Living forever 21.3
Max
Zwijgend zaten we bij elkaar. Niemand wilde de stilte verbreken. Ik keek naar de mensen (nou ja mensen) om me heen. Nathan had zijn knieën opgetrokken en zijn armen om zijn benen geslagen, Tom met rode wangen van zijn tranen*, Jay die zwijgend in de verte keek eenzaam en gesloten en dan de lege plek op de bank waar niemand echt naar wilde kijken.
'Als jullie nu allemaal een wens konden doen, wat zou dat dan zijn?' vroeg Trudy zachtjes.
'Siva,' mompelde Jay en zijn stem was gebroken.
'Siva,' mompelde Tom ook.
'Dat heeft Jay al gewenst,' zei Trudy. 'Je kan niet het zelfde wensen als de ander.'
'Mens zijn,'mompelde Tom zachtjes.
'Dat klinkt behoorlijk goed,'zei Nathan glimlachend. 'Siva en allemaal mens zijn.' Trudy glimlachte naar hem.
'Wat zouden jullie doen als je mens was?' vroeg Trudy nieuwsgierig. Ik vroeg me af waarom ze dit nu moest vragen. Onze beste vriend was nota bene zojuist gestorven.
'Koffie drinken,' mompelde Tom en ik kon het niet laten om te grinniken. Ik keek naar Trudy en begreep dat ze ons wilde afleiden van ons verdriet. 'Ik heb al in eeuwen geen mensen eten gegeten.'
'Ik zou een groot appartement in Londen kopen,' zei ik. 'Een waar we met zijn alleen konden wonen.'
'Ik zou een band vormen en heel de wereld over reizen,' zei Nathan. 'Wij vijven als band.'
'Je vergeet twee details,' zei Jay. 'Om te beginnen is Siva dood dus kan het nooit ons vijven zijn en ten tweede zijn we geen mens.' Het werd weer dood stil.
'Ik kan misschien van die twee details een maken,' zei Trudy zachtjes. 'Ik kan Siva dan wel niet terug tot leven brengen, ik kan jullie wel in een mens veranderen.'
'Had je Siva niet in een mens kunnen veranderen?' vroeg Jay bot.
'Siva had geen ziel,' zei Trudy. 'Zielloze mensen zijn nou ook niet bepaald geliefd bij engelen.'
'Tja over details gesproken,' zei Tom. 'Jay is een weerwolf en Max een heks met duistere magie.'
'Heksen en weerwolven hebben zielen,' zei Trudy.
'Vampiers niet,' mompelde Tom zachtjes. Trudy beet zachtjes op haar lip. 'Vampiers hun ziel zit opgesloten in hun grafkist.'
'En laat ik nou net weten waar die te vinden is,' zei ik glimlachend.
*vampiers huilen bloed, vandaar rode wangen.
Reageer (1)
yay nieuw stukje
1 decennium geledensnel verder:X?
Xx(flower)