Hoofdstuk 4
Als ik na tien minuten fietsen op school aankom zet ik mijn fiets in de fietsen stalling en loop ik naar de aula. Onderweg kijk ik nog even of er roosterwijzigingen zijn en als dat niet zo is pak ik mijn iPod en zet hem aan. Ik kom aan bij de aula en laat me neerzakken op een stoel terwijl ik op mijn horloge kijk. Vijf over acht... nog vijfentwintig minuten wachten. Op dat moment komt een van mijn beste vriendinnen de aula binnen. 'Marie!' roept ze. 'Elize!' roep ik terug. Ze komt naar me toe en ik zet mijn iPod uit. 'Hoe was het thuis?' vraagt ze. Ze weet alles van mijn ouders. 'Stom zoals gewoonlijk' zucht ik. 'Weet je, dit weekend overlegde ik eens met de anderen' begint ze. 'En we bedachten dat je wel bij ons zou kunnen komen wonen!' roept ze uit. Elize woont samen met een paar anderen in een huis. 'Lijkt me leuk! Ik moet het even mijn ouders melden en dan hoor je het morgen goed?' vraag ik haar. Ze knikt hevig en dan schieten we allebei in de lach. 'Kom we gaan naar de les' zeg ik als ik zie dat het al bijna half negen is. We lopen nog nalachend naar het lokaal. 'Waarom lachen jullie nù weer?' klinkt het bitchy uit Inez' mond. 'Alsof jou dat wat aangaat' snauw ik terug. Ze weet niks meer te zeggen en draait zich om naar haar vriendinnen waarna ze beginnen te smoezen. Ik rol met mijn ogen naar Elize maar voordat ze wat kan zeggen komt de leraar er al aan en kunnen we de klas in.
Er zijn nog geen reacties.