam weer de woonkamer in huppelen gevolgd door Peter en Ryan
'Wow, dat is Geweldig!' zei ik. We zaten met zijn alleen om Peters laptop heen.
'Goed gedaan, man,' zei Luke en gaf een Peter een klopje op zijn schouders.
'Het ziet er echt geweldig uit!' zei Ingrid glimlachend.
'Heb je al eerder wat van hen gehoord?' vroeg Landon me.
'Een keer op school wat,' zei ik schouder ophalend.
'Laat somebody that i used to know zien! Daar zing Ingrid en Landon ook in,' zei Tiffany.
'Nee, laat die niet zien,' zei Ingrid.
'Hoezo niet, je kan heel goed zingen,' zei Luke en gaf haar een kusje op haar wang. 'Kom op Peter zet op.'
Reageer (2)
leukk
1 decennium geledenEen zwart vlak vlak bij het 2e filmpje. Klopt dat
1 decennium geleden